Ik probeer mijn geluiden zo hard mogelijk op te nemen..dat wil zeggen dat ik het geluid tot 0dB probeer te laten komen op mijn mixer (beste signaal/ruis verhouding...). Probleem is dat het signaal vanuit Cubase en mijn midi-apparatuur niet luid genoeg is, waardoor ik 2 dingen kan doen op mijn digitale tafel: Gain open draaien of met compressie werken. Aangezien ik compressie nodig heb om de sounds beter te te laten klinken (produceer dance/trance) dus kies ik daar voor. Nu geeft de audio (8 kanalen vanuit mijn soundkaart direct op de tafel) nog niet zoveel ruis. Probleem komt wanneer ik bijvoorbeeld in een break alleen even mijn JP8080 of Virus gebruik. Die compress ik ook en moet veel (compensatie)gain geven om goed in de mix te liggen tov de kick en bas etc. Ik krijg dan gewoonweg teveel ruis
. Enige mogelijkheid die ik heb ik alle andere geluiden zachter zetten (en/of minder compressen), maar dit is niet de bedoeling denk ik, omdat ik zo hard (en mooi) mogelijk op moet kunnen nemen...
Heeft iemand voor mij een goede oplossing?
Thanx!
. Enige mogelijkheid die ik heb ik alle andere geluiden zachter zetten (en/of minder compressen), maar dit is niet de bedoeling denk ik, omdat ik zo hard (en mooi) mogelijk op moet kunnen nemen...Heeft iemand voor mij een goede oplossing?
Thanx!