Mpc 1000

Origineel geplaatst door donbrasco
Gelukkig heb jij ook een RS7k nodig, dit zou veelste min voor je zijn... :duivels:
Maar ik kan niet wachten, ik wil 'm hebbe hebbe hebbe..

RS7000 is geen apparaat waar je spontaan van klaarkomt maar ik vind die realtime controlle met die 30+ knoppen op het bedieningspaneel echt onovertroffen.. En die MPCs zijn geweldig, begrijp me goed, maar ik mis de controlle mogelijkheid.

Arv

Grappig hoor hoe iedereen opgewonden kan raken van een gedowngrade machine waarvan de volledige versie al verschrikkelijk achterhaald is.

It's a shame shame shame shame shame to start a Flame

Zou je zo'n MPC kunnen circuitbenden?

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Grappig hoor hoe iedereen opgewonden kan raken van een gedowngrade machine waarvan de volledige versie al verschrikkelijk achterhaald is.

It's a shame shame shame shame shame to start a Flame

Zou je zo'n MPC kunnen circuitbenden?

mmm ik heb nog effe dat lijstje op je site bekeken maar wat daar staat is qua techniek ook 10 jaar oud
als het al niet ouder is ...

Ensoniq AsrX
Ensoniq Fizmo
Korg WaveStation Ex
Access virus A

Yamaha Rm1X
Yamaha A3k

Behringer MX2642A

Brain

Computer

dus ga ergens anders je gejank vertonen aub ... je weet blijkbaar niet waar je het over hebt want je hebt ook alleen maar op oude technieken gebaseerde troep en wil de mpc alleen maar afzeiken ...

Origineel geplaatst door MadR
mmm ik heb nog effe dat lijstje op je site bekeken maar wat daar staat is qua techniek ook 10 jaar oud
als het al niet ouder is ...

Ensoniq AsrX
Ensoniq Fizmo
Korg WaveStation Ex
Access virus A

Yamaha Rm1X
Yamaha A3k

Behringer MX2642A

Brain

Computer

dus ga ergens anders je gejank vertonen aub ... je weet blijkbaar niet waar je het over hebt want je hebt ook alleen maar op oude technieken gebaseerde troep en wil de mpc alleen maar afzeiken ...

rustig mensen! kalm maar! we hebben het hier gewoon over muziekinstrumenten ;)

Idd Olaf , maar ik vind dat MadR wel gelijk heeft.

Iemand al (live)ervaring met de mpc1000?
Geluidskwaliteit?

Michael.

Origineel geplaatst door Arv
RS7000 is geen apparaat waar je spontaan van klaarkomt maar ik vind die realtime controlle met die 30+ knoppen op het bedieningspaneel echt onovertroffen.. En die MPCs zijn geweldig, begrijp me goed, maar ik mis de controlle mogelijkheid.

Arv

begrijp mij ook niet verkeerd, heb zelf ook de rs7000 gehad en vondt het ook een geweldig apparaat maar wegens geld noot moest hij helaas weg:(

maar ik denk dat een mpc1000 + Bv een remote25 toch ook heeelveel controlle geeft.

mij lijkt de mpc1000 wel wat en ben er al druk voor aan het sparen.

Het voordeel van de RS7000 (sorry, daar ga ik weeeer :D) is dat alle knoppen instelbaar zijn (de CC's) per Style (song) dus als je naar een andere song schakelt, dan neemt ie alle settings mee. Ik weet niet hoe je dat met die Remote25 doet, maar iets zegt me dat dat wat ingewikkelder werkt.

Arv

Het voordeel van de RS7000 (sorry, daar ga ik weeeer :D) is dat alle knoppen instelbaar zijn (de CC's) per Style (song) dus als je naar een andere song schakelt, dan neemt ie alle settings mee. Ik weet niet hoe je dat met die Remote25 doet, maar iets zegt me dat dat wat ingewikkelder werkt.

