kan een line6 echo gebruiker me misschien helpen?

koediman

--<{(OoO)}>--
zoals uit deze thread blijkt, is het me helaas niet gelukt om een goede indruk van de line6 echo te krijgen. misschien dat iemand die dat ding heeft me even uit de brand zou kunnen helpen?
het enige wat ik wil weten; is het mogelijk om goed gecontroleerd te feedbacken via een mengpaneel (dus echo op een aux en dan dezelfde aux op het kanaal waar de echo terugkomt gedoseerd opendraaien).... ik ben een beetje benauwd dat dat nou juist een minpuntje is van digitale modelling...

het liefst zou ik een kort voorbeeldje willen horen, maar goed... ik kan zoveel willen natuurlijk.:D

alvast bedankt!

Laatst gewijzigd:
dat is niet precies wat ik bedoel basic...
ik zal ff een voorbeeldje geven .. deze delay is gemaakt met een boss PS2 delay/pitch shift pedaal... 1 van de apparaten die ik al jaren gebruik maar ik zoek dus nu naar een voller klinkend alternatief.
stukje komt uit een recente track van me... die delay wordt dus zo ranzig na het feedbacken op zichzelf... je moet maar ff niet letten op het feit dat ik een beetje met de mute knop van het kanaal aan het goochelen ben... de sound lijkt me duidelijk zat....
als een line6 ook zo lekker overstuurt ga ik er hard over nadenken om er 1 aan te schaffen :)

Attachments

• feedback voorbeeld.mp3
    311,4 KB
Dat soort ranzigheid heb ik er nog niet uitgehaald maar daar ben ik meestal ook niet naar op zoek, ik zal de volgende keer eens kijken of het kan.

Het voordeel van de Echorack vind ik dat er heel veel vintage delay's inzitten in een kast.

Ken je de oude Roland SDE delay series, die klinken behoorlijk ranzig.

die sde1000 staat idd op m'n lijstje als zijnde misschien bruikbaar... als ik me niet vergis is de 3000 alweer minder interessant wegens het slechter bereikbaar zijn van de parameters.
trouwens ... nog even over dat ranzige... soms is het wat moeilijk onder woorden te brengen wat ik nou precies wil... ik wil dus een dikkere vollere sound, wat minder ranzig als dit voorbeeld dus eigenlijk... maar toch ranzig... tja... echt duidelijk is't niet:D ... laten we het er maar op houden dat ik het wel weet als ik het hoor! 8)

je meot em goed in je setup opnemen.. het ding is echter zeker een fantastisch apparaat!.. echo..was die groene, right??
ik ken er enkele van.. ben groot fan van line6

Ik heb er twee zoals in een andere thread aangegeven. Ik heb ze aangesloten zoals jij dat ook wilt (als aux send/return)

En ja je kan lekker smerig feedbacken (de echoplex, re201 multihead en analog mod delay modellen kennen dit overtuigend) Niet twijfelen maar aanschaffen die handel! (geen milliseconde spijt van gehad)

Net of je die oude tapebakken hebt staan, zonder storingen, tapedefecten etc maar met midisync, programs en remote control)

Trouwens die feedback wordt intern gelimited (digitale dB ceiling , altijd makkelijk die digitale shit) ofzo, want het is niet zo dat het geluid tot in het oneindige harder wordt (wel rauwer, smeriger en ongedefineerder......)

hee septic... klinkt veelbelovend... enige kans op een voorbeeldje? dat zou me zeker over de streep trekken.... heb toch wel moeite met de kleurtjes en lampjes van dat ding en vond'm nogal "flimsy" aanvoelen toen ik'm in handen had, dus de sound moet't'm doen.

iig ... bedankt voor het commentaar mensen!

Ok hier 1.30 minuten line6 geklooi (macbeth m3x en 1 x line6 echo)

Ok hier 800kb line6 geklooi (macbeth m3x en 1 x line6 echo)

echt enorm bedankt voor de moeite septic!... dat klinkt idd prima... ik ben nog niet overtuigd dat het de beste delay aller tijden is, maar voor wattie moet kosten lijkt't me een prima ding. staat op m'n aankooplijstje!!!!

vergeet niet dat ik het in 5min gebakken heb en dat je in principe alle soorten delays eruit kan krijgen van hele cleane digitale tot smerige analoge

Back