Top Tip: Muzikanten oordoppen.

sander

_
Zo ik heb dan eindelijk m'n nieuwe oordoppen en ga ze zaterdag tijdens een liveset proberen.

Voor de mensen die het nog niet weten. Er bestaan muziekanten filters die heel wat fabrikanten gebruiken
in hun oordoppen.

Ze heten ER-9, ER-15 en ER-25 (en goedkope ER-20).

Ik had de ER-15 filter in m'n nieuwe oordoppen zitten, maar heb ze vandaag toch maar terugebracht om er een ER-25 filter in te stoppen. Bij de zaak waar ik ze kocht kan je gewoon de verschilende filters proberen. Ze sturen ze dan wel terug naar de fabrikant en een paar dagen later heb je je eigen oordoppen met andere filter weer terug. Je mag ze altijd weer gratis laten omruilen.

Veel artiesten (bijv SpeedyJ, zie Q&A op syntforum) gebruiken deze filters en ik heb van wat mensen die ik ken (DJ,s en feestgangers) begrepen dat deze filters echt perfect klinken. Het geluid klinkt gewoon beter als zonder bescherming en ook kan je veel gemakkelijker een gesprek volgen.

Met deze filters mis je niks. het geluid wordt niet matter. Je blijft alle frequenties horen. Hoe het precies werkt kan je op diverse sites lezen (ook link hier onderaan)

Dus als je oordoppen gaat aanshaffen is het handig om even naar deze filters te informeren.
Via google vindt je veel informatie (zoek bijv op er-25 ear).

Er zijn ook goedkope oordoppen met de ER-20 filter. Deze worden niet op maakt gemaakt en schijnen ook erg goed te klinken. En dus zeker een aanrader voor ieder die feesten bezoekt. Je kan ze zo via het net bestellen en om de prijs hoef je het niet te laten.

Hier zag ik net een interview met de fabrikant van het ER filter.

http://www.healthyhearing.com/healthyhearing/newroot/interview/displayarchives.asp?ID=142

Check ook deze link:
http://www.hear-more.com/musician.htm

Oftewel, ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Bescherm die oren!!!!!. Ik heb een beschadiging op 4000 en hoor altijd ruis en piepen. En als je dat nog niet heb, voorkom het dan!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Oja, als je van die dure koopt, sluit dan ook voor een paar euro's extra een verzekering af. Als je er dan eentje of 2 verliest krijg je zo weer nieuwe.!

ik kan op de sites niet goed vinden wat het de aanschaf ongeveer gaat kosten. ik ben er wel serieus in geinteresserd.

Die van mij kosten maar liefst 159 euro. Die worden opmaat gemaakt. Het merk is Exinore.
Maar er zijn dus diverse merken die dezelfde filters gebruiken. Het is inderdaad een heel behoorlijk bedrag.
Op de site www.filterz.nl staan de prijzen van een aantal merken. Nu begrijp ik dus niet waarom die van mij zo'n stuk duurder zijn. Misschien is het gewoon een duur merk of ligt het aan de filter. Dan zouden die andere merken dus andere filters hebben. Misschien zijn dat niet van die muzikale filters. De filterz van die site zelf zijn heel goedkoop, maar zijn pas op de markt en ontworpen door een paar studenten. De filters waar ik overpraat bestaan al vele jaren en worden wereldwijd gebruikt. Ik had eerst wel intresse in filterz (vanwege de prijs ook) maar ze zijn alleen op een paar feesten te verkrijgen. Niet bij een dealer.

Ik ga toch liever naar de hoorspeciaalzaak.

De ER-20 zijn slechts 10tallen dollars. Die kan je zo bestellen, omdat ze niet op maat gemaakt worden.

Overigens vindt ik de hoge prijs niet zo erg. Ik heb liever mooi geluid en oren die heel blijven. Daar heb ik wel wat geld voorover.

De sites die ik in m'n vorige bericht noemde zijn allemaal buitenlands. Je moet even in nederland informeren bij een oorspeciaalzaak. Daar kan je ook gelijk even een gratis hoortest doen.

Laatst gewijzigd:
Recordstore Confused in Den Haag is sinds afgelopen 1 december overigens het eerste vaste verkooppunt van Filterz.
Filterz* zal op een vaste maandelijkse vrijdagavond aangeboden worden in Confused.
De eerste avond is volgende week:

_

Vrijdag 12 december 2003 van 18.00 tot 21.00 uur

_

Het is mogelijk een afspraak te maken voor deze avond, maar je kunt ook gewoon even binnen komen lopen.

