TR 909 probleem !

je kan je volledige geheugen van en naar de kaart sturen, dus ech voor backup.

Origineel geplaatst door ralph
je kan je volledige geheugen van en naar de kaart sturen, dus ech voor backup.

Mmmmm..toch wel handig zo'n kaartje...

Kom er net achter dat er in de 707 ook een demo song zit(toets track tegelijk met pattern A voor het aanzetten
tegelijk ingedrukt houden).
beetje offt. maar als jullie die ook willen horen, laat maar weten....ralph?:D

-->OffTopic:
en de 707 demo:
http://www.syncomdata.net/sound/707demo.mp3
die 707 klinkt wel beter qua demo.

@basicsystem: je kan echt je volledige geheugen op een MC64 dumpen.(check de handleiding)

ik heb ooit trouwens hetzefde gehad met de memory battery van een 909 die ik toen geleend had.
zet dat ding s'ochtens aan, alles weg en vage patters, gechained ect. ik dacht dat ik dood ging, omdat ie niet van mij was. gelukkig bleek het idd de batterij te zijn.

Origineel geplaatst door BasicSystem
Batterijen zaten er nog geen half jaar in. De beste Varta's waren het.

Oei....brakke batterijhouder?
Die van mij is van plastic en was door de spanning van de veren
ook spontaan gebroken, dus....tja anders weet ik het ook niet.
Wat ik zeg ik ken t probleem niet.

Michael.

maar wat is het verhaal nu

heb je de battarijen al vervangen en werkt nu wel alles

ik vind het toch een beetje vreemd dat de battarijen in een half jaar op zijn en denk toch dat het wat anders is
het is mogenlijk dat het de battarijen heb je 2de hands battarijen gehad ??? of waren ze niet goed.

Origineel geplaatst door matrixxx
maar wat is het verhaal nu

heb je de battarijen al vervangen en werkt nu wel alles

ik vind het toch een beetje vreemd dat de battarijen in een half jaar op zijn en denk toch dat het wat anders is
het is mogenlijk dat het de battarijen heb je 2de hands battarijen gehad ??? of waren ze niet goed.

Ik heb de batterijen vervangen en allemaal nieuwe patterns gemaakt.

Op het moment dat ik de patterns in track mode achter elkaar programmeer gaat hij raar doen.
Als ik de ritme track wil afspelen zijnp patterns die eerst 16 stappen waren zijn plots 4 stappen en ook de shuffle is waarde 1 ipv de in de pattern geprogrammeerde waarde 5.

en had je ook een serie nr van je 909 dan wil ik wel ff kijken als ik dit verhaal kan verklaren

ik werd toch een beetje nieuwsgierig, en dus de 909 service notes er even bijgepakt.
volgens mij heeft het volgende te maken met je probleem(ik ben bang dat er niks aan te doen is omdat het in de software zit):

<--Quote service notes:
'If measures in TRACK 1, 2 or 3 are incremented or decremented while there is no measure in TRACK 4, and one of subsequent TRACKs is selected for writing, all rhythm patterns may be lost or re-written. This can be avoided by implementing "RELOADING FACTORY-PATTERNS" paragraph 2 (..bla bla..) or by replacing the existing ROM with the one in Group B.'
<--UnQuote service notes

"RELOADING FACTORY-PATTERNS" paragraph 2:

<--Quote service notes:
'RE-LOADING BANKs I, II, TRACK 4
(...bla bla..)
1) While depressing SHIFT, tap TRACK 4.
2) Tap ENTER.
3) Depress TRACK 4.
4) While depressing SHIFT, tap BANK II.
5) While depressing SHIFT, tap TRACK 4.
6) Tap ENTER.'
<--UnQuote service notes

Bovenstaande geld voor apparaten met een serienr. tussen 360100 en 393899.

