Origineel geplaatst door r.5
Gevonden op de Akai MPC Forums:
The four main chips are printed as follows:
Hynix 338A
HY57V561620BT-H
KOREA
Voor meer info, klik hier
lol, dit is gewoon SODIMM geheugen van een goedkope geheugen bakker.. :9
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door r.5
Gevonden op de Akai MPC Forums:
The four main chips are printed as follows:
Hynix 338A
HY57V561620BT-H
KOREA
Voor meer info, klik hier

Er staan plaatjes op http://stereoroid.com/sounds/mpc1000/inside.phpOrigineel geplaatst door sander
Ja en die firmware komt niet, want een harddisk is een professionele funktie die niet op een budget apparaat zit. Ze willen wat verschillen houden met de MPC2000, want die moet ook blijven verkopen.
dus mijn kingston ram is 256 mb.....gelezen als 128mb in de mpc.
Origineel geplaatst door korgkonijn
ik zat mezelf gisteravond opeens af te vragen:
zou een mpc1000 de ene helft van 256 gebruiken voor werkgeheugen (bij het afspelen ofzo?) en de andere helft als interne opslage?
of is dit niet mogelijk?
ik ben idd benieuwd of het akai geheugen echt dubbel is...

Origineel geplaatst door sander
Nee, er is maximaal 128MB addresseerbaar. Dus als je er meer instopt, dan zie je de extra's niet.
Maar ach, met die geheugenprijzen van tegenwoordig hoef je je toch niet zo druk te maken. 256 is toch ook niet duur en als het werkt, who cares. Akai ook altijd met z'n rare praktijken![]()
maar het blijft met intrigeren/irriteren.... bah wat een streek van die jongens bij akai... die lachen zich natuurlijk ziek!Origineel geplaatst door korgkonijn
maar als je er 128 instopt kun je ook maar de helft gebruiken... toch?
nee wat dat aan gaat...
maar het blijft met intrigeren/irriteren.... bah wat een streek van die jongens bij akai... die lachen zich natuurlijk ziek!