Yamaha Motif 6

Dirk35

Nieuwkomer
Hallo, ik ben Dirk en ben sinds gisteren in het bezit van een Yamaha motf 6, leuk appartaat maar wil graag weten hoe ik sampels kan maken.. hoe laad ik bijv. muziek van de pc op de smartmedia kaart en hoe krijg ik het dan vervolgens op mijn Motif..
Is er misschien iemand die mij daarbij zou kunnen helpen?

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Gr. Dirk

Met een kaartlezer voor Smartmedia kaartjes kan je vanop je pc rechtstreeks op zo'n kaartje schrijven, daarna het kaartje in je Motif plaatsen en inladen maar. Je kan ook direct vanop de pc naar je Motif samples versturen maar de snelste wijze is toch via het Smartmedia kaartje. En zo'n kaartlezer kost niet veel.

De Motif heeft ook nog een scsi aansluiting waarop je bv een zip, jazz (enkel 2GB) of cdrom speler kan aansluiten om data in je Motif te laden.

Als je nog maar net je Motif hebt, moet je zeker eens een kijkje nemen op www.motifator.com voor nuttige info en tips. Je vindt er trouwens ook enkele pdf'jes waar o.a. het samplen wordt uitgelegd. (beter dan ik het zou kunnen vertellen)

Mocht je geen handleiding hebben, hier klikken voor de nederlandstalige handleiding

Ter info, je Motif heeft standaard 4 MB samplegeheugen aan boord (uitbreidbaar tot 64 MB)

Attachments

• product_image.php.jpeg
    product_image.php.jpeg
    61,7 KB · Bekeken: 92
Origineel geplaatst door Hover
Met een kaartlezer voor Smartmedia kaartjes kan je vanop je pc rechtstreeks op zo'n kaartje schrijven, daarna het kaartje in je Motif plaatsen en inladen maar. Je kan ook direct vanop de pc naar je Motif samples versturen maar de snelste wijze is toch via het Smartmedia kaartje. En zo'n kaartlezer kost niet veel.

De Motif heeft ook nog een scsi aansluiting waarop je bv een zip, jazz (enkel 2GB) of cdrom speler kan aansluiten om data in je Motif te laden.

Als je nog maar net je Motif hebt, moet je zeker eens een kijkje nemen op www.motifator.com voor nuttige info en tips. Je vindt er trouwens ook enkele pdf'jes waar o.a. het samplen wordt uitgelegd. (beter dan ik het zou kunnen vertellen)

Mocht je geen handleiding hebben, hier klikken voor de nederlandstalige handleiding

Ter info, je Motif heeft standaard 4 MB samplegeheugen aan boord (uitbreidbaar tot 64 MB)
Bedankt voor de Info, hier kan ik wel wat mee ..... (denk ik) ik ga ff spitten...

Origineel geplaatst door BananaWorld
Zie bijgevoegde afbeelding

Leuk maar mijn Engels is niet zo goed.. maar heb van de eerste antwoorder een link naar de Nederlandse handleiding gekregen,

Origineel geplaatst door Dirk35
Heb ik..... Heb ik...

prima je moet die smartmedia card als een HD zien dus je geluiden
gewoon erop zetten...

Oke ik snap wel dat je geluiden op een Smart Media kaart kunt zetten, maar in wat voor bestandsformaat moet dat dan om hem in je Motif 6 te kunnen laden.. en afspelen????

Ik werk overigens met Cool Edit, daarmee heb ik een stukje uit een nummer geknipt en dat wil ik naar de Motif hebben.

Oke ik snap wel dat je geluiden op een Smart Media kaart kunt zetten, maar in wat voor bestandsformaat moet dat dan om hem in je Motif 6 te kunnen laden.. en afspelen????

Akai S1000/S3000 and Yamaha A3000/A4000/A5000 AIFF and WAVE format

Ik werk overigens met Cool Edit, daarmee heb ik een stukje uit een nummer geknipt en dat wil ik naar de Motif hebben.

dan in WAVE formaat op je card zetten

Ik had het als .wave bestand op de smart media card gezet. maar ik kreeg in de Motif de melding dat het een illigale file was... hij zag hem wel maar kon hem op de een of andere manier niet openen.

Ik had het als .wave bestand op de smart media card gezet. maar ik kreeg in de Motif de melding dat het een illigale file was... hij zag hem wel maar kon hem op de een of andere manier niet openen.

Op www.motifator.com is er een gans forum specifiek voor het gebruik van de ISS-sampler van je Motif, je vindt hier een tutorial in zip-formaat.

En vergeet ook niet dat Yamaha ook een Sound Editor heeft, en deze is GRATIS :okdan: , Tiny Wave Editor. Ook die kan je gewoon downloaden bij Yamaha.

De software, die je normaal bij je Motif geleverd krijgt, kan je daar ook gewoon ophalen. Een voice editor, OS updates,... Dus, als je geen cdrom hebt, kan je de software hier ophalen.

:okdan: Thanks, ik heb nu wel veel informatie van jullie gekregen.. hier zou ik toch iets mee moeten kunnen.. ik ga het in ieder geval proberen.. mocht het niet lukken dan kan ik vast wel op jullie terug vallen...(hoop ik).
Ik ga eerst proberen muziek op de smart media card te krijgen en dat in de motif zien te laden.. als dat lukt ben ik al een heel eind.

Inderdaad www.motifator.com.

Ik heb zelf een motif7 en een aantal problemen hebben ze daar prima voor me opgelost!

Zitten een aantal echte freaks daar.

Grtz!

Back