de meest "foute" 80s synthi-pop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Voor de jaren 80 liefhebbers. Speel Grand Theft Auto, Vice City eens. Daar zitten pas jaren 80 tracks onder.

JAH! En daarom speel ik dat hele spel zonder muziek! K*T-zooi!

Zag tijdje terug "top of the pops"
Visage "fade too grey "was echt niet cool.
Voordat ik een hele discussie over me heen krijg
't Zal wel aan mijn leeftijd legge.

Het zal ook wel aan mij liggen maar ik zie echt heel veel geweldig leuke nummers voorbijkomen die ik ook toendertijd op van die zwarte ronde dingen heb aangeschaft. Hoezo fout?

Er is echt niks fouts aan bands als OMD, Ultravox, Depeche Mode, Yazoo, Gary Numan, Propaganda, Men Without Hats (Safety Dance! leuk!), Thomas Dolby, John Foxx, Visage, Nik Kershaw, Tears for Fears, noem ze maar op. Ik kan nog steeds met plezier naar die muziek luisteren en dat wil toch wat zeggen.

Zelfs Flock of Seagulls is leuk. Heb ze ooit live gezien op de Duitse tv en dat was een puik concert. Ze hadden zelfs twee MS-20s die ze continu gebruikten. (Geen idee dat het MS-20s waren, daar kwam ik er pas heel veel later achter, maar die gek uitziende apparaten bleven me wel bij).

Mijn idee van heel fout in de jaren 80: Ad Visser met zijn Sobrietas-project. :mexico:

Nog niet genoemd: Toyah.

gal80s4.jpg

Denk niet dat iemand haar kent of herinnert, ze was voornamelijk populair in Engeland, maar ze maakte met The Changeling een fantastische (synth)pop/rock plaat, vol met geheimzinnige sf-teksten en geluidseffecten. Deed vooral in het begin heel gekke dingen met haar stem. Oja, en ze zag er uit alsof ze van Mars kwam. Ik vond haar looks toendertijd geweldig, maar ik zou zo nooit naar school hebben gedurfd :-) (Idem ditto voor Siouxisie and the Banshess met haar gothic look)

sioux032.jpg

die erm... Siouxisie van de Banshess... had trouwens wel een weelderige woud met haar onder haar oksels...

Origineel geplaatst door kymo
Zag tijdje terug "top of the pops"
Visage "fade too grey "was echt niet cool.
Voordat ik een hele discussie over me heen krijg
't Zal wel aan mijn leeftijd legge.
sjeez... SJEEZ! mozes kriebel hey... ik doch toch ech dot juh uhn auderuh jongeruh woz... hep ik muh vugis dohn?

Origineel geplaatst door 6 trak
die erm... Siouxisie van de Banshess... had trouwens wel een weelderige woud met haar onder haar oksels...

sjeez... SJEEZ! mozes kriebel hey... ik doch toch ech dot juh uhn auderuh jongeruh woz... hep ik muh vugis dohn?

Vertrouw nooit een hagenees :)

O,ja Popcorn
omdat het zo corny(hihi) is

Pino niet te vergeten

Pino niet te vergeten

Pino d'Angelo

Bala, Bala zingt hij dan heel laag en zoiets al Holiday heel hoog.

De beste Italo Disco Synthi ooit.

"Pop Music" en "Da da da" (welk een was van Trio ?)
"Video killed the radio stars" - The Buggles(of was dat nog eind jaren '70 ?)

hehe pino d'ANGIO... "ma quale idea" was dat trouwens...
die trak is ook op een hele gods-onerende manier gebruikt in een wat recenter stuk waterverf-hitje...

zie ook dit stukkie uit 1981: :D
(let op: D/L is niet geschikt voor 56k hippies):

[KLIK] (of anders link copieeren en in browser plakken...?!) :confused:

Attachments

• krantje.jpg
    krantje.jpg
    35,4 KB · Bekeken: 91
Origineel geplaatst door THM
"Pop Music" en "Da da da" (welk een was van Trio ?)
"Video killed the radio stars" - The Buggles(of was dat nog eind jaren '70 ?)
"Da da da" was van Trio, "pop music" was van M

The Buggles... dat was de eerste clip ooit ge-showed op MTV... en dat was begin jaren 80 volgens mij...
...enne... je hebt wat gemist destijds (toen je nog geen lid was)... eind 2002 ;)

...geef mij dan maar, als een van vele 80's favorieten, de groep die de 'radio star' heeft 'ge-killed' ;)

Attachments

• video.jpg
    video.jpg
    14 KB · Bekeken: 97
Men without hats blijft ultiem met hun Safety dance.

Toevallig kwam ik het deuntje tegen op site van die klassieke spelletjes, heb nl sinds kort een Playstation en kan niet wachten om weer 's HERO te spelen :D

wwwwwwwwwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :peukie: owww Someboy heeee heeee heee girl...........girl..........girl (delaytje)

Origineel geplaatst door 6 trak
welnee joh... gewoon droge sample...

ik heb de plaat ook niet! een vergeten knanner:dj: maar die platen van The Bugglles heb ik allemaal:okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back