de meest "foute" 80s synthi-pop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
WAAA?? ik zie alleen maar TOPPERS voorbij komen terwijl het toch over fout ging? ;)

man level42 (check world machine maar eens), imagination ....(die VETTE baslijnen komen regelrecht uit een TB303 ofzo)..voor nog meer freaky jaren80 stuff moet je eens iets van Eddy Grant luistern..die was toen ook heel experimenteel bezig..

Olaf

Geen POP maar wel hele coole synthesizer muziek is van Jean Michel Jarre. Met name zijn eerste drie LP´s (!!!!) zijn voor mij ultieme klassiekers in dit genre!
Hmmmm. Ik knapte destijds af op het 4e album (zoolook) ja.
Ik heb intussen elk album (behalve "music for supermarkets dan, want daar is er maar één van gemaakt), en vind nu zelf Zoolook één van z'n beste albums. Wat ik ook heel erg mooi vind van Jarre, is het 45 minuten durende "Waiting for Cousteau". Ga daar eens voor zitten, en luister eens naar wat die man uit z'n synths tovert....waanzinnig!

Uuuuh...Kraftwerk zijn wel de grondleggers het de tegenwoordige house hoor.
Zo wordt Jarre de Godfather van de Techno genoemd......

Synthi pop jaren 80...

Jon & Vangelis (DUUUUH!)
Visage
PHD ?
Michael Cretu
Mike Oldfield ? (maakte eigenlijk van alles wat)

het meest foute synth pop nummer?

imho.. You're my heart.. Y'our my soul, You're everything lalalalalallaaaaaaaaaaa :) (naam van de groep ben ik even kwijt) het waren dezelfden van het nummer Brother Louis..

dat zijn er al 2 ;-)

daar krijg ik kromme tenen van :P

Origineel geplaatst door Project Gaia
Synthi pop jaren 80...

Jon & Vangelis (DUUUUH!)
Visage
PHD ?
Michael Cretu
Mike Oldfield ? (maakte eigenlijk van alles wat)

dat is niet fout, dat is heilig! :W

hmm... we dwalen weer eens af zo aan dit topic te zien, weinig foute synthpop hier :)

Laatst gewijzigd:
Human League, Blancmange, Erasure, Heaven 17, Visage (eigenlijk alleen Fade to Grey), Ultravox, Orchestral Manoeuvres in the Dark, Pet Shop Boys, Depeche Mode, Front 242, Camouflage, Flock of Seagulls, Yazoo, Men without hats, Yello, enz.

Aha is geen synthi-pop maar Wave-pop.

Ook geen synthi-pop maar wel erg lekker en fout:

The Cure - A forest. HOezoo een Beetje veel Phaser op de hele mix???

Origineel geplaatst door Beathoven
het meest foute synth pop nummer?

imho.. You're my heart.. Y'our my soul, You're everything lalalalalallaaaaaaaaaaa :) (naam van de groep ben ik even kwijt) het waren dezelfden van het nummer Brother Louis..

dat zijn er al 2 ;-)

daar krijg ik kromme tenen van :P

Je bedoelt denk ik 'Modern Talking'. Niet alleen de muziek was erg fout, die lui zelf ook. Een paar weken geleden waren ze nog op TV in zo'n 'Typisch 80' programma. Het waren Duitsers, maar een Surinamer was blank vergeleken bij die lui :o)

Origineel geplaatst door Nolet
Kent iemand die Duitsers O.M.D. nog?? (Orchestral Manouevres in the Dark) Hele foute duitse mix van Wave / Pop / Kraftwerk en Engels-pratende duitsers.

OMD Duitsers?? Nee, dat zijn toch Engelsen !!
Alphaville was wel zoiets, dat was ook leuk. Met nummers
zoals "forever young" en "big in japan".

equate

Kajagogoo? - too shy?

Fout kapsel. Wel leuk nummer.

Too shy,shy. Hush, Hush I do I.
Ofzo iets dergelijks :P

[zinloze feitjes modus]
Die vent van OMD Andrew Mc Cluksukyki ofzo heeft onlangs ATOMIC KITTEN gedaan... :smeris:
[/zinloze feitjes modus]

Maar Human League en Kajagoogoo.... qua uiterlijk was dat toch wel het meest triweste van de jaren tachtig denk ik! :D
...Oh en natuurlijk Marc Almond/Softcell.... Wat erg wat erg...

Ik wil ooit nog wel eens zo'n clipje maken!

Bodywarmers!
Lippenstift (bij JONGENS!)
Geeeeeeeeeeeel in je haar
Colbertjes met korte mouwen
Eyeliner
buttons
KOLTRUI! (ultieme synth look: Koltrui, plat haar, geen gezichtsuitdrukking :frons: , en een lok haar af en toe uit je gezicht halen :D )

Waren het nog maar de 80ies....
wat kon je toen lachen om muziek! :dj: :okdan:

OMD is vet! Ik was fan!

Maar die Ryan Paris die ik gisteren hoorde... Ook leuk!

Wat dachten jullie van Europe? Met het onovertroffen nummer: Final Countdown *D

Foutus Ultimo!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back