[song] astro J

Erg he, geen feedback krijgen.
Ik vind het ook vreselijk, dus ik ga je effe uit je pijn halen.

Mijn impressies (neem ze voor wat ze waard zijn):

- veel variatie da's goed
- originaliteit is er ook, da's nog beter
- gesequencede fm klankjes zijn vet
- ik wil hem wel telkens opnieuw beluisteren, maar bots toch altijd op dingen die veel beter kunnen: dit ligt denk ik aan de combo 303 bass, sequence fm en de snare/clap (positief effect), maar de uitwerking daarvan is ni lekker (negatief effect). Zo haalt de compositie je om de zoveel maten echt uit je ritme (indien je erop zou dansen), de opbouw naar een eindpunt toe is verwarrend.
- overall sound klinkt te gelikt, niet rough genoeg (ligt denk ik aan de gebruikte gear, da's eigenlijk de grootste kritiek die ik heb in al je nummers), da's wat minder
- Veel dingetjes klinken te eenvoudig, simpele padakkoordjes, statige 303-achtige basslines, het klinkt net niet smooth genoeg dat je vergeet dat de muziek is geprogrammeerd zeg maar.

Als ik te hard ben, beledig je me maar terug ;)

leuk geprobeert,persoonlijk vind ik de drums niet gaaf,de clap er niet zo bij passen,en de track wat onsamenhangend.
mischien wat andere geluiden gebruiken,en wat strakker arrangeren,mischien geld voor deze track less is more.

:D

Nick: ik ken meekomen met de kritiek puntjes die je aangeeft. Het is inderdaad zo dat de geluiden niet ruig zijn, maar dat was ook niet de bedoeling! Ik had met deze track voor ogen dat er een bepaalde electro achtige sfeer in zo zitten maar toch ook wel wat pads en strings. De 303 patterns zijn vrij basic, maar dat heb ik gedaan om te voorkomen dat daar weer de nadruk op komt te liggen.
Er zitten trouwens geen gesequencede FM dingetjes in, dat is de Pulse die je hoort!

Trash: leuk geprobeerd he? tja smaken verschillen, als ik jou puntjes meeneem dan kan ik net zo goed de track wegmieteren. Niet erg maar ik wilde deze wel afmaken, en dat was me doel. PS, het is absoluut geen dance, en ook niet bedoeld voor op een een of ander vette breezah party ofzo..

thnx again
Arv

Origineel geplaatst door Arv
:D

Trash: leuk geprobeerd he? tja smaken verschillen, als ik jou puntjes meeneem dan kan ik net zo goed de track wegmieteren. Niet erg maar ik wilde deze wel afmaken, en dat was me doel. PS, het is absoluut geen dance, en ook niet bedoeld voor op een een of ander vette breezah party ofzo..

thnx again
Arv

dance,breezah?
Fijn dat je mij meteen bestempeld,zonder mijn smaak te weten ,maar goed,je bedoeld er toch een soort van electro
mee?
Ik dacht dat je de track poste om ook kritiek te kunnen waarderen.

Origineel geplaatst door trash
dance,breezah?
Fijn dat je mij meteen bestempeld,zonder mijn smaak te weten ,maar goed,je bedoeld er toch een soort van electro
mee?
Ik dacht dat je de track poste om ook kritiek te kunnen waarderen.

sorry, was niet hatelijk bedoeld! :D het was gewoon een uitdrukking, had niets met jou te maken, maar nogmaals, sorry! *D

kritiek is zeker welkom! het is juist leuk om wat vershillende meningen te horen

gr
Arv

Dit is een zeer goed synthesizer stuk. Supergoed gebruik van klanken en contrasten! Ook een heldere mix. Ik ben hier zeer enthousiast over, ik zou dit zelfs op mijn CD set afspelen. Als je dit stuk af vindt, verander er dan niks meer aan.

Ik denk dat dat het niet is, maar de link werkt niet.
Ik kom wel op je site, maar kan geen track vinden.

Ligt dat aan mij ?

Probeer hem zelf eens via je Thread link !

equo, bij lycos willen ze geen directe linken accepteren dus het enige wat helpt is "Save As" etc

Arv

Een hoop leuke ideeen!
'k denk dat je er wel 2 of 3 tracks van zou kunnen maken omdat ik nu een beetje een overkill gevoel krijg.
Je hebt allemaal vette geluiden gepakt en eigenlijk wordt je continu met het ene na het andere vette geluid geconfronteerd.
Het baslijntje aan het begin vind ik niet echt grooven. Het is een 2 tellen loop!

De strings en het waterachtige geluid (die square achtige dingen) klinken wel leuk samen. Met het 80s gevoel van de beat die eronder ligt kom je een eind. De clap zou je ook wel iets mee kunnen, wat reverb erover en wat zachter?

Aan het eind is de baslijn ook wat beter, maar nog steeds een heel statisch lijntje. De strings doen me keer op keer denken aan zo'n aflevering van miami vice... Een paar van die super heftige toms misschien? DOEWWF DOEWWF DOEWWF!

Maar 'k heb me wel vermaakt met luisteren ;)

-C-

status: luister doen missie ge-accompliceerd...

ik hoor een pan vol diversiteit en expiriment. geluiden die doen denken aan een mix tussen c64 sid tune en amiga modfile met een moderne klanken saus er overheen... het komt op mij spontaan en ongedwongen over...

uitslag: zeer loik als background musix for een pc spel... ik gooi deze trak dus ook in de 'catagorie' gametune... :)

Back