Heb er ff een van een vriend van mij te leen... toevallig gisteren wat mee opgenomen.
Ik kan er verder niks mee met de opname omdat dat f***&******^$%^#%$@#%$@$#king Soundforge (Wie verkoopt me z'n Wavelab, ik wor knettergek van al die B editors) altijd alles opneemt in het formaat waar je het laatst iets in gesave'd hebt!?
Mono in dit geval.
Dus uhm.... Zo klinkt ie.
www.knoppenkast.nl/sounds/nobot.mp3
Het fijne van mijn huidige setup is dat ik nauwelijks iets een beetje kan afmixen.... het klinkt dus allemaal dof en droog en het mist dynamiek etc., I know, ik mix normaal nooit mijn drums af op 1 stereospoor, maar met die ES moest ik wel.
Maar dat droge en "het mist iets" komt ook denk ik zo door de ES engine. In deze jam. Het ding kleurt je sound, precies zoals Nick Nova stelt. Pseudo-vet vind ik wel een goeie uitdrukking; in de winkel ben je overdonderd door al die hippe sounds en mogelijkheden, en eenmaal thuis naast een 303 of een Linndrum, apparaten met echt karakter, valt ie door de mand.
Maar goed geamuseerd heb ik me wel

, dat motion sequence is helemaal te gek. Zonder dat vond ik het een vrij waardeloos ding.
Gebruikt: de ES-1 met een stuk of 5 patterns die ik switch (het ding is wel handighandighandig, en snelsnelsnel, daar kom je niet omheen), de tb-303, de Yamaha e-1010 analoge echo met een soort phaser erover, en m'n Yamaha 8 sporen stoffige B mixertje.
Dus alle geluiden behalve de 303 en de echo/phaser komen uit de ES.
Ow ja en er zit een D&R limiter nog voor de PC.
EN ik heb het opgenomen met een SB live platinum kaart... doet ook de sound niet zo goed denk ik.
Een ES lijkt me perfect voor live performances. Niet voor serieus studiogebruik. Het is ook wel een heel tof ding voor de beginnende samplist. Het is hands on en easy does it. Ik kan me echt letterlijk herrinneren dat ik gisteren een paar keer het zinnetje "easy does it" in mijn denken gehanteerd heb terwijl ik met het ding bezig was.... dus dat zal zeker wel kloppen dan.
Trouwens deze ES is te koop. Moet je me ff pb'en!