electribe SX, iemand ervaring??

bobaphat

Ouwe rot
Hij werd met veel tam tam ontvangen, maar ik hoor er zo weinig over hier. Wat vinden julie van die bak???

Ik zit namelijk te denken om er eentje te kopen mits:
Hij samples kan laden vanaf een HD,
hij een redelijk ram geheugen heeft,
die sequencer ook grooves kan laden of iets dergelijks.
De sound strak en dynamisch genoeg is om een hele productie (drumgedeelte tenminste) te dragen.

Dat hard disk kan je wel vergeten. is gewoon met SM cards.
Ram geheugen is niet groter dan 500seconden MONO.. niet zoveel dus..
Grooves laden ik ben bang dat dat echt niet gaat lukken...

Strak en dynamisch, daar issie wel goed in in ieder geval!

gr
Arv

Origineel geplaatst door Arv
Dat hard disk kan je wel vergeten. is gewoon met SM cards.
Ram geheugen is niet groter dan 500seconden MONO.. niet zoveel dus..
Grooves laden ik ben bang dat dat echt niet gaat lukken...

Strak en dynamisch, daar issie wel goed in in ieder geval!

gr
Arv

Maar zit er dan ook geen shuffle op ofzo??? of dat je in die sequencer de midinotes"enkele midisec kan verschuiven??

Ik vond die demo's nogal mager klinken trouwens, viel me een beetje tegen

Ik heb laatst redelijk uitgebreid één van die nieuwe Korg Lampen-grooveboxen getest omdat ik best benieuwd was.
Het was de emx geloof ik.

Dit vond ik: - klank sloeg tegen (voornaamste bevinding), er hangt zo een wazige layer over de klank van vele hedendaagse Korgapparaten. Het klinkt zo gelikt, het over de nek laten gaan zit er niet bij; Het is meer pseudo-vet viind ik. Ik vind dat van de Virus ook trouwens (had hetzelfde gevoel)
- features zijn wel vet (ja, er is swing) en het ding werkt ongelooflijk snel en effectief
- ik mis diepgang in de editingniveau's: er zijn maar 2 parameters van bv een effect te tweaken en daar moet je het mee doen, het zijn zeg maar de meest courante aanpassingen die mogelijk zijn, geeft niet echt voldoening zeg maar
- op dat halfuur heb ik niet ontdekt dat je een track enkele ms kan laten verschuiven. Zo professioneel voelt het apparaat niet aan

Het heeft me een gevoel gegeven dat een groovebox een groovebox blijft met zijn voor en nadelen (vlotheid tegenover beperktheid)

De sampling-engine zal ongetwijfeld veel meer value geven, maar ik weet niet zeker of de klankkwaliteit ervan je zal aanspreken.

Gr,

Mischien dat ie beter kan klinken wanneer je zelf samples gebruikt. Alleen klote dat je geen samples kan dumpen vanaf je pc, want nu moet je het weer samplen, en zitten er weer converters tussen waardoor het ook allemaal weer minder gaat klinken.

Ik heb iig nog effe die demo's geluisterd en het klinkt allemaal veel te dun,,,,, categorie speelgoed dus weer ben ik bang.

Laatst gewijzigd:
je kunt gewoon een smartmedia lezer van 20 euro aan je computer hangen en daar de samples op dumpen hoor !

dat smartmedia gedoe vind ik weer zo omslachtig,
gewoon een draadje ertussen en klaar!

lijkt mij handiger....

Die ms opschuif mogelijkheid zat in ieder geval niet op de ES-1. Wel een swing functie.
Ik weet niet of deze dat ook heeft, maar de ES-1 heeft niet 44 KHz
samplerate maart iets van 32 meen ik.

Origineel geplaatst door Dobre
dat smartmedia gedoe vind ik weer zo omslachtig,
gewoon een draadje ertussen en klaar!

lijkt mij handiger....

moet in principe niet echt veel uitmaken ofzo... kaartjes zijn volgens mij groot genoeg om ruim te kunnen spelen..

