geen audio in cubase met dmx 6fire!

bastardsunited

criticus maximus
dag beste mensen, Ik heb een tijdje terug een dmx 6 fire van terratec aangeschaft. Alles wel en leuk en aardig. Ik kan gewoon audio opnemen in cooledit 2.0. Maar als ik in cubase audio probeer op te nemen krijg ik helemaal niks. hij geeft het geluid keurig weer maar neemt gewoon niets op. Ik heb al heel wat ASIO instellingen doorgeploegd maar ik begrijp er gewoon helemaal geen flikker meer van :confused:

iemand suggesties, ervaring met cubase vst 32 en dmx6 fire?

natuurlijk, anders zou ik het hier toch niet vragen? bovendien had ik hiervoor een ewx 24/96 waar ik deze problemen niet had. dit probleem heeft voor mij een vrij hoog "huh"? gehalte

als je opneemt, zie je dan als je klaar bent ermee dus die waveform staan van wat je hebt opgenomen? zoja dan heb je playback instellingen verkeerd. Zal wel ergens in je asio paneel staan. Moet je even in de asio setup kijken waar je de in en output kan aankruisen en de buffers/kanalen ziet staan van je kaart. zorg dat alles aangevinkt staat van je kaart.

Verder hoor je wel weer midi? en als je een VST gebruikt hoor je die ook? als je een sample importeert hoor je dat? zoja dan heb je dus ergens voor dat kanaal een foute instelling. zoniet dan is het een algemenere instelling.

probeer dit eerst even dan kijken we weer verder...

tof dat je antwoord, het is voor mij een erg vervelend probleem.

Ik zie dus geen wave-form staan als ik klaar ben met opnemen, Ik hoor wel midi en kan gerust realtime een vsti opnemen, maar audio doet ie dus gewoon niet, knetter irritant. Bij mij ewx 24/96 deed alles het prima, en nu dus niet :S

ook geimporteerde audio-file doen het prima, hij wil simpelweg niks opnemen! rare shit hoor

ik heb zelf ook zon kaart en soms heb ik ook wel s van die huh situaties.

Je kunt wel interne zooi opnemen maar zodra je een input gebruikt hoor je niks?
Heb je wel gekeken naar je record source? Misschine dat die nu op mix staat en die zul je dus eerst op phono of line moeten zetten.

Dit heb is bij mij een aantal keer het probleem geweest

Back