Van MKS100 naar S2000 -> Snellere methode?

ErikM

i'm still here!
Gegroet allemaal,

Ik wil graag een zootje samples (ongeveer 50) van een MKS100 (voor de onbekenden Roland S-10 zonder toetsen) over brieven naar een Akai S2000.

Ik heb dit geprobeerd met Samplevision:
1. Sample naar MKS
2. Met SV eruit halen opslaan als SMP
3. In SVWin importeren en opslaan als WAV (Export naar S2000 lukt daar niet)
4. Met MESA naar de S2000 fluiten.

Ik geef toe wat bewerkelijk maar het gaat wel, al heb ik geen flauw idee wat er met de looppoints gebeurt.
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar een programma die in een keer van S-10 samples S-1000 samples bouwt oid en dan bij voorkeur in System Exclusive formaat.

Ideeen? Ik meen me te herinneren dat oude versies van Soundforge dit konden.

Groeten Erik

Normaal had ik gezegd: ChickenSys Translator.
Ondersteunt alleen het S10 formaat niet... (wel andere Roland, S50 etc.)

Suffe tip: Wat dacht je van evt. resamplen?

Yep. Als je met resamplen bedoelt dat ik even een paar drumbeats moet gaan opnemen en een ranzige wurlitzer naar de bovenverdieping slepen: Hmmm lastig. (Platen zijn al een poosje zoek, eigenaar wurlitzer al 2 jaar zoek :erm: )

Ik neem aan dat je bedoelt dat ik uitgangen en ingangen op elkaar aansluit en dan op de goeie knoppen druk?

Deze oefening stel ik nog even uit, ik hoop er op een software manier uit te komen.

Translator ga ik wel bekijken

Ik bedoelde inderdaad de 2e optie. Al klinkt de 1e mogelijkheid ook wel goed voor je conditie ;)

Wat betreft Translator: misschien heb je geluk. Ik denk het niet.
Zoek ook even op dit forum naar threads over Translator en vergelijkbare tools - je weet maar nooit, toch?

Oh en ik meen me te herinneren dat converteren echt niet simpel is omdat Roland iets curieus doet met de frequentieverhoudingen in je sample of iets dergelijks (emphasis). Dus al kon je 1-op-1 overzetten, klinkt het waarschijnlijk nog niet...

Succes!

Back