De Presets van de SX vind ik zeker errug slecht, de R&B's zijn wel aardig maar daar koop je hem niet voor.
Er kunnen Smartmedia kaartjes in tot 128 MB, dus je kunt er best veel op kwijt.
De SX heeft maar een totaal van 24 MB ramgeheugen om samples te laden verdeeld over A1 t/m het eind.
Je kunt dus wel steeds een hele set van Smartmedia laden, en dit gebeurt heeel snel.
De Slice functie is wel handig, en die algoritme klinkt zeker niet slechter dan die van de RS 7000.
De sequencer is superhandig, maar dat was al bij de oudere electribes al het geval.
Je kunt op ieder spoor live de reversefunctie gebruiken, is ook niet onacceptabel.
Als je veel live doet is de SX samen met de MX echt wel een goede Combi.

Ik heb hem ook even als sampler/module in Cubase getest, en dat ging ook prima.
Je hebt dan in feite een prima sampler met tweakfuncties die die hij ook midi uitstuurt.
En de Geslice-te samples zijn los over een keyboard in te spelen en weer op te nemen in Cubase.

Ik denk ook niet dat je het moet vergelijken met de grotere synth/seq/samplers.
Die kosten bovendien minimaal het dubbele.
Naar mijn idee heeft Korg de oudere electribe ES1 prima opgepoetst met de komst van de SX.

ja dat bakje ziet er heel erg sexy uit maar k denk toch nog altijd dat je met een rack sampler veel meer mogelijkheden hebt ,je moet ook niet blindstaren op die so called 'beat slicing groove sequencing ....shit.;;'dat kan je met elke sampler ,gewoon de sample dividen (als je sampler die functie heeft ingebouwd zoveel te beter,anders :recycle)en je geslicste sample herstructuren ....

Heb er ff een van een vriend van mij te leen... toevallig gisteren wat mee opgenomen.

Ik kan er verder niks mee met de opname omdat dat f***&******^$%^#%$@#%$@$#king Soundforge (Wie verkoopt me z'n Wavelab, ik wor knettergek van al die B editors) altijd alles opneemt in het formaat waar je het laatst iets in gesave'd hebt!?
Mono in dit geval.

Dus uhm.... Zo klinkt ie.
www.knoppenkast.nl/sounds/nobot.mp3

Het fijne van mijn huidige setup is dat ik nauwelijks iets een beetje kan afmixen.... het klinkt dus allemaal dof en droog en het mist dynamiek etc., I know, ik mix normaal nooit mijn drums af op 1 stereospoor, maar met die ES moest ik wel.

Maar dat droge en "het mist iets" komt ook denk ik zo door de ES engine. In deze jam. Het ding kleurt je sound, precies zoals Nick Nova stelt. Pseudo-vet vind ik wel een goeie uitdrukking; in de winkel ben je overdonderd door al die hippe sounds en mogelijkheden, en eenmaal thuis naast een 303 of een Linndrum, apparaten met echt karakter, valt ie door de mand.

Maar goed geamuseerd heb ik me wel :D, dat motion sequence is helemaal te gek. Zonder dat vond ik het een vrij waardeloos ding.
Gebruikt: de ES-1 met een stuk of 5 patterns die ik switch (het ding is wel handighandighandig, en snelsnelsnel, daar kom je niet omheen), de tb-303, de Yamaha e-1010 analoge echo met een soort phaser erover, en m'n Yamaha 8 sporen stoffige B mixertje.

Dus alle geluiden behalve de 303 en de echo/phaser komen uit de ES.

Ow ja en er zit een D&R limiter nog voor de PC.
EN ik heb het opgenomen met een SB live platinum kaart... doet ook de sound niet zo goed denk ik.

Een ES lijkt me perfect voor live performances. Niet voor serieus studiogebruik. Het is ook wel een heel tof ding voor de beginnende samplist. Het is hands on en easy does it. Ik kan me echt letterlijk herrinneren dat ik gisteren een paar keer het zinnetje "easy does it" in mijn denken gehanteerd heb terwijl ik met het ding bezig was.... dus dat zal zeker wel kloppen dan.

