de meest "foute" 80s synthi-pop?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

equate

Ouwe rot
...ik vind ze echt geweldig !

Je kent dat wel: die foute 80's synth pop nummers: ze moeten cool lijken maar raken eigenlijk kant nog wal.
En je vraagt je af wat mensen er destijds eigenlijk van vonden..

Een voorbeeld:
Falco (of ja eigenlijk: Bolland & Bolland) met Der Kommissar

geweldig !

kennen jullie er nog meer?

equate.

Jaa! Cool ja!

Laatst was typisch tachtig op TV en toen kwamen er ook heel wat voorbij. Het ging zelfs ook nog over synths...

Arv

die foute 80's synth pop nummers: ze moeten cool lijken maar raken eigenlijk kant nog wal.

Zie hedendaagse trancenummers ;) (beetje offtopic weet ik).

Duran Duran - Girls on film is cool...maar gaat nergens over.

Wham! rap

die is vet en eigenlijk ook nergens op slaand

Een keer per maand heb je in de Effenaar een 80ies night.
Fout en toch leuk. ;)
Toch maar weer eens wat oude cassettebandjes opzoeken. ;)

Het is niets zonder jou

Het is niets zonder jou

JAa..

Ik hoorde net "Annabel" van Hans de Booy. De melancholiek druipt van zijn stem af!
Ook lache, met zo'n simpel maar treffende basloop. Een Linndrum en een zeer zenuwachtig synthje op de achtergrond....oef..

Volgens mij is het na deze plaat nooit meer goed gekomen met Hans...8D

Imagination - Just an Illusion ("ha ha ha ha aaahaaa.. illusion")
Midnight Star - Operator

A flock of Seagulls is zo'n band waar ik altijd met een mengeling van medelijden en onbegrip naar kijk.

ik weet het iedereen vindt me nu een homo maar Madonna
en verder nog duran duran fade to grey van visage en nog veel meer 80 pop is stoer hoe vauter hoe beter..

Synthi Pop?

Synthi Pop?

Ik zie hier allemaal namen langskomen van groepen die ik dus echt niet als Synthi Pop beschouw! Begrijp me niet verkeerd. Alle hiervoor genoemde bands zijn SUPER! Ik ben een grote 80´s popmuziek fan, maar onder synthi pop versta ik bands zoals de ouwe Depeche Mode, Yazoo, New Order, Flock of Seagulls (love that hair man!). Bands met bijna gehele synthetische sounds dus. Ook al gebruiken die andere bands ook wel synthesizers. Om een voorbeeld te noemen Imagination (super disco!) gebruikten volgens mij toch redelijke analoge drums!? Wham??? Nogmaals super gave disco maar toch geen synthi pop?

Maar nogmaals bijna geen enkele muziek uit de 80´s beschouw ik als slecht!

Eric

Het zijn inderdaad de kapsels die het hem doen. En de melancholieke blikken.

Altijd weer lachen als je ze voorbij ziet komen bij TOTP2 (BBC woensdagavond)

Kraftwerk fout? Of hoe moet ik dat zien?

Nee man, KRAFTWERK zijn pas echte helden voor me als het op synthesizer pop komt.

Geen POP maar wel hele coole synthesizer muziek is van Jean Michel Jarre. Met name zijn eerste drie LP´s (!!!!) zijn voor mij ultieme klassiekers in dit genre!

Eric

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back