[Track] - Moving Soon

demian

Ojee
Hier een nieuwe track van mij.

Ik kan het niet in een hokje passen, tís nogal progressive, maar met een smaakje.

Gebruikte equipment :

NordRack 2, Ensoniq DP4, TC Electronic M300, Focusrite Compounder, DBX 166l, Behringer MDX2200 en ene Eurodesk.
Software : Cubase SX

--

Updated 16.56u 08-10-2003

www.smokeandnoise.com/sounds/moving_soon1.mp3

Laatst gewijzigd:
kvind die gitaar eigenlijk niet zo goed ... past niet in het geheel ... opteer dan toch maar voor een normaal lead instrument
maar dan moet je natuurlijk wel je noten-patroon wat gaan aanpassen, de achtergrond van de huidige gitaartjes vind ik best sfeervol klinken en is goed uitgewerkt met wat fx'en enzow ... dusjah , enkel je lead ... kzou kiezen voor de klassieke tranzy lead ofzo, of als je wat zaagklank wil behouden kan dat natuurlijk ook maar dan wel een tranzy zaagklank ;)

de gitaren rond 2.18 gaan best wel, maar dan als begeleiding, en niet om dan op te bouwen tot je echte melodie ...

heeft een hele goeie drive... vind'm ook een eigen sound hebben... ben zelf geen liefhebber van snare roffels en de manier van synthsweep die je gebruikt om breaks aan te zetten, maar dat hoort misschien wel bij de stijl...

Thnx guys!

@DeSpErAtOzz : Je spreekt over gitaar en over gitaren .. De gitaar is niet goed, maar de gitaren op de achtergrond wel?
Het geluid is iig geen gitaar, maar het moest er wel een beetje voor door gaan. Tís een synth door een effect heen zodat het een beetje ala electrectrische gitaar klinkt.
Maar het is niet meer dan 1 partij, een monofoon geluidje wat een arpje speelt en wat afwisselt.
Het verschil in de gitaar sound wordt bepaald door de decay/sustain af en toe iets open te zetten op het moment dat het allemaal wat heftiger moet klinken.

Er is dus geen sprake van meerdere gitaren. (om even op je review in te gaan)

Zelf vind ik de gitaar sound wel leuk, vooral omdat dit eigenlijke ene experiment is, ga er nog een lead partij aan toevoegen zodat het gitaar geluid zich wat minder op de voorgrond bevind.

@Naton, Koediman, thnx! ga er nog wat aan schaven, oa de 303 is niet mee opgenomen, maar het stoort niet heel erg.

thnx dudes!

Grappig plaatje hoor. Ik mag dat wel, beetje vernieuwend.
Die 'gitaarklank, waar komt ie uit?

Arv

Die gitaarklank is een monofoon geluidje uit de NordRack 2 door een Ensoniq DP4 heen gehaald.

Ik was zelf verrast door dat geluid, klinkt namelijk best wel ' gitaar ' :)

Verder gebruik ik erg veel tapedelay uit de M300 waar bijna alle effect geluiden door heen gaan. Klinkt ook verrassend goed. Niet dan ?

Keiharde rotschop! :D

hehe.. kom op mensen, dit nummer is VEEL gedownload, graag wil ik van 1 of 2 mensen weten of het de goede kant op gaat.

ik weet niet precies wat het is, maar ik vond die oude versie iets aangenamer... op die nieuwe zit nou meer delay en een 303 wat voor mij nagenoeg altijd een verbetering is, maar in dit geval lijkt het er minder van te worden :confused:

maar goed... kan ook gewoon zijn dat ik een betere bui was toen ik het origineel hoorde ofzo... je hebt die oude versie niet laten staan dus goed vergelijken gaat nou ook niet meer... mja... aan deze feedback heb je waarschijnlijk heel erg weinig, maar ik kan er ook niet meer van maken... vat't iig niet te negatief op... het is gewoon een gevoelskwestie dat ik die eerdere versie beter vond... kan er niet precies m'n vinger op leggen...

Hehe.. jij vond die eerste beter.

Die eerste zit wat duidelijker in elkaar wat compositie betreft.

In die 2e heb ik die 303 er aan toegevoegd als tegenpartij voor de gitaarsound, om hem net wat meer power te geven.
De gitaar heb ik iets meer naar de achtergrond gezet maar dat vind jij niet leuk dus. :)

Dan heb ik er nog een soort van orgelpartij aan toegevoegd, maar die valt er eigenlijk iets te plots in.
Het nummer is te kort om het orgel er lekker in te laten komen, de orgelpartij zelf vind ik wel aardig, daar zou ik ook nog wat over willen weten.

Maar ik wil het nummer wat uitrekken in lengte zodat ik wat meer een opbouw van de hele track kan maken en dat die orgel er wat beter in komt. Vervolgens wil ik nog een leadpartij er in gaan gooien, maar daarvoor had ik eerst een duidelijke accoorden lijn nodig, vandaar het orgel.

Die beats heb ik aangepast omdat niemand mijn beats mooi vond, maar dit is het dus ook niet.
Goed, dat is dus het volgende waar ik me op moet richten, mooiere beats.
Vraag me alleen af of dat het alleen om klank gaat of ook om het rimte zelf wat niet bevalt.

Owja, en wat betreft delay's... ik ben een beetje uitgeschoten, ook op de beat zit een delay, dat zal ik wat temperen.

Okay, dit zijn de aandacht's punten die ik zelf had bij deze track.

Nog iemand die hier iets over zeggen kan ? Dat wordt zeer gewaardeerd namelijk door mij.

thnx.

wel lekker nummer, vooral die synth/efx geluiden, maar de bas is een beetje zacht, en de drumgeluiden vinik vreselijk, de kick gaat wel, maar de hihats en de snares klinken nie lekker IMO

Ik vraag me trouwens af of het nummer zonder de drums niet beter klinkt, als een lekker synth nummer ala jaren '70:okdan:

Origineel geplaatst door Arv
ik wil hem thuis nog is even proberen en dan laat ik wel weten of ik het nog leuk vind! :D

Arv

kewl!

Ohja, 1 tip, als je hem wat harder luistert klinkt ie beter. Gitaren hebben dat nu eenmaal nodig :)

Okay, laatste ronde, zijn er nog kickende dudes hierzo die iets kunnen zeggen over mijn track?

bibi

kzal ook ff commentaar geven.

het begin doet me denken aan Vibrasphere - Mental Mountain en das best een compliment opzich hoor.
de kick is een kwestie van smaak, maar imho had ik een andere gekozen. de percussie klinkt wat slof of stoffig.
de opbouw is wel mooi, krijg der best wel een lekker gevoel bij en gaat ook niet vervelen.
de structuur zit ook goed in elkaar en de string achtige geluiden vind ik ook erg meelevend.
al met al dus best een compliment alleen beetje zonde van de wat stoffige klank in zijn algemeen. de 303 had misschien ook een mooi randje mogen hebben. toch dikke prima track hoor :D

Dank jullie wel! Kweet nu waar de knelpuntjes zitten zeg maar, ik laat het even rusten en kom ik volgende week terug met een knaller van een hit waar je 'euh..' tegen zet :D

Hehe, dank dank dank!

Back