Arv

hoef je geen sorry voor te zeggen hoor, ik snap wat je bedoelt. maar de remote heeft 64 geheugen plaatsen, en die kan je helemaal vrij indelen zo als jij wilt. bv voor elke synth zijn eigen patch met CC of 1 patch met verschillende CC voor verschillende synth's.

dat laatse weet ik dus nog niet of dat ook daadwerkelijk kan want heb de mpc nog lang niet, maar de remote heeft 2 midi outs en je kan elk knopje, potmetertje en schuifje afzondelijk van elkaar routen naar 1 van de outs en op welk midi kanaal, en d's fijn.

verder weet ik dus niet of je op de mpc alles wat midi in1 binnen komt ook alleen naar midi out2 kan sturen, of midi in 1 naar out 2 enz. want als dat kan heb je gewoon echt alle controlle die maar kan bedenken.

Origineel geplaatst door mikemix
Idd Olaf , maar ik vind dat MadR wel gelijk heeft.

Iemand al (live)ervaring met de mpc1000?
Geluidskwaliteit?

Michael.

heb hem nu vanaf zaterdag, en de geluidskwaliteit is echt top!
erg strak en gebruiksvriendelijk en portable...

heb dit nu al een paar gezegd in dit forum... maar aangezien iedereen qua afzeiken steeds in herhaling valt
vind ik het geen probleem te herhalen dat het een puik machientje is

Ik wil misschien ook wel zo'n mpc1000 (of toch maar een 4000....)....kwou dat de 2500 (als die bestaat) er al was....ik geloof dat ik dan helemaal in mijn nopjes zou zijn.....of toch maar de rs7k?

Aaargh....het MPC virus.....heeft mij toch te pakken.

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je voor je zelf moet uitzoeken, uitproberen, uittesten wat jij het fijnst vindt werken (open deur..). Dit proces kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen, en is niet het meest leuke als je juist aan de slag wilt met het maken van muziek. Maar het is essentieel.
Ik ga zeker die MPC even uitproberen binnenkort bij Feedback. Misschien raak ik ook wel in de ban van de MPC ring :D

Arv

Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat je voor je zelf moet uitzoeken, uitproberen, uittesten wat jij het fijnst vindt werken (open deur..). Dit proces kan behoorlijk wat tijd in beslag nemen, en is niet het meest leuke als je juist aan de slag wilt met het maken van muziek. Maar het is essentieel.
Ik ga zeker die MPC even uitproberen binnenkort bij Feedback. Misschien raak ik ook wel in de ban van de MPC ring :D

Arv

Daar ben ik dan ook precies mee bezig. :) Heb laatst een goede middag met een 2000xl zitten spelen en binnenkort een middagje/avondje met een rs7k (als het goed is)...

Origineel geplaatst door cangoeroes
heb hem nu vanaf zaterdag, en de geluidskwaliteit is echt top!
erg strak en gebruiksvriendelijk en portable...

heb dit nu al een paar gezegd in dit forum... maar aangezien iedereen qua afzeiken steeds in herhaling valt
vind ik het geen probleem te herhalen dat het een puik machientje is

Idd, dit is wat ik wil horen!
Behuizing is ook een beetje "hufterproof"?

Misschien al lang en breed verteld maar: zit er ook een bitcrusher op?
Dus van 16 naar 12bit of zelfs lager?

Origineel geplaatst door bass-molecules
las net in deze handleiding dat er een "bit grunger" in zit.

bitgrunger is behoorlijk smerig inderdaad.

qua behuizing is het een solide apperaat... het 'select' draaiwieltje had wel iets steviger gemogen... waarschijnlijk is het wel stevig want het is het zelfde als van de Z4/8... maar het voelt een beetje te plastic aan wat mij betreft... maar doordat is wat 'gammel' aanvoeld kan het volgens mij wel wat hebben... als je begrijpt wat ik bedoel.

Back