ProtoHuman
Gepokt en gemazeld
't valt me op dat de meeste titels van nummers (ook van professionele artiesten) weinig met de track zelf te maken hebben. De titels zijn vaak totaal uit de lucht gegrepen, hebben geen betekenis of niet bij de sfeer van het nummer. Nummers krijgen als titel een afkorting mee, of een wiskundige formule (Aphex Twin bijvoorbeeld). En ik moet toegeven dat ik van de meeste platen die ik heb de titels van de afzonderlijke nummers niet kan bedenken, en dat de titel vaak ook geen toegevoegde waarde heeft. Alleen de titel van de single of het album zelf lijken van belang te zijn.
Zelf zat ik dit weekend met eenzelfde probleem. Ik had met Sly Dog een nummer opgenomen. We moesten alleen nog even een titel bedenken..... Maar ja, wat? We hebben geen vocalen gebruikt, dus daar valt nix uit te halen. Bovendien is het nummer nogal abstract, dus 't is ook niet echt mogelijk om een woord of zin te vinden die 'goed bij de sfeer' past. Voor sommige tracks hebben we op zich wel leuke titels bedacht, maar of het echt iets bij het nummer te maken heeft....eigenlijk nooit.
Wat vinden jullie er van?? Zijn titels wel nodig? En hoe komen jullie aan de titels voor een nummer?
Zelf zat ik dit weekend met eenzelfde probleem. Ik had met Sly Dog een nummer opgenomen. We moesten alleen nog even een titel bedenken..... Maar ja, wat? We hebben geen vocalen gebruikt, dus daar valt nix uit te halen. Bovendien is het nummer nogal abstract, dus 't is ook niet echt mogelijk om een woord of zin te vinden die 'goed bij de sfeer' past. Voor sommige tracks hebben we op zich wel leuke titels bedacht, maar of het echt iets bij het nummer te maken heeft....eigenlijk nooit.
Wat vinden jullie er van?? Zijn titels wel nodig? En hoe komen jullie aan de titels voor een nummer?
) dan zou ik 'm zo noemen: