vette delay gezocht

Status
Please reply by conversation.

koediman

--<{(OoO)}>--
ben op zoek naar een analoge of vroeg-digitale delay.

-geen tape-echo (geen zin meer in gedoe met tapes en dat ding heel de tijd vergeten uit te zetten)
-maximale delaytijd moet meer als 450 ms zijn
-als je ermee feedbacked moettie lekker blijven klinken, digitale emulators zoals line6 zullen het dan waarschijnlijk lastig krijgen, maar als zo'n line6 het aankan wil ik daar ook nog wel voor gaan... hoeft dus niet perse vintage te zijn ofzo...

oja.... dennis... als je nog wil zakken met die prijs hoor ik het wel he! :D

ik vindt die "goedkope" (relatief natuurlijk) serie van tc een beetje plastic klinken... moet eerlijk zeggen dat ik die delay nog niet gehoord heb... ik wil dus echt een vol en vet geluid... maar goed, bedankt voor je antwoord... ik zal 'm toch maar eens gaan checken bij feedback ofzo...

check de Yamaha e-1010, e-1005 enz....

Analoog (dus geen digitale feedback clipping), geen tape's (dus niet het onderhoud)... gaan alleen niet zo lang.

Wel met ingebouwde speed-modulatie! (voor phaser achtige fx)

SE 70 van Bos. geweldig ding voor weinig.
Klinkt lekker rauw en analoog.

gr. Tom

bedankt voor de reakties mensen... ik heb van een forumlid een 1010 aangeboden gekregen, dob... maar ik vindt die delaytijd dus echt te kort... ik moet gewoon een 3/4 delay op een doorsnee (126)bpm kunnen draaien, en dan heb je toch echt zo'n 380ms nodig...
en tom.... ik heb een se50 en die klinkt idd okee... misschien ietsjes te smooth digitaal voor m'n doeleinden... probleem daarmee is dat je de parameters moeilijk live kunt veranderen.... ik was bij m'n lijstje dat dus vergeten te vermelden, maar ik wil dus ook makkelijk kontroleerbare parameters voor dly-tijd (liefst schakeling voor lang, kort + een draaiknop voor de fine-tuning) en feedback.

ben weer wat verder in m'n zoektocht... ik heb de line6 delay in handen gehad maar iets in me verzet zich tegen deze bak... ben er nou toch wel achter dat ik een zo goed mogelijke analoge wil hebben en dat wordt waarschijnlijk dus een dure grap...
dit zijn de delays die ik nu op 't oog heb: Moogerfooger MF104 (collectors item = onbetaalbaar) en de Maxon AD900 ... deze laatste is nog wel nieuw te krijgen dus die gaat het waarschijnlijk worden... als iemand echter een van deze tweedehands kan aanbieden: graag!

maar koedi, ik heb sinds een week een RE-201. Heb jij er ook niet 1 gehad? Zo ja dan moet je toch toegeven dat tape-loze echos bij lange na niet in de buurt komen van deze sound? Ik ben in ieder geval verliefd op de RE201, en doe hem nooit meer weg..

gr
ARv

Origineel geplaatst door koediman
ben weer wat verder in m'n zoektocht... ik heb de line6 delay in handen gehad maar iets in me verzet zich tegen deze bak... ben er nou toch wel achter dat ik een zo goed mogelijke analoge wil hebben en dat wordt waarschijnlijk dus een dure grap...
dit zijn de delays die ik nu op 't oog heb: Moogerfooger MF104 (collectors item = onbetaalbaar) en de Maxon AD900 ... deze laatste is nog wel nieuw te krijgen dus die gaat het waarschijnlijk worden... als iemand echter een van deze tweedehands kan aanbieden: graag!

laat je vooroordelen over digitaal niet met je aan de haal gaan...probeer eens of je gewoon een blinde luistertest kan doen met een echte analoge delay en die line6 delay bak....... dat klinkt echt niet verkeerd hoor! zeker niet in een mix...

