Oberheim OB-12

Inspiran

Administrator
Gegroet iedereen.

Ik heb mijzelf een tweedehands Oberheim beestje aangeschaft, en hij klinkt echt wel wow :p

Ik heb wel gemerkt dat er weinig foto's voor handen zijn op het net, dus heb maar eens wat high res pictures getrokken voor degenen die hem eens willen zien:
http://gabberatski.com/ik/music/ob12/

Ok en nu enkele vraagjes:

Ik ben een total noob analog modelling, ik begrijp wel wat de oscillatoren en filters zijn, maar is er eigenlijk ergens een tutorial op het internet die een beetje meer duidelijkheid schept in al die instellingen (enfin, de algemene die je op alle toestellen vindt)?

En tweede: zijn er mensen die ook een OB-12 hebben en eventuele leuke programs/timbres liggen die die eventueel willen delen (liefst trance achtige spullen).

Hoe dan ook, het is een leuk speeltje en klinkt wel prachtig voor mij

ziet er best vet uit ... merci vo de moeite vo foto'kes :okdan:

Gafe foto's. Zulke foto's vindt je idd niet op het internet.

Maar om even terug te komen op je vraag. Ik weet dat access (www.access-music.de) ooit een tutorial heeft geschreven voor 'programming analogue synths'. Maar ik kon hem zo gauw niet terug vinden op de site. Misschien dat je even de zoekmachine van dit forum kan raadplegen.

Re: Oberheim OB-12

Origineel geplaatst door Gabberatski
Gegroet iedereen.

Ik heb mijzelf een tweedehands Oberheim beestje aangeschaft, en hij klinkt echt wel wow :p

Ik heb wel gemerkt dat er weinig foto's voor handen zijn op het net, dus heb maar eens wat high res pictures getrokken voor degenen die hem eens willen zien:

Ik ben een total noob analog modelling, ik begrijp wel wat de oscillatoren en filters zijn, maar is er eigenlijk ergens een tutorial op het internet die een beetje meer duidelijkheid schept in al die instellingen (enfin, de algemene die je op alle toestellen vindt)?

En tweede: zijn er mensen die ook een OB-12 hebben en eventuele leuke programs/timbres liggen die die eventueel willen delen (liefst trance achtige spullen).

doet me een beetje denken aan een soort nord lead qua uiterlijk-- ook een soort charakter
anyway - ik zou m best wel eens willen horen - kan je niks opnemen en posten? Ik haat preset demos - die zijn zo klote.

Re: Re: Oberheim OB-12

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
doet me een beetje denken aan een soort nord lead qua uiterlijk-- ook een soort charakter
anyway - ik zou m best wel eens willen horen - kan je niks opnemen en posten? Ik haat preset demos - die zijn zo klote.

heelrijk ook die interface
voor alle taken is er een knop - nis vette diepe submenu's .
Toch is oberheim helemaal niet populair in ned. Geen idee waarom eigenlijk
Niet zo lang geleden was er hierover een thread op dit forum

Moet je niet eens je toetsen schoonmaken?
Op foto SIMG0583.jpg lijkt het of je net patat met mayonaise met de hand hebt gegeten en daarna op de OB12 hebt gespeeld.:D
Maar voor de rest zijn de foto's zeer ok.

Re: Oberheim OB-12

Origineel geplaatst door Gabberatski
Gegroet iedereen.

k dan man!
een lap top heb je dus ook al!
nu nog een drummachine
sequencer
veel kabels
2 effektenbakken (want ob12 heeft vast geen effecten)
een compressor (eigenlijk 2)
een limiter
een mengtafel
een hd recorder
wellicht een eqalizer
ik vergeet een sampler natuurlijk
beetje creativiteit

en je bent klaar!!

Deze heeft ie wel namelijk: reverb delay chorus en distortion

k dan man!
een lap top heb je dus ook al!
nu nog een drummachine
sequencer
veel kabels
een compressor (eigenlijk 2)
een limiter
een mengtafel
een hd recorder
wellicht een eqalizer
ik vergeet een sampler natuurlijk
beetje creativiteit

en je bent klaar!!

Ik heb dus mijn drum machine omgeruild voor de OB hé (mits 200 euro opleg)

Bedoeling is dat ik sampler/drummachine van Reason ga gebruiken.

Zal wel eens een picture tonen van wat ik allemaal heb :p

Ik blijf een arme student hé

Precies ;)

Mooie aankoop die Oberheim! En ook nog in de kleur van je Dell Laptop ;)

Blauw is mijn favoriete kleur, dus die Oberheim sprak mij wel aan. Heb hem ook even uitgeprobeerd bij Feedback, maar nog te weinig om een oordeel over te geven. Hij had wel mooie geluiden :) (but then again, ik heb nooit de Nord Lead helemaal uitgeprobeerd ;) )

Back