Ik weet nu dus niet of dit het echt het probleem verhelpt of dat het alleen je vernaggelde geheugen weer enigzins herstelt, ik heb t zelf niet geprobeert. Ik gebruik nl. voornamelijk de pattern mode.
Maar als iemand een stapeltje "nieuwe versie" ROM's heeft liggen, wil ik er wel een:)

Disclaimer:"This stunt has been performed by professionals, do not try at home"

Origineel geplaatst door matrixxx
en had je ook een serie nr van je 909 dan wil ik wel ff kijken als ik dit verhaal kan verklaren

Serienummer ontbreekt helaas op de kast. Volgens de verkoper was het een uit Amerika afkomstige bak met een laag serienummer. Hij zei ook nog dat die een hardere attack op de bassdrum hadden maar hadden niet juist de hogere serienummers dat ?

Origineel geplaatst door ralph
ik werd toch een beetje nieuwsgierig, en dus de 909 service notes er even bijgepakt.
volgens mij heeft het volgende te maken met je probleem(ik ben bang dat er niks aan te doen is omdat het in de software zit):

<--Quote service notes:
'If measures in TRACK 1, 2 or 3 are incremented or decremented while there is no measure in TRACK 4, and one of subsequent TRACKs is selected for writing, all rhythm patterns may be lost or re-written. This can be avoided by implementing "RELOADING FACTORY-PATTERNS" paragraph 2 (..bla bla..) or by replacing the existing ROM with the one in Group B.'
<--UnQuote service notes

"RELOADING FACTORY-PATTERNS" paragraph 2:

<--Quote service notes:
'RE-LOADING BANKs I, II, TRACK 4
(...bla bla..)
1) While depressing SHIFT, tap TRACK 4.
2) Tap ENTER.
3) Depress TRACK 4.
4) While depressing SHIFT, tap BANK II.
5) While depressing SHIFT, tap TRACK 4.
6) Tap ENTER.'
<--UnQuote service notes

Bovenstaande geld voor apparaten met een serienr. tussen 360100 en 393899.

Ik weet nu dus niet of dit het echt het probleem verhelpt of dat het alleen je vernaggelde geheugen weer enigzins herstelt, ik heb t zelf niet geprobeert. Ik gebruik nl. voornamelijk de pattern mode.
Maar als iemand een stapeltje "nieuwe versie" ROM's heeft liggen, wil ik er wel een:)

Disclaimer:"This stunt has been performed by professionals, do not try at home"

Heel erg bedankt voor het uitzoeken.

Zoals ik de eerste regel het lees doet het probleem zich alleen maar voor als ritme track 4 leeg is.
Als ik die dus vol programmeer zou het goed moeten gaan.

Waar zijn die service notes trouwens te vinden ?

je zou wel evt die eproms (mask rom) kunnen vervangen en de diode voor de reset voor de rest zijn alle veranderingen volgens mij van invloed op het geluid van de instrumenten

de eerste versie van de tr909 hadden volgens mij ook andere battarij klepjes dus niet die metalen

Heel erg bedankt voor het uitzoeken.

No problem, ik stuur nog wel een rekening ;)

Zoals ik de eerste regel het lees doet het probleem zich alleen maar voor als ritme track 4 leeg is.
Als ik die dus vol programmeer zou het goed moeten gaan.
Volgens mij wel, ik denk dus ook dat ze dat bedoelden met [This can be avoided by implementing "RELOADING FACTORY-PATTERNS"]
Doordat track 4 gevuld is gaat het daarna waarschijnlijk niet meer mis.

Waar zijn die service notes trouwens te vinden ?
Ik kon ze niet online vinden, helaas. Een vriend van me heeft ze laten kopieëren in een muziekshop in australië waar ze er één hadden.
Je kunt ze wel bestellen online:
http://hometown.aol.com/route66studios/manualsR.html
http://www.candisc.com/ranger/stock25.htm

Maar als je nog iets wil weten kan ik t wel ff opzoeken.

@ matrixxx:
weet je waar ik die kan vinden, die ROM's? (volgens mij zijn de nieuwe software versies ROM's en geen EPROMS, als ik de aantekeningen goed lees in de service notes, of is MASK ROM een ander woord voor EPROM. ik ben niet zo technisch)
ik heb al een vraag gesteld op de roland website, maar verwacht niet echt dat ze die daar nog hebben.

Back