Be Tony Banks! NED te koop!

JohnnyBusca

rocket scientist
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2580086603&category=38071

S-2-3-level-HD-O-MIDI-D66-eBay.jpg

Gatverdamme, het kwijl komt tot aan mijn kin onderhand!

Origineel geplaatst door Cheimoon
Gatverdamme, het kwijl komt tot aan mijn kin onderhand!

Ja heb ik ook. Ik ben gek op planten.
Mooie tuin hoor, ik begrijp alleen niet wat dat blauwe ding daar nou doet.
Past niet vind ik:D

Fairlights, NED's.
Het moet niet gekker worden.

Volgens mij hebben hier een paar mensen zwaar vakantie nodig. :W

Ik heb alle text bij de advertentie gelezen. Het ding lijkt mij supervet :mega:

Origineel geplaatst door Christov
ja......................maar wat doet het nu?
Draai je vraag om... Wat doet het niet?

weten jullie niet wat het is??

een "luxe"sampler zal ik maar zeggen.
Vooral had/heeft die net zoals de fairlight een klank die nog steeds de beste samplers die we hedendaags kennen doen verbleken.

tkoste in ieder geval een miljoen en meneer banks had er eentje gekocht en die werd later verteld dat het bedrijf failliet was gegaan en dus geen updates meer.

De prijs is een schijntje.

Origineel geplaatst door Errol
[Btkoste in ieder geval een miljoen[/B]

Errol, overdrijf je nu niet een "beetje" ? :D
Volgens de ad kostte 'ie indertijd 60.000 dollaarkes....en de upgrades 30k...

tony heeft de 1 gebruikt ;) die zou ik wel willen haha.vet ding. die lead eruit die hij voor heelveel gebruikt is zo vet en dan gewoon de rest van de sounds echt geweldig !. geef maar een quadra, prophet 10 en een goede samplelibary van de CP70 en dan dit ding en kan zo tony vervangen voor de IT tour ;) (Dvd daarvan is uit. wel leuk maar de surroundmix zuigt net als het boekje wat vol met fouten staat en de voorkant die heel cheapo fotosoep is...)

en overigens alleen ik kan hier in de buurt komen van een goede tony banks imitatie ;)

Ik heb ook gehoord dat de prijs destijds zo'n f200.00,- tot f250.000,- was (guldens dus hè). Maar zoals je in de advertentie kunt zien is dus nogal variabel (upgrades ter waarde van $30.000 zegt-ie geloof ik). In ieder geval is die prijs echt belachelijk laag (en toch nog steeds belachelijk hoog...).

De Synclavier staat trouwens in dezelfde klasse als de Fairlight. Kleine klasse trouwens: naast de Farilight en de Synclavier hoort aleen de PPG Realizer erbij, maar die lijkt mij toch alweer aanzienlijk kleiner (hoewel nog gruwelijk duur...). In alledrie de gevallen is het veel te kort door de bocht ze gewoon een sampler te noemen; er zit ook het volledige arsenaal synthesizer-mogelijkheden in. De Synclavier heeft bijvoorbeeld ook FM en additieve synthese.

Wel handig zo'n generator bij je synth. :D

Origineel geplaatst door Slipperman
tony dus op de synclavier...

overigens kraftwerk gebruikte toch ook veel synclavier?

Yep,

Kraftwerk, Frank Zappa en Suzanne ciani waren o.a. bekende gebruikers.

Ik zou dit setje best wel willen hebben.

frank zappa heeft een album waarvoor alleen een synclavier voor was gebruikt...

maar tony en zappa zijn de bekendste gebruikers denk ik. ook omdat die hem zo lang zijn blijven gebruiken. Tony gebruikte hem in 1995 nog voor Strictly Inc.

Mark Snow (je weet wel die muziek van X-files maakt) gebruikt ook zo'n ding.

Een soort van Stradivarius onder de synths zeg maar.

Wanneer zou er een VSTi van uit komen? 8D

Back