geluiden te zacht..compressie nodig...teveel ruis..hoe voorkom je dit?

Nee, in het geval van een analoge synth hoef je hem niet volopen te zetten!
gewoon tot 0 DB of iets lager zelfs!

Heeft de topicstarter de oorzaak al gevonden?
Check je bekabeling, en wat ik voor de analoge inputs van mijn ddx3216 doe is deze allemaal noise-gaten zodat er praktisch geen ruis doorkomt.

Ik heb ook een klein beetje een soortgelijk probleem gehad. De virus ruist maar een klein beetje op de 01v (heb ook 01v en virus gehad). Bij mij was het probleem ook de geluidskaart. De geluidskaart ruiste een beetje op de achtergrond mee. Als ik de geluidskaart kanalen op de 01v op mute had staan, had ik minder ruis, maar als ik het geheel opnam in cubase had ik toch veel last van ruis (geluidskaart dus weer). Bij mij was het probleem de usb-poort c.q. usb-hub. Dus iedere keer als ik alles opneem, trek ik ff de usb kabel eruit. Maar goed daar heb je nu niets aan, het is gewoon een idee waar je kunt zoeken.

Probeer zoveel mogelijk dingen te elimineren. Ga kanaal voor kanaal af. Probeer de virus te solo-en. Heb je hetzelfde probleem met andere kanalen, probeer andere kabels, etc etc etc.....Kwestie van uitzoeken waar het wel en niet aan kan liggen.

veel succes in ieder geval

Origineel geplaatst door mikeyd
Nee, in het geval van een analoge synth hoef je hem niet volopen te zetten!
gewoon tot 0 DB of iets lager zelfs!

Dus mijn fader van mijn mixer op 0 db zetten en de volumeknop van de synth zo zetten dat het signaal tot 0db komt?

Ik heb idd nog steeds wel last van ruis, maar op de een of andere manier lijkt het wel minder geworden. Vraag me niet hoe...gewoon veel aan alle knopjes draaien...;) Ik heb weer een nieuwe track opgenomen in een grote studio en ook daar hebben we wat last van ruis. Daar ligt het echter vooral aan de (vele) randapparatuur...Ik probeer als ik in een break alleen 1 synth gebruik ervoor te zorgen dat er nog wat effecten op de achtergrond afspelen. Dan hoor je de ruis ook wat minder.

iig bedankt voor alle reacties!

Back