usb hub + midi interfaces

bob303vs909

Ach und Weh
vraag:

als je een usb hub gebruikt, met aan die hub twee midi interfaces, krijg je dan een vertraging in je midistroom?

anyone, anyone???

Midi is van nature ontzettend traag dus denk dat ut wel mee valt.

MIDI werkt op een snelheid ergens in de 30Kb/S en USB 1 op 11Mb/s dus het aantal Midi poorten dat je op USB aan kunt sturen lijkt mij wel hoog genoeg.

Ik weet niet of het helemaal klopt dit maar het komt in de buurt

Re: usb hub + midi interfaces

Origineel geplaatst door bob303vs909
vraag:

als je een usb hub gebruikt, met aan die hub twee midi interfaces, krijg je dan een vertraging in je midistroom?

anyone, anyone???

geen problemen mee.
Maar je kunt beter een usb kaartje extra in je pc steken denk ik

heb een powerbook met twee usb poorten waar mijn twee midi interfaces aanhangen en wil eindelijk eens een muis aansluiten. de hub heeft trouwens een eigen voeding, dus dan zou het helemaal moeten lukken?

Re: Re: usb hub + midi interfaces

Re: Re: usb hub + midi interfaces

Origineel geplaatst door bambamstudio
geen problemen mee.
Maar je kunt beter een usb kaartje extra in je pc steken denk ik

hmmmm vink een twijfelgeval.... extra IRQ-zooi in je Windows-machine is ook niet altijd even tof!!!

Persoonlijke ervaring is prima met USB-hub (heb USB audio-interface rechtstreex aangesloten, en op de andere USB-poort de hub met daarop muis, midi-interface, grafische tablet)

Ik werk ook met een Powerbook en heb er eenUSB-hub van Belkin
aanhangen met 7out, en heb met mijn AMT8 geen problemen.
Het loopt allemaal lekker strak.

de Emi 2/6 hangt erook aan, ook dit geeft geen problemen bij mij
wat digitaal/analoog audio betreft.

lol, ik ging net dejuiste vraag stellen bob303vs909 ;-)

Nu nog een vraagje erbij: Kan een 4 meter lang USB verlengsnoer voor vertragingen zorgen?

Origineel geplaatst door rvooh
lol, ik ging net dejuiste vraag stellen bob303vs909 ;-)

Nu nog een vraagje erbij: Kan een 4 meter lang USB verlengsnoer voor vertragingen zorgen?

Bij scsi zeer zeker wel, dit mag nooit langer dan 6 meter zijn, anders krijg je problemen met dataoverdracht.

Bij USB kan je maximaal 127 apparaten via USB aansturen, maar over max lengte qua kabel kom ik niets tegen.
Maar waarom zo lang?
Ik denk dat voor Usb het zelfde geldt als zoveel, liefst zo kort mogelijk.

Zie voor USB spec.:

http://www.data-transit.com/protocols/protocol_usb.html

Usb kan je (indien) het best tot maar een meter of 10 verlengen..wil je langer doen kan je beter een USB booster er tussen zetten..die krikt het signiaal weer op..sitecom verkoopt dat voor een euro of 15 ofzo (geloof dat dat onze winkel prijs ook was)

Back