vraagje voor schoolwerk: welke sequencer gebruik jij, en waarom?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

divi

Ouwe rot
Ben voor een schoolpublicatie een overzichtje van de bekendste sequencersoftware aan het maken. mag ik daarbij jullie hulp inroepen? ik wil namelijk gebruikerservaringen uit de eerste hand.

zou u mij daarvoor willen vertellen welke software sequencer je gebruikt (incl. Reason, Fruityloos, etc.), en waarom je die gebruikt?

ik wil dus GEEN discussie over wat al dan niet het beste is, wel in een paar punten wat jij vindt van jou software. daar mogen uiteraard ook slechte punten bij. prijs en dergelijke zijn ook argumenten.

ik ben er mij van bewust dat deze informatie al te vinden moet zijn op het forum, maar het zou mij teveel tijd kosten om alle threads te gaan uitspitten. dit zou hier overigens ook een mooi overzicht kunnen zijn voor newbies.

u weze van harte bedankt!
(en synthforum wordt in mijn stuk vermeld :D)

Cubase SX.

Gebruiksvriendelijkheid, lekker straight-forward. Geen toeters en bellen.

Logic 5.51 PC

Logic was toen Cubase SX nog niet uit was gewoon verreweg de beste sequencer. Logic is nog steeds flexibeler dan Cubase SX. De eigen plug-ins zijn ook erg goed in wat ze moeten doen.

logic audio big box

6.3.1 mac
5.5.1 pc

omdat ik 2 amt8's heb .. en strakke midi wil

Cakewalk pro audio 9.

Voors:
-retestrak
-geen grafische opsmuk die je PC onnodig belast
-simpele maar doeltreffende midi / audio

Tegens:
-niet lekker voor live
-laatste cakewalk versie dus geen upgrades e.d. de opvolger is sonar, en ik werd zwaar depri toen ik de trial versie testte

-C-

Pro Tools LE 6.1.1. Waarom? Zeer gebruiksvriendelijk, geen 'window in window in window' (als je begrijpt wat ik bedoel) ultieme communicatie met digidesign hardware, zeer stabiel rewire support. Goedkoop.. Want, reken maar uit, als je 18 verschillende in/outs wil met een goede sequencer van steinberg bv ben je al direct meer dan 2500 euro kwijt.. (nuendo + inteface).

voornamelijk hardware; P3 midi-analoge sequencer.
waarom: omdat 't directer werkt en knoppen en schuiven of pots voor mij creatiever werken; ik maak muziek, ik ben geen programmeur.

als ik software gebruik (zelden) dan Cubase vst5.1
waarom: omdat ik al jaren met Cubase werk en 't goed ken en er tevreden mee ben. overstappen op iets anders is dus niet praktisch of logisch.

Atari 1040ST met Cubase 2.01

Omdat dat veeeel stabieler is dan PC, omdat de Atari zich alleen maar bezighoudt met Cubase zonder enige andere programma's...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back