[Edirol PCR-50] MIDI controller gekocht!

Quinty

Kacke und Schmutz
Ik wil even meedelen dat ik een Edirol PCR-50 MIDI keyboard controller gekocht heb.
Ben er zeer tevreden over tot nu toe! :W

Zijn er meer mensen met deze controller? Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.

Ik zal overigens nog veel moeten leren want SysEx en andere zaken... daar heb ik nog geen ervaring mee!! =)

Origineel geplaatst door virkaz
gefeliciteerd Quinty!
bij mstore gekocht?

gr aan dj alwin ;)

Gekocht bij BigOne Music.... hebben een eigen Roland repair afdeling.. kan handig zijn!

Heb nu een dag zitten klooien met MIDI instellingen in Cubase en diverse instellingen getracht te veranderen aan de Edirol maar heb alles nog lang niet door ;)

bambamstudio... als ik de Edirol goed heb getest zal ik een reviewtje tikken :biertje:

Ik ben ook wel benieuwd.. vooral omdat ik van plan was om binnen korte tijd de 61 key versie te kopen.. PCR 80

Origineel geplaatst door Quinty
Gekocht bij BigOne Music.... hebben een eigen Roland repair afdeling.. kan handig zijn!

zou je ook uit kunnen afleiden dat roland gear vaak ter reparatie moet ;)

Zo he!!!! Dit ding is echt te gek!!!

Erg blij mee, de toesten voelen heerlijk aan (wat wil je ook met Roland ;)) en hij heeft een strak design.
Had nog nooit superveel met MIDI gedaan.. wist van het bestaan van ControlChange, SysEx enz enz maar had er nog nooit concreet mee gewerkt. Nou met de Edirol wil je daar wel mee aan de slag gaan!
Het programmeren van de controller zag er in eerste instantie moeilijk uit.... overal snoppen met dubbele betekenis maar nadat je het een aantal keer gedaan hebt is het echt niet moeilijk en zie je dat het heel erg logisch opgebouwd is.

De installatie was ook super simple! Installatie starten, reboot, instellen in je sequencer en klaar!
Ik heb nog een tool gedownload vanaf de Edirol website waarmee je de controller kan programmeren via je PC. Erg makkelijk maar persoonlijk doe ik het liever op het apparaat zelf.

Let er op dat je de laatste revisie hebt van de PCR-50! De mijne had het probleem dat de midi controller data in stappen van 3 en 4 verzonden werd ipv stappen van 1. Het gevolg hiervan is hoorbare 'stapjes' en geen vloeiend verloop als je bijvoorbeeld de filter cut-off frequentie wijzigt. Gelukkig kon ik hem omruilen voor een nieuwe. Verder gewoonweg de beste controller in zijn prijsklasse, verstuurd zelfs Sysex zodat je er ook oudere hardware modules mee kan aansturen. Dit kunnen die Evolution controllers dus niet.

Origineel geplaatst door rocco
Let er op dat je de laatste revisie hebt van de PCR-50!t.

Waat kan ik dit vinden? Staat op de bak zelf?

Je moet gewoon controleren of je de versie zonder dit manco hebt door aan een knop te draaien en te kijken of de waarde in stapjes van 1 veranderd op het led schermpje.

Bij mij gaan de stapjes met 1... dus niets aan de hand!

Elke dag wordt ik weer vrolijker van mijn PCR-50 ;)

Kheb dit weekend de PCR 80 besteld bij Thomann.. de 61 keys versie.. ben benieuwd wanneer hij binnenkomt

ik heb sinds gisteren een PCR30 en ben er ook erg blij mee, eindelijk eens lekker die softsynths besturen!

wie heeft er misschien control maps voor arturia Modular V??

ja ik heb ook een pcr-30, heel lekkere bak :okdan: wel jammer dat het niet de gewone mod- en pitchwheel is maar met slechts een halve Y-as.

Ik ben er trouwens nog altijd nie uit hoe ik midi van mn computer door mn pcr naar mn synths moet sturen :confused:

iemand v jullie mss??? :engel:

Nou kom maar door met die review, je hebt em al een tijdje.....

(als het goed is krijg ik em maandag)

Yes, ik heb hem net binnen gekregen en hijs echt mooi!

Er zit alleen geen USB-kabel bij, dus die moet ik nog halen voor ik aan de slag kan. :(

Back