Effecten top 5

1.Ensoniq DP4(+) - warme reverbs, werkpaard
2.Roland Space Echo RE-201, need i say more..more....mooore.
3.Lexicon LXP-5 - voor bizarre effecten, goede pitchshifter
4.Ibanez UE405 - beetje afhankelijk van wat je erin stopt maar delay blijft een classic
5.Boss SE-50 - goede flanger, pitchshifter.. vocoder

Hmm, lastig.... Ik denk:

1. Roland RE-201
2. Zvex Fuzz Factory
3. Roger Mayer Voodoo Vibe
4. 2C-Audio Aether Reverb
5. Fabfilter Timeless 2

Even een aanpassing toepassen :)

1. Roland RE-201
2. Zvex LoFi Loop Junky
3. Zvex Fuzz Factory
4. Roger Mayer Voodoo Vibe
5. 2C-Audio Aether Reverb

1. nord modular G2 (omdat je er elk gewenst effect mee kunt maken of zoals ik, een grote glitch-bak ervan kunt maken. jij gebruikt dBlue glitch? wat schattig... ;) (kun je zowiezo beter mijn kut-fxd vst gebruiken)
2. Sherman filter rack2 voor het heerlijke rauwe geluid of een Akai MFC42 voor de stereo-mogelijkheden
3. Ensoniq DP-4 (gewoon om het vette geluid)
4. Bitrman (oh, die wil ik nog zo graag hebben XD)
5. Ibanez TS9DX distortion (voor over de kick ;))

- Yamaha SPX 90
- Dynachord Echocord tape echo "Moehaha haha haha haha...."
- EHX Small Stones (heb er 3, kan er niet genoeg van krijgen 8o)
- Focusrite Green dual compressor :P
- Focusrite Red 3 dual compressor :P

Op het verlanglijstje staat nog een Eventide DSP4000B+:{ maar dat zal nog een tijdje duren vrees ik...

1. multivox mx-312 space echo clone - fuzzy dromerige space delay
2. drip 175b zelfbouw vari-mu compressor. clean achtig maar toch meaty. rrrrrrrr.
3. b*******r v-verb. niet te geloven. ik vind hem beter dan de mpx1
4. phoenix. wat een mooie compressor! heb er ooit eens een mix doorheen gehaald. verlanglijst!
5. huh...

- Yamaha SPX 90
- Dynachord Echocord tape echo "Moehaha haha haha haha...."
- EHX Small Stones (heb er 3, kan er niet genoeg van krijgen 8o)
- Focusrite Green dual compressor :P
- Focusrite Red 3 dual compressor :P

Op het verlanglijstje staat nog een Eventide DSP4000B+:{ maar dat zal nog een tijdje duren vrees ik...

Dat is opmerkelijk.
Zet je de RED bewust lager dan de Green?
(ik heb met geen van beide ervaring, maar ben wel benieuwd naar jou overweging)

In willekeurige volgorde

- Marshall Time Modulator 5402
- Ensoniq DP4
- Roland RE201
- Dynacord DRS78
- Schippmann Ebbe&Flut

Dat is opmerkelijk.
Zet je de RED bewust lager dan de Green?
(ik heb met geen van beide ervaring, maar ben wel benieuwd naar jou overweging)
Dit zijn de effecten die ik zelf heb maar ze staan in willekeurige volgorde omdat er zowel compressors tussenstaan als pedaaltjes als effect units.
De Greens zijn de kleine broers van de REDs, gemaakt in de periode dat Focusrite nog enkel top-studio materiaal maakte.(zowel de Greens als REDs hebben klasse A VCA's en dat hoor je)
De greens zijn heel goed inzetbaar op zowat alles: drums, vocals, synths etc...
Je kan ze heel netjes afregelen en vangen bv. heel goed de volumeverschillen op bij nogal "expressieve" zangers.
De RED3 is de kers op de taart.
Klinkt net als de greens heel zuiver maar ook zoooooo smooth! Deze is prachtig op de eindmix (maar ook op vocals). Ik heb hem nog nooit in oversturing gekregen en ook wanneer je enkel de limiter gebruikt ondervind je niks van oversturing bij zware limiting.
Trekt ook subtiele geluiden wat naar voor terwijl de pieken zachtjes verdwijnen.
Als je nu nog zulke kwaliteit bij Focusrite wilt moet je naar de ISA (Blue) series vrees ik en die zijn (net als de REDs toen) prijzig... maar de kwaliteit is natuurlijk navenant!
Room komt altijd bovenop de melk drijven nietwaar ;)
Mocht ik nog een RED2 EQ tegenkomen voor op de eindmix, ik zou niet twijfelen.
Grtz,
Exo.

