Hoe sluit ik een midi keyboard aan op een laptop?

Spermblaster

Nieuwkomer
Hoe kan ik een midi keyboard aansluiten op een laptop?
Ik kan nu het keyboard aansluiten op de midi ingang van het externe kastje van mijn Audigy 2 geluidskaart op mijn pc, daarvoor sloot ik het keyboard aan op de joystick-poort van de pc. So far, so good.

Maar nu wil ik een laptop aanschaffen voor muziek bezigheden en vraag me af hoe ik het keyboard kan aansluiten omdat de meeste laptops geen joystick poort (meer) hebben.

Kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dit aan moet pakken en waar ik allemaal rekening mee moet houden. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik de laptop gebruik om live samples te kunnen gebruiken uit de laptop.

Kortom;

HELP! :confused:

er zijn ook USB midi interfaces, de joystickpoort is niet de enige oplossing

Aha, nu komen we ergens!

Aha, nu komen we ergens!

Alvast bedankt voor deze tips.
Ik kwam o.a. deze midi-interface tegen:

60.jpg

ESI-RoMI/O
The RoMI/O is a 1-In 2-Out, 32 channel USB to MIDI Interface for PC and MAC. Optimized for Windows XP and MAC OS X.

Ik ben er alleen nog niet achter hoe dat precies werkt. (inderdaad, ik ben behoorlijk nieuw op dit gebied)
Is het zo simpel dat ik mijn midi-keyboard er op aan sluit en dat ik dan het keyboard kan bespelen en dan geluid uit de luidsprekers hoor, die op de speakeruitgang van de laptop zijn aangesloten?

Dat klinkt haast te simpel om waar te zijn.

Zeg me dat het waar is. :D

Het zullen wel domme vragen lijken maar dit is zo nieuw voor mij en ik wil wel zeker weten of dit voor mij de oplossing is.

En inderdaad; er komt vast wel een andere geluidskaart in maar ik wil eerst weten of ik het hier mee kan redden, simpelweg omdat ik een beperkt budget heb...

zo kan t inderdaad werken, indien je een softsynth draait die reageert op je midi in

Mooi man!

Mooi man!

Origineel geplaatst door Pjotr G
zo kan t inderdaad werken, indien je een softsynth draait die reageert op je midi in

DAT wou ik horen!
Ik ben gered! Dank jullie wel! :okdan:

Back