Opmerkingen / discussie nav editorial

Ik mis alleen de drum score van het nummer, drum programming, hoe je het noemen wilt, een plaatje van logic. Das nou jammer!!

Tof dat ze dit hebben gedaan!

Cool gedaan hoor gasten... mijn complimenten ervoor!

dit mag van mij vaker worden gadaan op dit forum.

leuk stukje geworden!

1 opmerking: het leuke van deze track is, is dat de drumpartij bijna niet bestaat uit samples (waarvoor we altijd onze emu e6400's gebruiken), maar dat deze vooral bestaat uit synthdrums, gecreëerd met de nord rack. :) (aangevuld met wat e6400 :D )

leu kstuk jongens
moet de track nog effe luisteren maar het zag er goed en overzichtelijk uit

vind de bassline wel grappig gedaan. alleen vind ik het geheel bij mij iig zo kraken. tis een 128kilobit versie, maar dat hoor ik niet echt. beetje raar, toch wel mooi gedaan hoor. compliment.

Leuk hoor!

Wellicht volgende keer wat meer informatie over alle andere tracks die volgens het screenshot wel meedoen, en misschien de artiest die iets verteld over het creative proces achter verschillende details van de track. Maarruh, errug leuk, mijn complimenten!

Grtz,
Jeroen

Ik heb eens zitten luisteren naar het fragment van de bassline uit de Nordrack. Het eerste gedeelte van het fragment, hoor je puur alleen de bassline, na 4 maten komen de drumsamples erin. En vanaf dat moment klinkt die bassline totaal anders. Ik weet niet hoe ik dat exact moet uitleggen. In eerste instantie klonk 'ie recht toe recht aan, maar nu lijkt de bassline, door de komst van de drumsounds, wat zweveriger is geworden.

Ik heb het zelf ook al geprobeerd, maar helaas, zonder resultaat. Ik heb wel een vermoeden dat het aan de drumgeluiden ligt, maar waarom?

Iemand enig idee (met wat ik bedoel)???

Klik hier voor een fragment van de bassline, met drumsamples

Origineel geplaatst door Scratch
Ik heb eens zitten luisteren naar het fragment van de bassline uit de Nordrack. Het eerste gedeelte van het fragment, hoor je puur alleen de bassline, na 4 maten komen de drumsamples erin. En vanaf dat moment klinkt die bassline totaal anders. Ik weet niet hoe ik dat exact moet uitleggen. In eerste instantie klonk 'ie recht toe recht aan, maar nu lijkt de bassline, door de komst van de drumsounds, wat zweveriger is geworden.

Ik heb het zelf ook al geprobeerd, maar helaas, zonder resultaat. Ik heb wel een vermoeden dat het aan de drumgeluiden ligt, maar waarom?

Iemand enig idee (met wat ik bedoel)???

Klik hier voor een fragment van de bassline, met drumsamples

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt: bij elke bassdrum, of niet? Volgens wordt de bassline door de kick weggedrukt, dus bij elke kick lijkt de bass even te stoppen, terwijl hij ervoor nog heel straks was (in het drumloze stuk). Misschien iets met overlappende frequenties?

Origineel geplaatst door Dobre
leuk stukje geworden!

1 opmerking: het leuke van deze track is, is dat de drumpartij bijna niet bestaat uit samples (waarvoor we altijd onze emu e6400's gebruiken), maar dat deze vooral bestaat uit synthdrums, gecreëerd met de nord rack. :) (aangevuld met wat e6400 :D )

ik was al zo brutaal geweest om jouw track na te maken
ik vind de sound namelijk erg goed ik draai deze stijl erg vaak

junior jack je weet wel..

alleen ik heb ook een jx 8p maar die padsound krijg ik er niet uit die later in de track komt..
of is dat een andere synt?

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt: bij elke bassdrum, of niet? Volgens wordt de bassline door de kick weggedrukt, dus bij elke kick lijkt de bass even te stoppen, terwijl hij ervoor nog heel straks was (in het drumloze stuk). Misschien iets met overlappende frequenties?

JUIST!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Dat is echt supervet. Het lijkt net alsof je iets 'extra's creërt, en dat loopt echt super lekker.

Maarre, klinkt elke Nord zo lekker, dan willik er ook wel ééntje hebbe :)

Origineel geplaatst door Scratch
JUIST!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Dat is echt supervet. Het lijkt net alsof je iets 'extra's creërt, en dat loopt echt super lekker.

Maarre, klinkt elke Nord zo lekker, dan willik er ook wel ééntje hebbe :)

ja ben er ook mee bezig toevallig..
ik heb pas mijn nordmicromodular verkocht..daar zat ook volgens mij zo,n basline in..beetje spijt van.

maar ik heb hem gemaakt met mijn basstation alleen klinkt die dan voller helaas ..minder scherp.

toen ik de drumsamples en de bas tegerlijk door de compressor heen haalde kreeg ik volgens mij het zelfde.
maar ik zou willen weten of het door de sidechain is gedaan.

zoja hoe met ik dat dan doen?

Ik ben het helemaal met #JK# eens 8) Koel dat ervaren mensen laten zien hoe ze hun ding doen. :halleluja

Ik heb het idee dat ik deze track al 'ns eerder heb gehoord :-) Hij was me ook al opgevallen.

Dit soort uitleg inspireert me om weer 'ns aan trackjes te gaan knutselen... :biertje:

Back