Mpc 1000

Origineel geplaatst door MadR
mmm ik heb nog effe dat lijstje op je site bekeken maar wat daar staat is qua techniek ook 10 jaar oud
als het al niet ouder is ...

Ensoniq AsrX
Ensoniq Fizmo
Korg WaveStation Ex
Access virus A

Yamaha Rm1X
Yamaha A3k

Behringer MX2642A

Brain

Computer

dus ga ergens anders je gejank vertonen aub ... je weet blijkbaar niet waar je het over hebt want je hebt ook alleen maar op oude technieken gebaseerde troep en wil de mpc alleen maar afzeiken ...

Yo Gekke R,

dat lijstje is van 3 jaar geleden en klopt al lang niet meer, maar dat terzijde.......

wel leuk dat je zo fel ben omtrent het verdedigen van een akai marketing grapje....

Vrede enzo.....

Hee cangoeroes, is dit jou eerste kennismaking met een MPC,
of heb je vergelijkings materiaal van bv een MPC2000(XL)?

Origineel geplaatst door Jena_mu6
Yo Gekke R,

dat lijstje is van 3 jaar geleden en klopt al lang niet meer, maar dat terzijde.......

wel leuk dat je zo fel ben omtrent het verdedigen van een akai marketing grapje....

Vrede enzo.....

ach .. je mond houden als je niks te melden hebt lijkt me beter dan vrede ..

:r

:P

donderdag heb ik er ook één :) zit nu al te lang zonder een mpc.... 's Toch wel afkicken dan (met alle nare bijverschijnselen van dien)

jullie zijn niet eerlijk...!!!! hoe de fok komen jullie toch aan al dat geld...vertel het me...tering ik word gek ik moet die mpc...maar heb niet genoeg $$$... :(

arme student ben ik

Gewoon bij je ouders blijven wonen, geen vriendin nemen en niet vaak uitgaan, dan kan je alles kopen. (en toch koop ik bijna nooit wat).

Kan iemand mij vertellen welke MPC nu wel alle functies heeft (stretch/reverse/veel effecten) en het scherp geprijsd is?
Dus niet de duurste maar de beste...

Origineel geplaatst door sander
Gewoon bij je ouders blijven wonen, geen vriendin nemen en niet vaak uitgaan, dan kan je alles kopen. (en toch koop ik bijna nooit wat).

Oftwel, geen sociaal leven erop na houden.. :duivels:

Origineel geplaatst door Sander02
Kan iemand mij vertellen welke MPC nu wel alle functies heeft (stretch/reverse/veel effecten) en het scherp geprijsd is?
Dus niet de duurste maar de beste...

toch maar een MPC ipv een RS7k? Zo ja, waarom? :)

Heb nu al een paar uurtjes achter m'n nieuwe mpc1000 gezeten en ik ben er erg over te spreken. Een paar dingen die mij tegenvielen:
-effecten zijn wel goed, maar waar is nou die delay??? Vind ik persoonlijk een groot gemis.
-wanneer je de usb aansluiting aan de computer wilt gebruiken kun je verder niets met de mpc doen. Ik kan dus niet de mpc laten lopen en tegelijkertijd vanuit de pc samples in de mpc laden.
-geen nummerieke toetsen meer.
-het datawiel voelt wel erg fragiel aan.
-q-link sliders zijn erg klein.
-de filters hebben nu geen instelbare envelope meer.

Een paar pluspunten:
-geluid; het ding klinkt gewoon goed!
-samplen van de output. itt De 2000XL is het mogelijk om de output van de mpc intern op te nemen en zo dus nieuwe samples en loops te maken
-wave-opbouw bij de trim-functie gaat een stuk sneller.
-formaat en bouw; compact en stevig
-compactflash; sneller en stiller dan een zip.
-velocity layeren van samples
-twee filters per stem (low, high en bandpass)

Het midideel van de mpc1000 heb ik nog niet gebruikt, maar dat gaat dit weekend ook veranderen. Wellicht dat ik hier dan ook nog iets over zeg.
Vooralsnog heb ik geen spijt dat ik de 2000XL verkocht heb en een 1000 ervoor in de plaats heb.

Origineel geplaatst door Hazes
-samplen van de output. itt De 2000XL is het mogelijk om de output van de mpc intern op te nemen en zo dus nieuwe samples en loops te maken
Hier ben ik zeer over te spreken! Jammer dat een 2000xl dat niet kan.

Wat vind jij de plaatsing van de PLAY start en PLAY knop?

p.s. Goede recentie, hopelijk doe je dit ook over het midi gedeelte!

Origineel geplaatst door Hazes
Een paar dingen die mij tegenvielen:
-effecten zijn wel goed, maar waar is nou die delay??? Vind ik persoonlijk een groot gemis.
-de filters hebben nu geen instelbare envelope meer.

Een paar pluspunten:

de delay en filter envelope vindt ik wel echt jammer en ook een gemis.
het re-sampelen is daaren tegen wel weer leuk, want wat je beschijft is dan toch re-samplen of zit ik er nou naast.

verder hoor ik toch wel vrij veel goede reactie en niet echt minpunten waardoor je nou zou besluiten om hem toch niet te kopen. ben verder wel benieuwd naar het midi gedeelte.

Wat vind jij de plaatsing van de PLAY start en PLAY knop?

ik vind de play start en play knop erg gebruiksvriendelijk zitten moet ik zeggen... met name in combinatie met de dub knop kun je nu erg snel de dub/play combinatie pakken...

gewoon ff door sparen @ BOB.. ik heb veel vrienden en liefe vriendin..ga genoeg uit..maar werk met me 18 jaartjes dan ook full-time.. studenten zijn arme sloebers..:biertje:

ik ben nog steeds erg content met mijn 2000XL.. omdat hij zo gelimiteerd is hou ik zoveel van hem..dat houd je creatief!!

ik ben alleen als de dood voor de "click of death" van mijn scsi zip..of dat ik me fuse blaas..! ik kan de Boss Sp-303 niet in het bijzonder aanraden..ik heb hem gehad.. klinkt nog al dun (nogal roland)..wel een leuke instapper..maar ik was me MPC al gewend.

ik kijk echt uit naar de dag dat ik mijn 12 jarig kind de MPC7500LE mag overhandigen:D

Back