Gisteren weer even met de CE-300 gespeeld, doet echt fijne dingen met de definitie van je klanken als je hem subtiel gebruikt. Jammer dat de chorussen die op oude Roland synths zitten niet zo mooi af te regelen zijn.

Als iemand nog een SmallStone heeft en een keer een DRS-78 (of EC-280) wil proberen wil ik wel ruilen :okdan:

jij gebruikt dBlue glitch? wat schattig... ;)
wie, ikke? zelden tot nooit... at the end of the day is het eigenlijk alleen maar wat spielerij...
het ruis, kraak en gesputter van gebende aftandse DIY kinderkutboards en dergelijke snuisterijen zegt mij daarom ook weinig...

- Eventide Orville
- Kurzweil KSP8
- Elektron Octatrack
- Elektron Monomachine
- Soundtoys Native bundle

Tuurlijk is een Orville top notch, maar die KSP8 ben ik erg benieuwd naar. Ik heb die Kurzweil rumour geprobeerd en is ook top!

Mijn lijst
H8000
lexicon 960l
bricasti m7
TC-electronics 6000
Lexicon 300l

nu weer even voetjes op de grond:
Kurzweil Rumour
Digitech studio Quad 2 (die phase delay blijft heel speciaal)
Lexicon Alex

Ik snap de fuzz over de dp4 niet helemaal. Heb hem een weekje hier gehad, vond de klank helemaal niet lekker.

Meest gebruikt:

lexicon mpx-500
lexicon mpx-1
yamaha spx990
Boss DD-20
Boss CE-20

1 - Moog 12 stage phaser
2 - Moog 12 stage phaser
3 - tc: M-One
4 - tc: Dtwo
5 - tc: powecore

voor mij : sherman met stip op 1
op nummer 2 komt denk ik het cheasy krakende monacor stereo delay
op nummer 3 hebben we een obscure duaal phaser gemaakt door ene eric in vermoedelijk 1991
op nummer 4 een midiverb3 van art
op nummer 5 eeuw een sherman omdat ik ander geen top 5 heb

1) EHX Bass Micro Synthesizer - Analoog pedaal met een hoop voicings, lekker klinkende filters, geeft me heel veel mogelijkheden op klankgebied, speelgoedkeyboardjes kun je best lekkere synthsounds mee maken door dit pedaal, maar ik gebruik het vooral met basgitaar..

2) Boss PS-2 - Pitchshifter die zeer glitchy is, als je de tuner-out doorlinkt naar de input heb je een zeer aparte tonegenrator, leuk voor noise en dergelijke ook. De delay die erin zit vind ik dan weer niet zo goed..

3) Boss OC-2 - Lekker slecht trackend octavertje die 1 en 2 octaven onder je echte pedaal genereert, voor een fuzz aan krijg je dikke synth-achtige fuzzsounds.

4) Bazz Fuss - Simpele fuzz die ik zelf heb gebouwd, maar werkt zeer lekker rauw, prikt mooi door een mix en houd de toon mooi intact..

5) DOD Stereo Bass Flanger - Lekkerste flanger voor als je de lage tonen intact wil houden, heb een paar dingen geprobeerd, deze werkt voor mij het beste, leuke bijkomstigheid is dat je er naast gangbare Flange-geluiden ook zeer vreemde sounds uit kan halen.

Ik vind die 301 beter klinken dan de 501, dat sowieso. De 201 is ook te gek, maar die chorus in de 301 vind ik heel prettig erbij. Daarom eigenlijk;)

Cool, bijna dezelfde reden als waarom ik de RE301 bovenaan zet.
Ik gebruik zelden chorus dus lig daar niet zo wakker van, maar het is natuurlijk een leuke bijkomstigheid.
Vooral ook omdat het Roland is, die zijn goed in Chorii...

Maar ik vind de CV input voor tape speed ook een zeer mooie toevoeging.
Leuk voor in de modulaire setup.
Korg SE500 heeft dat ook, maar een Space Echo klinkt (vind ik dan) mooier dan een Stage Echo.

Back