Trouwens deze ES is te koop. Moet je me ff pb'en!

Origineel geplaatst door dob
Heb er ff een van een vriend van mij te leen... toevallig gisteren wat mee opgenomen.

Ik kan er verder niks mee met de opname omdat dat f***&******^$%^#%$@#%$@$#king Soundforge (Wie verkoopt me z'n Wavelab, ik wor knettergek van al die B editors) altijd alles opneemt in het formaat waar je het laatst iets in gesave'd hebt!?
Mono in dit geval.

Dus uhm.... Zo klinkt ie.
www.knoppenkast.nl/sounds/nobot.mp3

Het fijne van mijn huidige setup is dat ik nauwelijks iets een beetje kan afmixen.... het klinkt dus allemaal dof en droog en het mist dynamiek etc., I know, ik mix normaal nooit mijn drums af op 1 stereospoor, maar met die ES moest ik wel.

Maar dat droge en "het mist iets" komt ook denk ik zo door de ES engine. In deze jam. Het ding kleurt je sound, precies zoals Nick Nova stelt. Pseudo-vet vind ik wel een goeie uitdrukking; in de winkel ben je overdonderd door al die hippe sounds en mogelijkheden, en eenmaal thuis naast een 303 of een Linndrum, apparaten met echt karakter, valt ie door de mand.

Maar goed geamuseerd heb ik me wel :D, dat motion sequence is helemaal te gek. Zonder dat vond ik het een vrij waardeloos ding.
Gebruikt: de ES-1 met een stuk of 5 patterns die ik switch (het ding is wel handighandighandig, en snelsnelsnel, daar kom je niet omheen), de tb-303, de Yamaha e-1010 analoge echo met een soort phaser erover, en m'n Yamaha 8 sporen stoffige B mixertje.

Dus alle geluiden behalve de 303 en de echo/phaser komen uit de ES.

Ow ja en er zit een D&R limiter nog voor de PC.
EN ik heb het opgenomen met een SB live platinum kaart... doet ook de sound niet zo goed denk ik.

Een ES lijkt me perfect voor live performances. Niet voor serieus studiogebruik. Het is ook wel een heel tof ding voor de beginnende samplist. Het is hands on en easy does it. Ik kan me echt letterlijk herrinneren dat ik gisteren een paar keer het zinnetje "easy does it" in mijn denken gehanteerd heb terwijl ik met het ding bezig was.... dus dat zal zeker wel kloppen dan.

Trouwens deze ES is te koop. Moet je me ff pb'en!

Ehh... volgens mij heb jij het over de ES-1 en dus niet over de ESX...toch?....

Lijkt me een interessant ding.
Wat ik dan jammer vind is dat ze er dan niet meteen analoge filters in doen...
(ja dat gaat natuurlijk niet, per sample.... dat zou een te duur grapje worden! Maar dat zou wel ECHT vet zijn)
Maar wel 2 tuubs achter een raam :)

Verder vind ik het design wel tof overigens.

Ja maar wat wil je..
Hij kost ook maar 749,-
Klinkt in ieder geval erg goed, en je kunt leuke geintjes met je samples uithalen.

En ze staan zo mooi patserig te glimmen op mijn bureau :D
Is gewoon deel geworden van het interieur zal ik maar zeggen.

Origineel geplaatst door Kenny

Ik heb hem ook even als sampler/module in Cubase getest, en dat ging ook prima.
Je hebt dan in feite een prima sampler met tweakfuncties die die hij ook midi uitstuurt.
En de Geslice-te samples zijn los over een keyboard in te spelen en weer op te nemen in Cubase.

.

Ik hoorde van een kennis die hem heeft gekocht dat de knoppen geen midi cc's maar weer rpn/rppn's uitsturen net als de oude electribe serie, kan je bij de sx ook instellen dat de knoppen midicc's uitsturen? Reageerd de SX ook wel voor alle parameters op cc's?

Ik vraag me ook af of je in een keer een los pattern (dus niet een hele set) met de voor het pattern gebruikte samples kan saven

Back