Midi over Lan

Blinx

Totally addicted to bass
Ik heb begrepen dat je midi ook via een lan netwerk kan versturen, weet iemand hoe dit werkt en of dat ook werkt met een midi interface?

Wat ik namelijk wil doen is als volgt:

Mijn pc waarop alle midi apperatuur aangesloten zit is een p100 (traag) en ik wil dan via mijn netwerkje die pc aansturen vanaf een p550. Zou dit mogelijk zijn??

mm ik ben niet zo tevreden

midi via net ging niet echt lekker
en de amt8 naar de delta1010 midi is ook niet helemaa lstrak

2 amt's zou een stuk beter zijn denk ik

Mijn idee was om zonder computers te verbouwen en te verplaatsen gewoon vanaf mijn snellere pc midi via mijn netwerk te versturen naar een andere (trage) pc. Het leek me wel makkelijk.

Ik had het ook maar ooit ergens eens over gehoord, zal waarschijnlijk dan mLan zijn.

Origineel geplaatst door bambamstudio
klopt ja, en meer kan ook
gewoon een usb hubje tussen hangen gaat prima
ken iemand die heeft er zo 5 aan elkaar geplakt.....
vertel eens wat meer ?

ik snap het niet helemaa lgeloof ik

txs !!

Origineel geplaatst door bambamstudio
je weet wat een hub is?
* ja USB en Netwerk HUB

nou daar kun je computers mee aan elkaar knopen.
Dus verschillende poorten die zia een poort bestuurd worden.
* je hebt het dus over Mlan ?

dus een netwerk van midi of usc zeg maar.....

je weet wat een hub is?
* ja USB en Netwerk HUB

nou daar kun je computers mee aan elkaar knopen.
Dus verschillende poorten die zia een poort bestuurd worden.
* je hebt het dus over Mlan ?

dus een netwerk van midi of usc zeg maar.....
* USC ? wat is dat ?

thxs!

Laatst gewijzigd:
mLan drivers voor windows zijn nog niet uit maar wel in een beta stadium zei een Yamaha pief @ Messe tegen me. Schandalig traag IMHO omdat ze er al 3 jaar mee aan't werk zijn. Voor Apple gebruikers zeker interessant omdat je met een mLan hub (daar istie weer) meerdere systemen met audio en midi aan elkaar kunt koppelen. Ik hoop dat dit dan ook werkt voor een netwerkje van Apple's en PC's tegelijkertijd want dat zou theoretisch geen enkel probleem moeten zijn.

En dat system link van Steinbug blijft allemaal heel erg vaag. Want wie weet nou precies hoe het zit.
Zover ik weet gebruiken ze een RME multiface om via midi en adat twee systemen aan elkaar te knopen en zo hun data uitwisselen. Wat hier het LAN (netwerk) gedeelte nou doet?

Maar wat is het grote voordeel van midi via LAN (of mLan)?
Minder latency en meer bandbreedte en dus niet je druk hoeven te maken of hoeveel controllerdata je over die lijn trekt, het blijft allemaal veel strakker werken. En dat is gaaf! ;)

In een LAN verbinding zit al gauw een ping (soort van latency) van 5-10 ms, vaak zelfs meer. Dus midi over een LAN zal nooit echt strak zijn...
Misschien wel als je 2 3com of Intel netwerkkaarten met een zeer korte kabel verbindt. Met een hub kun je een ping <5 ms wel vergeten.

mLan van Yamaha is gebaseerd op Firewire en biedt de mogelijkheid midi en audio (meerdere kanalen!) te combineren. Zit geloof ik al in enkele Yamaha apparaten.

Origineel geplaatst door Dr. RiPsaw
In een LAN verbinding zit al gauw een ping (soort van latency) van 5-10 ms, vaak zelfs meer. Dus midi over een LAN zal nooit echt strak zijn...
Misschien wel als je 2 3com of Intel netwerkkaarten met een zeer korte kabel verbindt. Met een hub kun je een ping <5 ms wel vergeten.

mLan van Yamaha is gebaseerd op Firewire en biedt de mogelijkheid midi en audio (meerdere kanalen!) te combineren. Zit geloof ik al in enkele Yamaha apparaten.

Ik vond Midi via net ook alles behalve strak.

Ben trouwens wel benieuwd hoe goed dat setje loopt waar bambam het over heeft en wat er nou precies in zit dan

txs !@

Wie kent hier nog het goede oude midi over SCSI?
Oa. de akai kon dat, maar het is nooit wat geworden.

En aangezien Firewire de pseudo opvolger is van SCSI heeft dat IMO veel meer kans.

hmm oude draad, ik had hem nooit gezien. maar er bestaat wel degelijk midi over lan (en dus geen Mlan)

link

verdeel is gewoon snel en strak en behoorlijk goedkoop. het bestaat trouwens al een behoorlijke tijd
en is er nu ook voor xp

Back