mijn console

Ken Waldek

I M A G I N A T I O N
Greetz,

Ben sindskort ook wa bezig me home studio, en heb paar weken geleden ne Eurodesk Mx3282A van behringer aangeschaft, hoppelijk was het een goe keuze. Daar ook men vraag kheb er zo men twijfels over moenk zeggen

dit is em
MX3282A_medium.jpg

Ik heb zelf de voorganger van het kleine broertje van deze (mx2442) en ik ben er wel tevreden over. Hij is misschien niet zo geruisloos als een duurdere mixer maar voor de prijs van het apparaat is het een goed ding.

Had je meer geld gehad, dan had je misschien beter een duurdere kunnen kopen (soundcraft of mackie ofzo), maar ja dan kan je weer minder uitgeven aan synths;) das een keuze die je meot maken...

Zou je svp eerst even willen checken wat je post, want dit leest echt bagger.

Maaruh, volgens mij is dit een prima tafel voor het geld.

Ja excuseer hem even voor zijn taal, hij is zoals ik een oostendenaar, en wij spreken doorgaans plat oostends (westvlaams tot in het toppunt)
Dit is het moeilijkste dialect voor buitenstaanders.. Ik moest ook even wennen hoor toen ik hier eerst kwam..

Ivm de behringer: ik heb dezelfde mixer, ben er blij over.. Vooral voor de prijs (500 euro tweedehands). Mischien niet zo goed als de mackie, maar wel stukken goedkoper.. En ruis kan mij toch niet schelen, met alle distortion krijg je er zoiezo vette ruis bij :duivels:
Nee hoor, een zeer goede mixer, wel een beetje veel als beginners-mixer :erm:

die behringer desks zijn echt de grootste crap die je kunt kopen.... als je helemaal geen headroom wilt en een duffe eq moet je vooral voor behringer gaan.
wees nou slim en koop een tweedehands soundcraft ofzo...

[jaja... het is mijn eigen advertentie, ik ben cheeky, maar de topicstarter vraagt zelf om kritiek dus bij deze! :D ]

Origineel geplaatst door rvooh
Ja excuseer hem even voor zijn taal, hij is zoals ik een oostendenaar, en wij spreken doorgaans plat oostends (westvlaams tot in het toppunt)
Dit is het moeilijkste dialect voor buitenstaanders.. Ik moest ook even wennen hoor toen ik hier eerst kwam..

ik spreek ook brabands, das nog wel te verstaan, er zitten hier ook friezen op het forum, niet te verstaan, maar dit is TEKST, das ff iets anders dan het spreken.....

Laten we niet afwijken van het onderwerp (wat dat ook mag zijn, ik denk het bediscussieren van deze mengert).
Opmerkingen over taal , schrijfwijzen graag niet in deze thread.

Origineel geplaatst door koediman
die behringer desks zijn echt de grootste crap die je kunt kopen.... als je helemaal geen headroom wilt en een duffe eq moet je vooral voor behringer gaan.

[jaja... het is mijn eigen advertentie, ik ben cheeky, maar de topicstarter vraagt zelf om kritiek dus bij deze! :D ]

Nou, ik heb zelf een Behringer MX8000, het zal wel niet de beste tafel zijn die er bestaat, maar ik ben er zelf tevreden over. Mijn mixen klinken best goed (vind ik) ik heb al meerdere tracks gemaakt en afgemixed op deze tafel en daar complimenten over gekregen... dus..... als je een beetje je best doet kan je er best leuke tracks mee maken.

Ik vind het gewoon onzin om behringer tafels af te kraken, tuurlijk, er zijn betere tafels, maar niet iedereen barst van het geld, en om te beginnen heb je geen dure mackie nodig denk ik.

Over de EQ van de behringer tafels ben ik niet zo heel erg te spreken, maar als je deze voorzichtigjes inzet kan je deze best wel gebruiken.
Mijn behringer tafel klinkt best clean, zo goed als geen ruis dus, het is een hele bruikbare tafel.

Ik wed dat jou 32 ch mixer gelijke componenten heeft als mijn MX8000 dus ik denk dat je een fijne tafel hebt.

Er zijn op dit forum meerdere producers die behringer mixers gebruiken en daar prima mee uit de voeten kunnen.

En ja, als ik er het geld voor heb zou ik een duurdere ( lees betere ) tafel kopen, maar dat komt later wel weer.

Maar die tafel die je hebt gekocht is zeker GEEN crap!

(die soundcraft van koediman lijkt me overigens wel een interessante deal)

Re: mijn console

Origineel geplaatst door djkenny
Greetz,

en heb paar weken geleden ne Eurodesk Mx3282A van behringer aangeschaft, hoppelijk was het een goe keuze.

aiaiaiaiai..
behringer gaat véél te rap kapot.

...lang de andere kant, een behringer mixer is nog altijd beter dan géén mixer

Re: Re: mijn console

Re: Re: mijn console

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
aiaiaiaiai..
behringer gaat véél te rap kapot.

