Synth beschermen tegen rook

D-man

blub
Aangezien mijn synth in de huiskamer komt te staan en mijn moeder nogal flink rookt :erm:, leek het me verstandiger om de synth in iets van een hoes ofzo te doen (als ik er niet op aan 't spelen ben natuurlijk) om z'n levensduur een beetje te verlengen :) Waar kan ik 'm dan 't beste in doen? Een plastic hoes ofzo, of is zo'n draagtas ook geschikt?

Dumky

Een afzuigkap boven je moeder monteren? :W

Er zijn twee oplossing mogelijk:
1) je moeder stopt met roken
2) Idd een hoes. Volgens mij is het vooral de teer die slecht is voor je synth waardoor schuifjes zwaarder gaan lopen en toetsen vergelen.

Het is zoiezo verstandig om een hoes over je synth te hebben als je ze niet gebruikt vanweg stof en verkleuring door licht.

Je kan een plastic hoes kopen of zelf maken, maar mijn moeder heeft ooit ook eens hoezen van gordijnstof gemaakt. Je zou even de zoekmachine moeten gebruiken om ze op te zoeken.

nog even en je kan een rookvrije werkplek eisen :D

nu even seriues, een hoejes van plastic wel te verstaan lijkt me een redelijk goede bescherming.
kan me nog wel herinneren dat ik bij me zwaar rokende oma ging verven, haalde daar een schilderrij weg,nou nou nou dan zie je pas wat rook kan doen.

of je synth gewoon je je slaapkamer zetten:eureka:

Ik rook altijd in de studio, volgens mijn heeft het alleen echt een slechte invloed voor de verf op de muren en op mijn analoge mixer, de rest is digitaal dus zou toch niet veel uit moeten maken?

Mijn potmeters reageren nog altijd even goed.

Maar je spullen verkleuren ervan en gaan ervan stinken. Leuk als je ze nog ens wil verkopen :peukie:

Misschien met een hoes voor over je moeder maken? Ademende filterstof, houdt alleen de schadelijke stoofen tegen.

Origineel geplaatst door Ionide
Maar je spullen verkleuren ervan en gaan ervan stinken. Leuk als je ze nog ens wil verkopen :peukie:

nou dan moeten mijn spullen ondertussen wel bruin zijn en zwaar meuren,...wat niet het geval is...dus onzin...tenzij jij goedkope plastic apparatuur hebt natuurlijk,maar dat verkleurt eerder door de zon dan door wat sigaretten of joint rook...

Back