geheugen mpc1000

Origineel geplaatst door r.5
Gevonden op de Akai MPC Forums:

The four main chips are printed as follows:

Hynix 338A
HY57V561620BT-H
KOREA

Voor meer info, klik hier

lol, dit is gewoon SODIMM geheugen van een goedkope geheugen bakker.. :9

inderdaad niet echt bijzonder, bepaald geen Dane-Elec, Corsair of Kingston :D

Aanvullend op de thread van MPC-Forums...

Iemand daar beweerd dat de originele Akai geheugen uitbreiding ook dubbel is. Met andere woorden een 256MB stick die ook wordt gelezen als 128MB. Ik weet niet tot hoeverre dit klopt, is er iemand hier die toevallig zo'n stick heeft aangeschaft?

Dan kunnen we een omgekeerde test doen; stop het Akai geheugen in een notebook :)

De enige werkende oplossing is dus een 256 mb kaartje kopen, maar die zin bijna over 45 euro dus daar moet je niet voor gaan tobben. Vergeleken met de 150 euro die akai er voor vraagt. Ik heb vorige week een mpc gekocht, en gelijk bij informatique een dane elec 144 pins 133mhz 256mb chippie besteld, werkt helemaal ok en diagnostische toets werkt ook(weliswaar 128mb). Wat nog leuker is... Er past een 2,5 hdd in de mpc1000, er zit een ophanging en een connector ervoor, nu moeten we alleen nog wachten op de firmware ;) Er staan plaatjes op http://stereoroid.com/sounds/mpc1000/inside.php

Ja en die firmware komt niet, want een harddisk is een professionele funktie die niet op een budget apparaat zit. Ze willen wat verschillen houden met de MPC2000, want die moet ook blijven verkopen.

Origineel geplaatst door sander
Ja en die firmware komt niet, want een harddisk is een professionele funktie die niet op een budget apparaat zit. Ze willen wat verschillen houden met de MPC2000, want die moet ook blijven verkopen.

Maar het leek ze wel geinig om die connector toch in te bouwen? Of hebben anders mpc's deze ook standaard?

ik zat mezelf gisteravond opeens af te vragen:
zou een mpc1000 de ene helft van 256 gebruiken voor werkgeheugen (bij het afspelen ofzo?) en de andere helft als interne opslage?

of is dit niet mogelijk?

ik ben idd benieuwd of het akai geheugen echt dubbel is...

volgens mij...enne mpc-forums...ziet de mpc alleen de helft van de geheugen...dus mijn kingston ram is 256 mb.....gelezen als 128mb in de mpc.

dus mijn kingston ram is 256 mb.....gelezen als 128mb in de mpc.

ja dat begrijp ik... ik zit dus al een tijdje na te denken over hoe dat nou zou komen en toen vroeg ik mezelf af hoe het nou precies zit met de opslag in het intern opslaggeheugen en ram.
zou het kunnen dat de mpc een kingston ziet als 128 opslag en 128 werkgeheugen??

:confused: bestaat zoiets of ben ik maf in mn hoofd

Ik d8 ook al zoiets, Om dat zeker te weten zou je een orgineel akai chippie naast een gewone ram module moeten leggen. Dan kan je zien of het misschien alleen de eerste pins gebruikt, of gewoon anders in elkaar zit.

Dat de mpc maar de helft van bepaald geheugen ziet lijkt me een merk probleem.
Ik heb dit ook wel is met pc ram gehad die 256 ippv 512 zag.
Na een reepje van een ander merk geplaatst te hebben werd alles herkend.

Origineel geplaatst door korgkonijn
ik zat mezelf gisteravond opeens af te vragen:
zou een mpc1000 de ene helft van 256 gebruiken voor werkgeheugen (bij het afspelen ofzo?) en de andere helft als interne opslage?

of is dit niet mogelijk?

ik ben idd benieuwd of het akai geheugen echt dubbel is...

Nee, er is maximaal 128MB addresseerbaar. Dus als je er meer instopt, dan zie je de extra's niet.
Maar ach, met die geheugenprijzen van tegenwoordig hoef je je toch niet zo druk te maken. 256 is toch ook niet duur en als het werkt, who cares. Akai ook altijd met z'n rare praktijken :)

Ik zelf heb de "Akai" geheugen uitbreiding.

Origineel geplaatst door sander
Nee, er is maximaal 128MB addresseerbaar. Dus als je er meer instopt, dan zie je de extra's niet.

maar als je er 128 instopt kun je ook maar de helft gebruiken... toch?

Maar ach, met die geheugenprijzen van tegenwoordig hoef je je toch niet zo druk te maken. 256 is toch ook niet duur en als het werkt, who cares. Akai ook altijd met z'n rare praktijken :)

nee wat dat aan gaat...

:stupid maar het blijft met intrigeren/irriteren.... bah wat een streek van die jongens bij akai... die lachen zich natuurlijk ziek!

Origineel geplaatst door korgkonijn
maar als je er 128 instopt kun je ook maar de helft gebruiken... toch?

Dat klopt dan kom je maar tot 64mb.

nee wat dat aan gaat...

:stupid maar het blijft met intrigeren/irriteren.... bah wat een streek van die jongens bij akai... die lachen zich natuurlijk ziek!

Ik ben er al lang blij mee dat je een nep module kan gebruiken, als ze 1 pinnetje veranderd hadden in de layout van hun chip waren alle pc geheugens onbruikbaar en zou ik dus 100 euro extra moeten betalen voor het akai geheugen.

net een Corsair SODIMM, 133MHz van 256 Mb in mijn MPC gestopt. Netjes door de geheugentest gekomen en 't werkt vooralsnog ook prima. Mocht ik tegen problems aanlopen, zal ik ze hier wel even posten.

HEy Jongens mischien heb ik er over heen gelezen ...
Maar ik heb hier dus nog 256mb uit mijn g4 powerbook liggen 133mhz CL3 .
Die is dus kwa afmeting kleiner (duh) dan zo een pc geheugen strip .. past die er nou in ?

Back