Hanz
Anonieme Analogist
Ik ben van plan m'n (zeer beperkte) effects-setup uit te breiden met een TC Electronics M300; vooral omdat ik daar hele goede verhalen over hoor, ook al omdat 't ding in m'n budget valt (niet onbelangrijk) maar ook omdat ik het volgende graag wil realiseren:
Ik heb dus een Roland VM-3100 digitale mixer (beetje obscuur apparaat, maar hij voldoet prima) en aangezien dat ding digitale inputs en outputs heeft (coax SPDIF) denk ik dat ik een FX unit met dezelfde aansluitingen makkelijk kan integreren, zonder het digitale domein te verlaten.
2 vragen (eigenlijk 3...
):
1) Ik begreep dat de sampling rate (dus ook van de digitale in/out) van de VM-3100 ietwat ongewoon fixed is op 44.1 kHz en dat-ie dus niet 48 kHz aankan. Nou heb ik even de specs van de M300 erbij gepakt en dan lees ik:
2) De handleiding van de VM-3100 is wel de vaagste handleiding ooit gezien, zelfs relatief met andere Roland producten... :confused: Nou ben ik ook al geen recording pro, dus vraag ik me het volgende af:
Als ik nou de M300 verbind met de digitale uitgang van de VM-3100 wordt-ie dus eigenlijk verbonden met een BUS.
Ik kan dan toch zelf een hoeveelheid SEND naar die BUS sturen vanaf ieder kanaal?
En de digitale IN gaat toch gewoon naar 2 kanalen op de mixer die ik zelf aan kan wijzen?
3) Of zie ik bovenstaand te simpel en zie ik iets over het hoofd / wil ik wellicht te veel?
Graag jullie hulp!
Ik heb dus een Roland VM-3100 digitale mixer (beetje obscuur apparaat, maar hij voldoet prima) en aangezien dat ding digitale inputs en outputs heeft (coax SPDIF) denk ik dat ik een FX unit met dezelfde aansluitingen makkelijk kan integreren, zonder het digitale domein te verlaten.
2 vragen (eigenlijk 3...
):1) Ik begreep dat de sampling rate (dus ook van de digitale in/out) van de VM-3100 ietwat ongewoon fixed is op 44.1 kHz en dat-ie dus niet 48 kHz aankan. Nou heb ik even de specs van de M300 erbij gepakt en dan lees ik:
Ik weet niet helemaal hoe dit te lezen. Betekent dat nou dat dit niet gaat werken met de 44.1 kHz output die ik zelf heb? Om het verwarrender te maken, Sound-on-Sound zegt:"Sample Rates 44.1 kHz. (48 kHz only @ Digital Input)"
Wie snapt hier iets van?"The machine is also equipped with 24-bit digital S/PDIF phono connectors to provide digital interfacing at either 44.1 or 48kHz."
2) De handleiding van de VM-3100 is wel de vaagste handleiding ooit gezien, zelfs relatief met andere Roland producten... :confused: Nou ben ik ook al geen recording pro, dus vraag ik me het volgende af:
Als ik nou de M300 verbind met de digitale uitgang van de VM-3100 wordt-ie dus eigenlijk verbonden met een BUS.
Ik kan dan toch zelf een hoeveelheid SEND naar die BUS sturen vanaf ieder kanaal?
En de digitale IN gaat toch gewoon naar 2 kanalen op de mixer die ik zelf aan kan wijzen?
3) Of zie ik bovenstaand te simpel en zie ik iets over het hoofd / wil ik wellicht te veel?
Graag jullie hulp!

Laatst gewijzigd:

dan net eventjes oranje).