Opmerkingen en discussie nav het editorial over het gebruik van synths in een track (https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&postid=248213&t=1044#post248213 kan hier. Houd het svp clean!
Laatst gewijzigd:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
(aangevuld met wat e6400
)Origineel geplaatst door Scratch
Ik heb eens zitten luisteren naar het fragment van de bassline uit de Nordrack. Het eerste gedeelte van het fragment, hoor je puur alleen de bassline, na 4 maten komen de drumsamples erin. En vanaf dat moment klinkt die bassline totaal anders. Ik weet niet hoe ik dat exact moet uitleggen. In eerste instantie klonk 'ie recht toe recht aan, maar nu lijkt de bassline, door de komst van de drumsounds, wat zweveriger is geworden.
Ik heb het zelf ook al geprobeerd, maar helaas, zonder resultaat. Ik heb wel een vermoeden dat het aan de drumgeluiden ligt, maar waarom?
Iemand enig idee (met wat ik bedoel)???
Klik hier voor een fragment van de bassline, met drumsamples
Origineel geplaatst door Dobre
leuk stukje geworden!
1 opmerking: het leuke van deze track is, is dat de drumpartij bijna niet bestaat uit samples (waarvoor we altijd onze emu e6400's gebruiken), maar dat deze vooral bestaat uit synthdrums, gecreëerd met de nord rack.(aangevuld met wat e6400
)

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt: bij elke bassdrum, of niet? Volgens wordt de bassline door de kick weggedrukt, dus bij elke kick lijkt de bass even te stoppen, terwijl hij ervoor nog heel straks was (in het drumloze stuk). Misschien iets met overlappende frequenties?

Origineel geplaatst door Scratch
JUIST!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Dat is echt supervet. Het lijkt net alsof je iets 'extra's creërt, en dat loopt echt super lekker.
Maarre, klinkt elke Nord zo lekker, dan willik er ook wel ééntje hebbe![]()
Koel dat ervaren mensen laten zien hoe ze hun ding doen. 

Dankjewel