Origineel geplaatst door olafmol
laat je vooroordelen over digitaal niet met je aan de haal gaan...probeer eens of je gewoon een blinde luistertest kan doen met een echte analoge delay en die line6 delay bak....... dat klinkt echt niet verkeerd hoor! zeker niet in een mix...

Vraagje: Olaf heb jij wel is met een echte RE-201 gespeeld? Ik betwijfel het...

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Vraagje: Olaf heb jij wel is met een echte RE-201 gespeeld? Ik betwijfel het...

Arv

er staan er hier 3 in mijn studio...

nee geintje ;) kheb idd niet met een RE-201 gespeeld...staat nog wel op mijn verlanglijstje maar zal er denk ik toch nie van komen...wordt steeds minder een vintage fetishist...... ik bedoelde hierboven eigenlijk dat je soms met bepaalde vooroordelen in je hoofd naar een apparaat kijkt/luistert.......en dat is soms jammer...... ik geloof best wel dat er een verschil tussen die apparaten zit, maar ik vindt altijd: als het vet klinkt, klinkt het vet...... en ik ga ook af op opmerkingen van space-echo bezitters die ook een DL4 hebben....maarja..de een vindt het wel goed klinken, de ander weer niet.....

btw, wat vind je nou uiteindelijk van die ohmforce delay? ben benieuwd! :)

hehe die Ohmboyz had ik eerder dan de RE-201! En na een uitvoerige luistersessie vind ik de RE-201 echt veel beter. Als de Ohmboyz gaat 'feedbacken' gaat het iel klinken en tja digitaal aan doen. De RE heeft dat NIET... DIe gaat gezellig door met een vette frequentie soep.. :D Ook de spring reverb is erg aangenaam, en die heb ik ook nog niet overtuigend uit een digitaal ding gehoord.

maar goed, ieder zijn ding en ik geef toe, de tape is een kwetsbaar ding..

Arv

tja Arv... ik heb dus liever geen tape gedoe meer, en een analoge "emmertjesgeheugen" delay komt het dichtst in de buurt qua volheid/analoogheid.
en Olaf... ik denk idd dat de echo rationeel gezien de beste keus is (vooral mbt de prijs), maar ik had er gewoon geen goed gevoel bij toen ik er mee in m'n handen stond.

de roland 201 en 301 (enz) zijn inderdaad een verhaal apart: een minimoog, een 808 en een re201 = feesten!

maar ik werd moe van oud en tape-gedoe.

de moog 104 is erg vet, belachelijk duur inderdaad, maar doe mij toch maar geen digitaal ipv dit kastje of een space echo!

trouwens: zijn er hier meer mensen met een mf104 delay???

beetje offtopic...

weet iemand uit zijn hoofd een site waar geluidssampletjes staan van de space echo(es)?

Origineel geplaatst door barn
beetje offtopic...

weet iemand uit zijn hoofd een site waar geluidssampletjes staan van de space echo(es)?

niet dat ik weet maar ik wil vanavond wel effe een klein demo filetje maken en hier posten. Moet je wel geduld hebben tot vanavond!

Arv

nou... ik had vandaag toevallig de mogelijkheid om viavia wat in de VS te bestellen, heb dus toch maar die maxon op het lijstje gezet... kon het niet laten :)
ik zal ook wel een demootje posten als ik 'm binnenkrijg (gaat nog wel een maandje duren)

Origineel geplaatst door Arv
niet dat ik weet maar ik wil vanavond wel effe een klein demo filetje maken en hier posten. Moet je wel geduld hebben tot vanavond!

Arv

graag, ben nou toch wel heel erg benieuwd wat nou dat specifieke geluid is van de space echo...

en geduld heb ik altijd 8)

Roland heeft ook nog een digitale space-echo uit de re-serie, die klinkt echt geweldig goed in de buurt schijnt het.
Het type... effe zoeken.

RE-3 dus.

Status
Please reply by conversation.
Back