303 draaiknopjes schuren een beetje...

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Haai folks,

ik heb dan eindelijk een 303 en ben er ontzettend in mijn (k)nopjes mee, maar nu merk ik dat die 6 draaiknopjes soms wat stroefer gaan, en dan komt omdat de potcap tegen de zijkanten aan schuurt af en toe.
Ik voel dat een beetje, en als ik dan een beetje kracht zet naar het midden draait de pot perfect.

En perfectionist als ik ben wil ik dat gaan verhelpen, want bij dit bakje heb ik nu al een ontzettend "die doe ik nooit meer weg" gevoel.

Weet iemand hier een oplossing voor? Herkenbaar probleempje? Ik was zelf aan het denken om misschien die potcaps iets bij te slijpen? Het is maar halve mm werk.
Of danken deze pots juist hun stabiliteit aan die nauwe opening tussen de zijkant en de potcap, en zou ik door de potcap iets bij te slijpen de stevigheid van de gehele pot minder maken?

Iemand hier ervaring mee?
Of misschien moet ik die zijkantjes voorzichtig lichtjes invetten ofzo...?

he die pots zijn gewoon kapot
gebeurd veel..

je kan ze reinigen (meer info vind je daarover op de devilfish website van robin whitle), maar dat is riskant en zal meestal falen.
best steek je er gewoon nieuwe in.

waarom gaan mijn nekharen toch overeind staan als iemand wil gaan zitten prutsen in een fragiel jaren 80 apparaatje van heel erg veel Euros? :D

Kan je niet het dopje eraf trekken en dan het staafje voorzichtig een beetje naar het midden buigen?

Origineel geplaatst door rvooh
he die pots zijn gewoon kapot
gebeurd veel..

Dat is onzin. De 303 was gewoon een low budget apparaat waar je niet al te veel kwaliteit van moet verwachten. Een maat van me kocht ooit een ongebruikte en die draaide ook heel stroef.

'k zie het wel vaker bij apparaten. als je hem opent en de printplaat waarop de pots zitten wat verschuift zodat de assen van de pots beter in het midden zitten? ('k heb nog nooit een 303 van binnen gezien trouwens, maar 'k heb wel eens van dit soort dingen gehad bij andere machines)

-C-

Ik zou het zo laten zitten, de mijne heeft het ook maar ik stoor me er niet (meer) aan. Een 303 is gewoon een gammel apparaat maar dat is ook deels z'n charme.

Ben het met Arv eens dat je niet moet gaan prutsen in zo'n apparaatje, want je sloopt eerder iets dat je het fixed. Ik heb de mijne al tig keer opengehaald maar mooier/beter is ie er niet van geworden.

okay, ik laat hem zo...
ik dacht al "misschien kan ik er beter vanaf blijven".

Maarja misschien had er iemand een gouden tip ofzo, beetje boter ertussen :) ofzoiets, hahaha!

Dankjewel voor jullie antwoorden.

Het antwoord gaf je zelf al "als ik dan een beetje kracht zet naar het midden draait de pot perfect" Mijn 606 heeft er al jaren licht last van maar als je er voorzichtig mee omgaat blijven ze nog lang goed. eindelijk je 303 :W

Je zou inderdaad kunnen proberen om te doen wat C738 schreef, dus 'm openmaken en de hoofdprintplaat met de pots gaan verschuiven totdat alle pots goed zijn uitgelijnd. Maar of het veel zal helpen is de vraag, want de 303 werd natuurlijk ooit als een low-budget machine gemaakt en op de markt gebracht: verwacht dus niet te veel van de constructiekwaliteit. :)

Back