TR 909 probleem !

Dagen zitten zwoegen op die killer patterns gebeurt het volgende :

Tr 909 crasht terwijl ik in track mode de ritme track wil clearen om een nieuwe ritme track te gaan inkloppen.

Ik zet hem uit en daarna weer aan en al mijn patterns zijn vervangen door random shit patterns :stupid :stupid

Back up batterijen zitten er trouwens netjes in.

Maar zijn ze wel goed?? Zou zeggen, even doormeten!

gr. Mario

Misschien even de preset patterns laden en dan kijken of je die wel kunt wissen?
Je hebt nu toch al "random shit patterns", dus dat maakt ook niet meer uit...;)

Ik heb twee weken geleden hetzelfde mee gemaakt. Maar waarschijnlijk gewoon omdat de batterij leeg is.

Ineens 100% random chaos. Ideaal!

kijk eens wat voor serie nr je hebt er zit namelijk een zennner diode in het voedingsboard die de boel reset en in de eerdere series hebben ze een verkeerde zenner diode gebruikt

kijk het serie nr na dan ik ik wel ff kijken in de service manual als die van jou nog de oude gebruikt en dat zou evt het probleem kunnen zijn

Re: TR 909 probleem !

Origineel geplaatst door BasicSystem

Ik zet hem uit en daarna weer aan en al mijn patterns zijn vervangen door random shit patterns :stupid :stupid
\
Je hebt een 909...............................

Dat noem ik nou een luxe-probleem ;) :D

je kunt altijd voor de zekerheid een memory cardridge scoren, als extra backup...(MC64)

Origineel geplaatst door ralph
je kunt altijd voor de zekerheid een memory cardridge scoren, als extra backup...(MC64)

ja das best een slimme
ik heb er 1 ... dus handig !!!

maar die random shit heb ik ook gehad
nadat ik de batterij er ooit af had gehaald

erg weird .. aphex twin is er niks bij :D

Origineel geplaatst door MadR
erg weird .. aphex twin is er niks bij :D
Ik dacht altijd dat het logisch was om maat lengtes van 8 of 16 of in ieder geval een veelvoud van 4 te pakken, maar daar denkt meneer R. Andom anders over!

Die braamt alle maten lekker op 9, 7 en 5 af!

Ik durf bijna te beweren dat R. Andom weigert viervouden te pakken! :)

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Ik dacht altijd dat het logisch was om maat lengtes van 8 of 16 of in ieder geval een veelvoud van 4 te pakken, maar daar denkt meneer R. Andom anders over!

Die braamt alle maten lekker op 9, 7 en 5 af!

Ik durf bijna te beweren dat R. Andom weigert viervouden te pakken! :)

ik weet het wel zeker .. en de flams vliegen ook om je oren
toen ik hem open had gemaakt en na sluiten zo raar deed
dacht ik echt effe dat ie kaduuk was ...

zo verrot klonk het .. :D

maar backuppen is the key
of zoals ik doe de sequences samplen
soms is dat pattern chainen te veel werk ...

Origineel geplaatst door OnAcid
Misschien even de preset patterns laden en dan kijken of je die wel kunt wissen?
Je hebt nu toch al "random shit patterns", dus dat maakt ook niet meer uit...;)

Bestaan er preset patterns dan ?

Backup batterijen waren nog geen half jar oud maar ik zal ze vervangen.

Het serienummer plaatje zit er helaas niet op, staat dat ergens anders nog vermeld ??

Vanavond maar weer eens proberen.

Preset patterns laden gaat als het goed is als volgt (uit m'n hoofd): Track 1 en Pattern 1 tegelijk indrukken en dan de 909 aanzetten. Vervolgens op Play drukken en je krijgt de demo track te horen. :)

Serienummer is dacht ik niet binnenin terug te vinden, dus dat wordt een lastig verhaal. Maar ik denk ook eigenlijk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Ik heb zelf 2 909's, 1 van een heel vroeg serienr en 1 van de laatste serienr's. Ik heb dit probleem met beide 909's een keer gehad!:( Maar heb bij beide gevallen de batterijen vervangen, en heb het probleem sinds dien niet meer gehad!
Dus... Ik denk dat het niet aan de zenner diode ligt?!:confused: Kan het mis hebben hoor?;)

Peace...

Dit is mijn 2e 909, en heb het nog nooit gehad.
misschien het soort batterij?
Gooi er altijd van die Duracell dingen in, als ik ze al
moet vervangen.

Wat die random shit betreft,
keb dat wel eens met mijn 707 gehad,
net gekocht zonder back-up batterij,
en dan aanzetten...

In de 909 handleiding staat ook dat de 909 aan moet staan als je de batterijen vervangt.Naar mijn iedee gaan duracell batterijen 2 jaar mee.

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Preset patterns laden gaat als het goed is als volgt (uit m'n hoofd): Track 1 en Pattern 1 tegelijk indrukken en dan de 909 aanzetten. Vervolgens op Play drukken en je krijgt de demo track te horen. :)

Serienummer is dacht ik niet binnenin terug te vinden, dus dat wordt een lastig verhaal. Maar ik denk ook eigenlijk niet dat het daar iets mee te maken heeft.

Hahaaaa, keb dat ding al heel wat jaartjes, en nu voor het eerst de demo song gehoord8o)
roffel, roffel....en maar proberen om m als een echt drumstel te laten klinken8o)

Origineel geplaatst door donbrasco
wat mp3's misschien? :)

Het is 1 demo song hoor, dus kan er 1 mp3tje van maken, vind t best.
Ik heb alleen geen server ruimte, naar wie o wie kan ik hem toe meelen?

Zo'n 2mb...

Laatst gewijzigd:
Back