_

Adres:___Confused Recordstore
____________Van Diemenstraat 128-130
___________ 2518 VE_Den Haag
___________ 070-3608507

_

Wat zijn Filterz*?
Filterz* zijn persoonlijke, op maat gemaakte oordoppen. Ze zijn klein, transparant en
nauwelijks zichtbaar bij het dragen. Filterz* sluiten het oor volledig af en filteren het
geluid naar 80 decibel. Op dit geluidsniveau beschadigt het gehoor niet.
Je oren zijn beschermd terwijl je de muziek perfect blijft horen omdat het geluid niet
wordt gedempt, maar gefilterd. Filteren houdt in dat je de bas_goed blijft horen, maar
de schadelijke harde tonen_niet doordringen._De muziek wordt duidelijker en de spraakverstaanbaarheid
wordt beter doordat_het omgevingslawaai_wegvalt._Het allerbelangrijkste is dat je_
met Filterz* nooit meer last hebt van een piep na het stappen!
Filterz* zijn tevens geschikt om mee te draaien, ideaal dus_voor dj's die hun gehoor willen beschermen.

_

Hoe worden Filterz* aangemeten?
De aanpassing van Filterz* vindt plaats bij de stand in Confused. Allereerst stellen
we een aantal vragen over je gehoor, waardoor wordt bepaald of je in aanmerking
komt voor Filterz*. In de stand maken professionals, die een opleiding tot het aanmeten
van Filterz* hebben gevolgd, een afdruk van je oor._Dit duurt ongeveer vijf minuten.
Jij vult je adresgegevens in en ondertussen maken wij het verzendingspakketje voor je in orde.
De Filterz* worden vervolgens in een laboratorium op maat gemaakt en binnen
twee weken ontvang je je Filterz* per post gewoon thuis! Lekker makkelijk!
Betalen kan contant en via de pinautomaat in Confused.

Naast dit alles krijg je van ons nog twee paar gratis oordoppen mee, om ook de twee
weken dat je nog geen Filterz* hebt je oren te beschermen.

_

Meer info?

www.filterz.net
www.confused.nl

dit even ter info , doe er je ding mee

Hey sander, er zit toch een Moog filter in hoop ik :D :)

Nee, ik zou eigenlijk ook eens een paar moeten aanschaffen. Ik heb jarenlang in een metalband gespeeld en dat heeft m'n oren echt niet goed gedaan. Sommige omgevingsgeluiden kan ik dikwijls niet eens meer in ruimte situeren.

Origineel geplaatst door Toon
Hey sander, er zit toch een Moog filter in hoop ik :D :)

Nee, ik zou eigenlijk ook eens een paar moeten aanschaffen. Ik heb jarenlang in een metalband gespeeld en dat heeft m'n oren echt niet goed gedaan. Sommige omgevingsgeluiden kan ik dikwijls niet eens meer in ruimte situeren.

ja moog ladder filter :)
Hee je moet even een gehoortest doen. Das gewoon gratis zonder enige verplichting.
en je moet zeker direct oordoppen aanschaffen voordat je je gehoor nog meer verpest!.

Origineel geplaatst door matt second
Recordstore Confused in Den Haag is sinds afgelopen 1 december overigens het eerste vaste verkooppunt van Filterz.

dit even ter info , doe er je ding mee

Op de site van confused staat alleen op 12 december van 18.00 tot 21:00

Origineel geplaatst door sander
Op de site van confused staat alleen op 12 december van 18.00 tot 21:00

in mijn post staat hetzelfde ...

Weinig animo voor toch 1 van de belangerijkste dingen hiero op het forum.
Snap niet dat DJ's/muzikanten het nog zonder doen.

Nauw ja mensen vinden het vast niet erg om de heletijd "wat zeg je" of "he" te moeten zeggen.
Of te luisteren naar lekkere flinke ruis en piepen. :confused:

Ja ik ging er deze zomer ook aanschaffen.. Heb ik dan maar mijn geld gespendeerd aan dingen die schadelijke frequenties produceren, ipv ze tegen te houden..

Ik ken iemand in belgie die ze in het ziekenhuis gedaan heeft.. Bij de oorarts dan.. kost idd een aardig duitje.. maar liever dat dan doof op mijn 30ste

Back