midi control data probleempje

gi_joe

Stamgast
hallo,
ik heb een probleempje!

om te beginnen zal ik ff omschrijven hoe ik er hier bij zit;
ik heb een pc met geluidskaart en 2 midi interfaces waar ik logic op draai, verder een acces virus b en een masterkeyboard..

t masterkeyboard's midi out zit op 1 van de 2 interfaces,
mn synths midi in en out gaan naar de in en out van mn andere midiinterface..

mn pc kan perfect midi messages ontvangen van mn masterkeyboard, en uitsturen naar mn synth toe gaat ook uitstekend..
echter als ik controller messages vanaf mn synth wil opnemen in logic gaat het nogal fout..

in een ouwere setup vloeide er nog wel data van mn synth naar mn pc, alleen had ik op eoa manier last van feedback, want wanneer ik aan bijv de cutoff draaide, gaf mn pc de data weer terug aan mn synth, zodat de noot die ik speelde supervaak en snel achter elkaar werd getriggerd, zonder weer uit te gaan dmv een note off. zolang ik bleef draaien aan de desbetreffende knop..

het probleem is nu echter dat ik helemaal geen controller messages meer kan sturen vanaf mn synth, omdat het simpelweg niet aankomt in mn pc op eoa onverklaarbare wijze (ja, ik heb de kabeltjes er in zitten ;)

heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet ? :)

bas

hoi,
het duurde ff, maargoed

ik gebruik logic..
EN ik heb het al opgelost.. was eoa vaag irq-ding met mn geluidskaart..
heb m ff in een ander slot gestoken en toen werkte het (na 4 keer mn windows opnieuw te hebben geinstalleerd, mrgoed ;)

iig bedankt voor de moeite van het reageren..

Back