Ervaring mee?
Ik moet toegeven, 1 van mijn faders is een beetje kapot.. Maar dit is de fout van stof... Een nieuwe fader insteken dus.., en in het vervolg de mixer afdekken

Origineel geplaatst door koediman

Het grappige is dat wat je zegt, het zichzelf ook weer tegenspreekt.
Je hebt het over de rommel van Behringer, en over hoegoed een Soundcraft is,
maar die Soundcraft van jou vertoont dus ook mankementen.

Ik zelf heb een Soundcraft FX-8 gehad en ik heb een Behringer MX-2442 gehad,
en ik werk nu met een Mackie 1604-VLZ pro.

Het lijkt mij dat ik binnen deze drie tafels een objektief antwoord kan geven.

De Soundcraft heeft een mooie warme sound en goede eq, nu heeft de FX-8 een
ingebouwde Lex effect, die ik zwaar crap vond.

De Behringer is een mooie betaalbare tafel, veel waar voor je geld.
alleen klinkt kil en "hard agressief" (kan ook een voordeel zijn), eq is minder en
kamt met een behoorlijke ruisvloer, zeker als je hoge tonen gaat opkrikken.

Wat de Mackie betreft, vind ik een goede doordachte tafel, goede materialen,
goede eq, en mooie mic phantom power.
klinkt tikkie kil, maar ik vind dat ik alles mooi in de mix kan zetten,
alles blijft transparant tot een dichtsmerende nijgende Pulse aan toe.
Nadeel: prijs.

Verder tja, je kan met een prachtige dure tafel een mix verknallen,
en ik ken mensen die met een instaptafel hele mooie dingen doen.
Probeer wat je hebt "to the max" te gebruiken ipv meteen te oordelen
is mijn mening.

Michael.

Origineel geplaatst door mikemix
Het grappige is dat wat je zegt, het zichzelf ook weer tegenspreekt.
Je hebt het over de rommel van Behringer, en over hoegoed een Soundcraft is,
maar die Soundcraft van jou vertoont dus ook mankementen.

tja... ik kwam misschien een beetje ongenuanceerd uit de bocht... ik moet ook eerlijk zeggen dat ik alleen de eurodesks van dichtbij heb meegemaakt en daar gaat m'n verhaal zeker voor op... wat betreft m'n mengpaneel dat kapot is gegaan... dit komt bij de beste merken voor als je 'm vaak uit en aanzet en hij een tijd op een zolderkamer met grote temperatuurverschillen heeft gestaan... dan gaan die soldeerpunten gewoon moeilijk doen... heeft niks met het merk te maken in mijn ogen.
de faders en knoppen zijn na 6 jaar nog steeds kraakvrij en voelen heerlijk solide aan. dat kun je van de goedkope behringers gewoon niet verwachten voor dat geld, dat weet ik ook wel, maar als ik minder als 1000 euro te besteden had zou ik toch echt voor een iets kleiner mengpaneel met goede sound en onderdelen gaan als voor een uitgebreide behringer, dan maar wat meer ompluggen of een patchbay erbij aanschaffen...
en idd ... liever 1 mengpaneel als geen mengpaneel en om de boel te leren begrijpen is zo'n behringer best handig... als je dan later voor een soundcraft of a&h gaat is het net of de hemelpoorten zich openen, zo'n kwaliteitsverschil.

thxs mikemike ben er al wat wijzer in geworden...

allereerst men verontschuldigingen voor men taalke, zal er int vervolg rekening mee houden en men dialect achterwege laten.
kheb ier al heel wa dingen gekocht zonder eigenlijk background informatie en know how van die dingen af te weten, tot ik synthforum tegen het lijf liep. Door deze heb ik intussen heel wa bijgeleerd.
Met lezen bekom je veel inderdaad, intussen is me duidelijk dat men eurodesk nie echt een goeie koop is op langere termijn en men soundkaart ook al nie :( Daar gaat het me nu net om voor latere aankopen, prijs kwaliteit trachten te combineren. moest ik de loto winne wast nie moeilijk.

ik ben hier totaal een leek in zowel in studio als forums, maar daar wordt aan gewerkt...

alvast bedankt aan diegenen die gepost hebben

kijk je naar prijs/prestatie verhouding, dan scoort behringer gewoon erg goed. Houd je geld buiten de beschouwing, dan is behringer gewoon minder dan duurdere tafels. Toch heb ik t idee dat écht brakke tafels niet meer worden gemaakt. Maar je kunt t altijd beter hebben natuurlijk!

Ach laat ik het zo zeggen, mijn Mackie is ook niet heilig.
Maar mijn ervaring is dat je beter wat meer kan uitgeven.

Of koop 2e hands apparaten die zich al hebben bewezen,
en die nieuw obereikbaar waren.

Ik heb hier een Akai DR4d harddiskrecorder staan, qua spec.
achterhaald, was toen in begin 1990 zo rond de E2000,-
Vind dit nog steeds een van de betere digitale recorders, waarom?
Gewoon omdat daar enorme goede D/A converters in zitten, die
sommige van de huidige recorders moeten ontberen puur
uit marketing oogpunt.

Toendertijd waren grote (bv 1gieg) schijven onbetaalbaar.
Ik heb er zelf een scsi to ide controller ingezet, et voila,
20 gieg IDEschijf erin en gaan!

Back