korg microkorg of MS2000BR???

DJ Stimpy

Stamgast
Hey,

Ik ga een nieuwe (of 2de hands) synth aanschaffen.
Ik heb wat naar de microkorg zitten luisteren en dat lijkt me wel wat om trance/hardhouse mee te maken.
Maar mss is het verstandiger om iets meer uit te geven voor een 2de handse MS2000.
Of is dat toch niet zo'n goed idee???

grtz

Nou die Micro is errug leuk, en klinkt net zo goed als de grote modellen.....lekker klein, copact en goedkoop......MAAAAAAAR het editten van je *eigen* geluiden is vele malen makkelijker, en directer en creatiever op die grote, vanwege de uitstekende interface.

Als je het geld hebt zou ik zeker gelijk goed uitpakken en voor de grote gaan (de 2000) als je van dat geluid houdt....misschien moet je ook maar eens kijken naar een 2e hands ms2000 rack?

Microkorg vs MS2000

Microkorg vs MS2000

Voor beide is wat te zeggen. Ik heb ze allebei meerdere malen gehad en heb nu nog de Microkorg over. De Microkorg is lekker klein, heeft mooie geluiden en betere effecten aan boord. Voordeel is de microfoon (de MS2000BR heeft ook een aansluiting voor microfoon tegenwoordig). Alleen heeft de Microkorg kleine toetsen tegenover de normale van de MS2000. Het editten van geluiden is ook gemakkelijker op de MS2000 (heeft ook een viruele patchafdeling waarmee je net als bij de MS10/20/50 met snoertjes complexe geluiden kon fabriceren). Voordeel van de MS2000 is dat er een sequencer in zit, lijkende op de vroegere SQ10 van Korg. Dus het beste is om de twee synths naast elkaar te zetten in een muziekzaak en dan te gaan vergelijken.

Phochos:dj:

Wat ik eigenlijk ook nog wilde vragen...
Klinken ze beide ongeveer hetzelfde? Of zit er daar ook een verschil in?
Want ik heb op de korg site van beide demo's beluistert en dan vond ik de microkorg toch wel leuker klinken.
Het leek net of hij toch iets "ruigere" geluiden kon produceren. En dat zoek ik toch wel.

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Wat ik eigenlijk ook nog wilde vragen...
Klinken ze beide ongeveer hetzelfde? Of zit er daar ook een verschil in?
Want ik heb op de korg site van beide demo's beluistert en dan vond ik de microkorg toch wel leuker klinken.
Het leek net of hij toch iets "ruigere" geluiden kon produceren. En dat zoek ik toch wel.

je gaat hem voor trance of hardhouse gebruiken
koop dan een access virus daar heb je veel meer aan of een jp 8080

Origineel geplaatst door dizzy
je gaat hem voor trance of hardhouse gebruiken
koop dan een access virus daar heb je veel meer aan of een jp 8080

niet gezien je hebt al een virus sorry

niet gezien je hebt al een virus sorry
*D *D *D

Microkorg klinkt steviger

Microkorg klinkt steviger

Persoonlijk vind ik de Microkorg inderdaad steviger klinken. Komt omdat de samples vetter zijn dan de MS2000 (volgens mij zitten er een betere effectprocessor in de Microkorg). Maar nogmaals: Beide apparaten beluisteren in een muziekzaak en dan maar vergelijken welke het beste voor jouw muziek is.:biertje:

Hmm, ik vind de MS net ff lekkerder werken ==> meer knoppen!!
Als ik JOUW was zou ik dan ff sparen voor die nieuwe versie van de MS2000r : de MS2000Br (hoe orgineel kan je wezen qua type-namen..) Die scheelt nu bij FB 'maar' €200,- met de nieuwe MicroKORG. Dus die heeft dezelfde engine als de MicroKORG èn de vele knoppen!! En je hebt tòch al een toetsenbord, zag ik aan je gearlistje.. Niet zo'n hele moeilijke keuze, lijkt me.

jajaja, de 2e versie v/d MS staat ook in de titel, maar er wordt hier grotendeels over de 1e versie van de MS gesproken, vandaar..

Succes!!

