Korg Z1 midi probleem

Richard

ultravisitor
Ik heb een sinds gisteren een Z1 en ik meteen een probleem.
Ik wil de Z1 ook als masterkeyboard gebruiken en ik heb alles op mijn Usb Midisport aangesloten.
Als ik Cubase SX 2.0 open werkt alles, ik speel wat in en hij neemt het op enz, tot dat ik een knopje draai of te snel een ander geluid uitzoek, dan slaat Cubase vast. Het lijkt er dus op dat hij die midistroom niet aankan, maar ik weet niet of dit wel normaal is en of ik dit kan oplossen.
Wie kan mij helpen?

Ik heb de z1 sinds geruime tijd nu, ookl samen met cubase sx en kan je probleem niet bevestigen. Ik ga er van uit dat je een voldoende snelle processor in je pc hebt voor cubase en dat the midisport een actuele driver of stuurprogramma heeft.

Je kunt om het probleem te omzeilen misschien eens in je midi main menu kijken (links naast het display) en het aantal verzonden midi commandos tot het minimum beperken. Zo zou je midi transmit van program change, controllers die je niet gebruikt etc allemaal uit kunnen zetten. (Midi CCHg Filter pagina, Midi Basic pagina, etc)

Success ermee, het is een fantastische synth!

Indien je local on hebt aanstaan en je het korg trackje geselecteerd hebt wordt volgens mij ook alles dubbel gestuurd dus zet ook eens local off in het midi menu en probeer dan opnieuw.

Ik heb de Z1 nu op de pulsar midi in en uit aangesloten en alles doet het nog prima.
Het heeft dan toch met de Midisport 4 x 4 te maken. Wel erg vreemd.

Back