Minder gear/Meer gear : Sound.

justin

Shauna
Eens met de stelling : Minder gear geeft meer inspiratie,vrijheid(bijv laptopje met een paar synths + wat software)dan een Vette studio die je hele kamer in beslag neemt.

Zo ja/Zo nee Onderbouwing graag?

Mijn Mening. Denk wel dat het deels waar is,zou me ook lekkerder voelen in een compacte home studio met wat Kwaliteit spullen. Sterker nog zou me veel vrijer voelen als alles lekker compact klein is en niet teveel ruimte inneemt.
Een vette studio zou me toch maar bellemeren.

GR.

a. zou ik een compacte ruimte willen, met alles zo dicht mogelijk om me heen. geen zooi onder de tafels, want daar ram ik me poten tegenaan. ik wil ook niet tever lopen of van me stoel af. (tenminste bijna niet)
b. veel of weinig gear? veel. hoe meer apparaten hoe meer keus.
c. veel gear = minder creatief? jah wel een gedeelte ben ik het ook mee eens. desalnietemin zou ik toch veel gear willen bezitten en heb lak aan creatieviteit op dat moment. moet gewoon goede muziek gemaakt worden. das het belangrijkste. ten tweede vind ik het belangrijker dat de tracks creatief in elkaar zitten en niet de manier van werken.
d. voor mij het liefst een gedeelte hard en een gedeelte software. was net ff voor de grap bezig met v-station en had er iets heel bijzonders uit getrokken. :D

Nee hoor, waarom zouden meer synths minder inspiratie geven.
Je maakt je ingrienten toch omste beurt. Dus als je dan maar 1 synth heb,
dan is dat alleen maar lastiger. Je moet dan gaan sampelen. Ook kan je met
meerdere synths al gelijk horen hoe het samen klinkt.
Een nieuwe synth kan juiste weer extra inspiratie geven omdat je dan weer
een hele ander klank hebt, nieuwe geluiden. Bijvoorbeeld een FM bak als
je alleen analoge bakken gewent bent.

ik merk wel dat hoe meer synths ik heb, hoe gemakzuchtiger ik word in het editen van de klanken, want er is altijd wel een bak die mij een gewenst geluid opleverd met minimale aanpassing.
Vroeger was er meer de uitdaging om met een minimale setup toch een grote verscheidenheid van klanken te bekomen en dat mis ik soms toch een beetje...

maar misschien word ik gewoon in het algemeen luier en heeft het nix met de hoeveelheid synths te maken 8)

meer gear = meer mogelijkheden, als je er niet in verzuipt
bovendien kost het veel geld= energie/werk= minder tijd voor musiceren.
te weinig gear is ook frusterend
ik heb nu vind ik voldoende gear ,dus focus nu op meer tijd, meer muziek

Origineel geplaatst door sunny pedaal
meer gear = meer mogelijkheden,

Eeeh mijn mening :

meer gear = meer ONBENUTTE mogelijkheden (van het apparaat)...

daarom blijf ik niet steeds gear erbij kopen maar hou ik voor mezelf een 'limiet' aan.

Origineel geplaatst door Bass
Eeeh mijn mening :

meer gear = meer ONBENUTTE mogelijkheden (van het apparaat)...

daarom blijf ik niet steeds gear erbij kopen maar hou ik voor mezelf een 'limiet' aan.

Ben ik het volkomen mee eens,zo leer je tenminste je eigen studio kennen en weet je wat je doet.

Het elke keer schoon maken vind ik een groot nadeel.Groot voordeel is wel dat je moet kiezen welke spullen je gaat gebruiken :D

Over creatief bezig zijn gesproken. Het monosynth topic was hier een goed voorbeeld van.
Ik geef toe dat ik het leuk vondt om met 1 synth alles te maken, maar het sampelen is irritant.
Ik heb gemerkt dat zolang er geen draaiknoppen op m'n synths zitten ik niet creatief ben.

ik heb als info gekregen dat je maar bijv. 1 synth of iets dergelijks koopt en een paar maanden tot een jaar later een andere synth ofzo erbij zodat je je gear helemaal door en door kent, en niet van alles een beetje of van de een meer als van de andere synth.

veel gear:

nadeel:
Wel het wordt pas een probleem als je van een bepaalde synth er nog eenje moet kopen omdat die je al hebt inmiddels op een zo goed als onbereikbare plek staat ingebouwd dat je er gewoon niet meer bij kunt, zou je dat willen moet je de hele studio bijna afbreken
Veel gear heeft ook als probleem dat je soms niet meer weet welke kabel waar heen gaat, dwz de kabel is deel geworden van een grote spaghetti berg.

Voordeel:
Je kunt gewoon meer. Veel gear kan ook als voordeel hebben dat je niet meer precies weet hoe alles aan elkaar verbonden zit, en dat leidt dan weer tot eigenlijk toevallige creatieve vondsten..............

less = minder :D

(zie ik vaker op het forum voorbij scrollen ;) )

ben ook van mening dat te weinig gear niet inspiratie voller kan zijn. Meer gear is gewoon makkelijker en beter, maar er komt een breakevenpoint waar de hoeveelheid gear een nadeel wordt. Het blijft natuurlijk een vereiste dat je de gear DIE je hebt, van binnen en van buiten kent. Dat staat los van de hoeveelheid gear die je bezit.

Zelfs maar een gear, maar eentje die alles kan, kan een mens doen
verdwalen in mogelijkheden.
Onschuld is een deugd.
Begearigheid een zonde.

Waarheen lijdt de weg,

ISPdeRuiter

Bericht door een moderator:

onderwerp verplaatst naar Algemene Discussie [synths, muziek, etc.]

discussie -onderwerpen en stellingen graag in het vervolg in het discussieforum,

dankjewel

een oude thread...

ik denk dat het de combo is: niet te veel gear, en intuitief materiaal,
of iets wat voor jouw zo aanvoelt.

een alles in één doos kan dus minimaal zijn, maar minder fun dan vijf synths.
Misschien zijn het simpele synths, waar je snel in ploetert,
en is die alles in één doos zo groot en diep dat je er in verdwaalt...

Back