Ik heb de microkorg, ziet er leuker uit, werkt op batterijen (live) heeft geen sequencer misschien maar wel een vette arpeggiator, compacte layout waardoor je niet door de bomen 't bos niet meer kan zien (ondanks dat ik ook een JP 8080 heb). Voor mij geldt dat de layout mij meer inspireert, zeker met z'n kleine toesten, dus ook los te gebruiken en ik er 2e hands eentje goedkoop tegenkwam (via synthforum natuurlijk ;) )
MS2000 vind ik een lelijke bak, en de geluiden zijn bijna hetzelfde ...
Als een zynth er niet uitziet gaat je er ook minder mee spelen, het zijn net vrouwen .....
Verder, als ik complex wil editten gebruik ik wel software om echt in z'n synthengine te wroeten.

mijn voors micro vs. ms 2000:
-toetsen
-compact
-uitstraling
-werkt ook op batterijen

mijne was € 300,00 incl. doos, handleiding, voeding, in perfecte staat en compleet dus.

ik ben een fanatiek microkorg aanhanger...ik gebruik dat ding werkelijk in elke track wel,maar de engine moet geheel gelijk zijn,dat van die effecten weet ik niet maar ik heb geen enkele moeite met het editen van de synth,er is ook een pc-editor,maar die gebruik ik eigenlijk niet meer,wel makkelijk als je wat overzicht wilt hebben of een bepaalde patch wilt nabouwen,het leuke is ook dat je gewoon ms2000 patches in je micro kunt laden,maar die patches vind ik toch erg benedenmaats....
voor het prijskaartje zou ik voor de micro gaan.want hij is gewoon een stuk goedkoper,zeker als je hem vergelijkt met de ms2000 keys... ik denk dat je alleen al met de standaard patches hele leuke trance/hardhouse kunt maken daar lenen de patches zich erg goed voor,maar je bent altijd vrij om te tweaken en te freaken natuurlijk!!!

Re: korg microkorg of MS2000BR???

Origineel geplaatst door DJ Stimpy
Hey,

Ik ga een nieuwe (of 2de hands) synth aanschaffen.
Ik heb wat naar de microkorg zitten luisteren en dat lijkt me wel wat om trance/hardhouse mee te maken.
Maar mss is het verstandiger om iets meer uit te geven voor een 2de handse MS2000.
Of is dat toch niet zo'n goed idee???

grtz

Als je tussen deze 2 moet kiezen dan lijkt het me niet zo moeilijk.
Ze hebben allebei dezelfde soundengine, dus de sounds zijn ondeling gewoon uitwisselbaar.
De MS 2000 klinkt sowieso beter want hij heeft een betere DA conversie dan de Microkorg.
Meer control knoppen, en de grote toetsen zijn geen overbodige luxe these days.
En kies je voor de MS2000 B, dan heb je een een goede kwaliteit condensator mic voor de vocoderfunctie.
bij de Microkorg zit zo'n cheap soundblaster microfoontje die er na 2 keer buigen er niet meer uitziet.

Wat hij bedoelt te zeggen:

microkorg.jpg

:D

Enne ... dat microfoontje heeft al een hoop overleeft hier, werkt en ziet er nog prima uit.
Meestal heb ik hem in de kast liggen, want als ik iets wil doorfilteren gebruik ik wel z'n audio ingang, dus waar praten we over mensen ......

even ter vergelijking:

korg_ms2000.jpg

Wat ziet er nou werkbaarder uit met het hoogste fun-gehalte? zeg nou zelf .....

Microkorg vs MS2000

Microkorg vs MS2000

Origineel geplaatst door bazziman
die onderste uiteraard....ik zie mijzelf niet echt makkelijk 3 of 4 aan elkaar geraleerde parameters fine tunen op dii kleine. (tenzij ze toevallig op een 'lijn' zitten)

Zo moeilijk zijn de knopjes van de Microkorg nou ook weer niet!!!! En de Microkorg is ook op batterijen, dus kun je lekker overal hem mee naar toe nemen, dan kan dus met de MS2000 niet. En veel knopjes wil ook niet alles zeggen, soms zijn synths met weinig knoppen makkelijker bedienbaar dan eentje met veel knoppen.:eureka: :biertje:

Hey jongens, bedankt voor de reacties.

Ik heb ondertussen besloten...
Ik neem de microkorg van mono-poly over.

Een goede keuze? I'll let you guys know ;)

MS 2000 vs Microkorg

MS 2000 vs Microkorg

Klopt het dat de microkorg een kleine versie van de MS2000... ( bedoel eigelijk de module versie ervan)

Zitten er de zelfde geluiden in ?

Wat zijn dan de verschillen ?

Topic bestaat al... volgens mij zelfs met zelfde titel. Probeer de zoekversie eens..

Ik begrijp overigens dat ze dezelfde engine hebben, maar een verschillende interface. Aangezien de tweedehandsprijzen elkaar maar iets van 150 ontlopen zou ikzelf voor de ms2000 gaan.

Cas

Volgens mij vrijwel hetzelfde, alleen de vocoder van de microkorg heeft minder banden dan de MS2000 volgens de specs (nl 8)

Back