Tascam US-428: ja of nee

patrickto

Ingeburgerd
Ik kan een Tascam US-428 kopen voor een leuke prijs. IS dit een goed idee of moet ik het voorbij laten schieten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Re: Tascam US-428: ja of nee

Origineel geplaatst door theshyman
Ik kan een Tascam US-428 kopen voor een leuke prijs. IS dit een goed idee of moet ik het voorbij laten schieten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb er hier 1 staan. Is een leuk apparaat, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik hem alleen als midicontroller gebruik. Mijn ervaring met audio via usb via de tascam waren niet echt positief. Ik had veel last van hickups en de klikken.
En ik heb een snel systeem, dus daar ligt het niet aan.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ook heb ik gehoord dat hij nogal ruist, is dat waar?

helaas is dat waar.

Kan het een driverprobleem zijn? of zijn het gewoon wat slechtere onderdelen? :confused:

met name een driver probleem denk ik

Ik heb een Tascam US-122 en ik ben heel tevreden.

Toegegeven, het was een hele klus om hem deftig te doen werken, maar het loont de moeite. Zeker goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ik werk op een PC P4 1,9 Gh. slechts 256meg RAM. 180 gig harde schijf. Cubase SX

Had eerst ook van die vervelende audio drop-outs en kliks. Ik dacht eerst dat het was omdat ik te weinig RAM had (256), maar uiteindelijk bleek het hier niks mee te maken te hebben.

Ik heb gewoon mijn PC geoptimaliseerd voor audio (er bestaat een document over). Je weet wel: onnodig Windows snufjes desactiveren, laatste drivers, Windows Update etc.

Sindsdien geen probleem. Uiteraard ga ik nooit 1001 softsynths gebruiken en eindeloos veel VST plug-ins... Daarvoor is USB inderdaad te min.

groetjes;)

dat is denk ik een verschil. ik gebruik wel veel softsynths en zo

maatje van mij had hem ook, heeft hem binnen 3 dagen weer terug gebracht...best een kutding eigenlijk, op alle fronten.
Het concept is leuk en niet duur, maar wat je ervoor terukrijgt is kuche kuche

Dat is jammer, vind ik eigenlijk wel een tegenvaller van Tascam, omdat ze toch eigenlijk wel bekend staan om hun hoogwaardige spullen. :erm:

Back