[synths-OFFTOPIC] hoe zit dat nou met oscillators

Mischien heb ik het ooit wel eens verteld of misschien ook niet, maar ik ben al 27 jaar leraar basisonderwijs, je weet wel... lagere school. Moet ik het mij als leraar nou aantrekken of niet, maar soms schrik ik me rot als ik het taalgebruik op dit forum lees. Natuurlijk, niet ieder woord is bekend en ik neem ook niet altijd een woordenboek in de hand, maar werkwoordsverbuigingen: wanneer een 'd' en wanneer een 't'... Dat zijn geen snelheidsfouten meer :(

Geen hard feelings, hoor, maar het moet mij eventjes van de borst af... :)
Alweer wat opgeluchter... :doei:

Wout

Re: effe tussendoor...

Origineel geplaatst door Wout Blommers
...Moet ik het mij als leraar nou aantrekken of niet, maar soms schrik ik me rot als ik het taalgebruik op dit forum lees. Natuurlijk, niet ieder woord is bekend en ik neem ook niet altijd een woordenboek in de hand, maar werkwoordsverbuigingen: wanneer een 'd' en wanneer een 't'... Dat zijn geen snelheidsfouten meer...Alweer wat opgeluchter... :doei

Nou wout, hoop dat je de maar niet al teveel mee gaat zitten. 'k Maak ze zelf ook best veel en das deels typen en deels onwetendheid over de nederlandse grammatica. Heb me ook wel eens laten vertellen dat nederlands 1 van de moeilijkste grammatica heeft van de wereld. Trouwens Duitsers klagen zelfs weer over hun eigen naamvallen. Veel snappen dat ook niet altijd ;)

Mischien heb ik het ooit wel eens verteld of misschien ook niet, maar ik ben al 27 jaar leraar basisonderwijs, je weet wel... lagere school. Moet ik het mij als leraar nou aantrekken of niet, maar soms schrik ik me rot als ik het taalgebruik op dit forum lees. Natuurlijk, niet ieder woord is bekend en ik neem ook niet altijd een woordenboek in de hand, maar werkwoordsverbuigingen: wanneer een 'd' en wanneer een 't'... Dat zijn geen snelheidsfouten meer :(

Wout

Gezien een groot deel hier rond de 20 jaar is en jij al 27 jaar in het onderwijs zit, mag je er misschien wel eens over nadenken wat voor kwaliteit je al die tijd hebt afgeleverd.:D

Wout

? ooit gehoord van dyslexie ?, misschien zelfs van add ,
zijn wel creative luitjes hoor!

<heel erg offtopic ;) >

...Wout, ik merk dat ook... echt grove taalfouten enzo. Op mijn werk is dat ook trouwens, terwijl er dat hoogopgeleide mensen zijn! Maar ik merk het ook vaak bijmezelf! Je let simpelweg niet erop wanneer je snel en spontaan typt!

Zie het meer zoals poetsen. Mijn moeder ziet allerlei rotzooi en vuilheid wanneer ze mijn appartement zou bezoeken, terwijl ik dat aanstel vind. Pas wanneer ikzelf een poetskick heb, zie ik opeens de allerkleinste dingetjes, en heb dan OOK een ziekelijke neiging om het op te ruimen. Maw; jij zit in het onderwijs, en bent onderbewust veel met taal bezig. Daarom is het logisch dat jou dit meer opvalt, en wellicht irriteerd... uh irriteert :)

<<heel er offtopic >

:koffie:

En nu weer........ op het onderwerp!

Re: Re: effe tussendoor...

Origineel geplaatst door Exzit
Gezien een groot deel hier rond de 20 jaar is en jij al 27 jaar in het onderwijs zit, mag je er misschien wel eens over nadenken wat voor kwaliteit je al die tijd hebt afgeleverd.:D

Ik schrijf ook: "Moet ik me dat nou aantrekken of niet?"
Nee, ik laat niet zomaar in open doel schieten, beste Exzit :)

Wout

Origineel geplaatst door sunny pedaal
? ooit gehoord van dyslexie ?, misschien zelfs van add ,
zijn wel creative luitjes hoor!

Is inderdaad waar, dyslexie, maar dat heeft vooral zijn weerslag in de beeldende kunst, zoals schilders. Grafische vormgevers zijn er berucht om! Juist het meer abstracte van de muziek, dat heeft veel minder relaties met dylexie.

Wout

Tsjek anders de TMFWEB site of een van die ander brezah sites af.
Da's ook vet lache met die vette taalfouten.

Re: Re: Re: effe tussendoor...

Origineel geplaatst door Roel
Wellicht kun je de reikwijdte van je opmerking niet volledig inschatten ;)
Hoe dan ook is het wel de vraag of de student wel in staat is het gedoceerde in zich op te nemen.
Ik vind het taalgebruik soms ook treurig. Opmerkingen hou ik meestal voor me omdat de essentie van de berichten ondanks de grammatica- en stijlfoutjes toch wel naar voren komt.

Taalgebruik interesseert me niet zo veel.
Als je je maar duidelijk kunt maken daar gaat het om.
We zitten niet op een Nederlands Dictee Forum toch.
De een zal wat beter kunnen schrijven dan de ander, dat wil nog niet zeggen dat zijn verstandelijk vermogen minder is.
Ik zou zelfs het omgekeerde durven te beweren. de meeste mensen die goed zijn in exacte vakken zijn dat meestal niet in taal.
Misschien omdat gemiddeld taal zeker het Nederlands volkomen onlogisch is.
Wat ik veel eerder irritant vind is dat het Nederlands aan het verengelsen is.
En dat terwijl er gewoon Nederlandse woorden voor zijn.

Ik schrijf ook: "Moet ik me dat nou aantrekken of niet?"
Nee, ik laat niet zomaar in open doel schieten, beste Exzit :)

Wout

Daar had ik even overheen gelezen. Maar ja ik ben ook een beetje dyslectisch.
Maar het was ook een grap vandaar die Grin.

Mijn Pc freq. is 2.8 Ghz....
als ik dat deel door 2 kom ik op 1.4 Ghz

halve samplerate, de niquist frequency dus...

word er een freq gegenereerd die bijv 1400000hz is dan zal er een freq onstaan op 1400000hz waar je dan de wortel van neemt en die vermenigvuldigt met de faculteit van pi.

Je komt dan op een heel groot getal wat eigenlijk omonstoten bewijst dat je beter software kan draaien.

Maar ja dan heb ik maar 60Gbharde schijf en daar kan ik dus niet van die grote getallen op opslaan. Dus kun je beter analoog gaan.

Oftewel..............what the $#$#$

Origineel geplaatst door Jena_mu6

word er een freq gegenereerd die bijv 1400000hz is dan zal er een freq onstaan op 1400000hz waar je dan de wortel van neemt en die vermenigvuldigt met de faculteit van pi.

Je komt dan op een heel groot getal wat eigenlijk omonstoten bewijst dat je beter software kan draaien.

Maar ja dan heb ik maar 60Gbharde schijf en daar kan ik dus niet van die grote getallen op opslaan. Dus kun je beter analoog gaan.

heh
jaja heel intelligent hoor :)

Origineel geplaatst door Jena_mu6

inderdaad gewoon softqwared traaien opp 33, 45 of zelfs 78 tpm

:kimono:

Back