Nog een vraag :
Kan je op de M64 memory card alleen ritme tracks opslaan of ook losse patterns ?
Kan je op de M64 memory card alleen ritme tracks opslaan of ook losse patterns ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door ralph
je kan je volledige geheugen van en naar de kaart sturen, dus ech voor backup.

je kan je volledige geheugen van en naar de kaart sturen, dus ech voor backup.
http://www.vintagesynth.org/roland/roltr909/indexfr.htmlOrigineel geplaatst door BasicSystem
Batterijen zaten er nog geen half jaar in. De beste Varta's waren het.
Origineel geplaatst door matrixxx
maar wat is het verhaal nu
heb je de battarijen al vervangen en werkt nu wel alles
ik vind het toch een beetje vreemd dat de battarijen in een half jaar op zijn en denk toch dat het wat anders is
het is mogenlijk dat het de battarijen heb je 2de hands battarijen gehad ??? of waren ze niet goed.

Origineel geplaatst door matrixxx
en had je ook een serie nr van je 909 dan wil ik wel ff kijken als ik dit verhaal kan verklaren
ik werd toch een beetje nieuwsgierig, en dus de 909 service notes er even bijgepakt.
volgens mij heeft het volgende te maken met je probleem(ik ben bang dat er niks aan te doen is omdat het in de software zit):
<--Quote service notes:
'If measures in TRACK 1, 2 or 3 are incremented or decremented while there is no measure in TRACK 4, and one of subsequent TRACKs is selected for writing, all rhythm patterns may be lost or re-written. This can be avoided by implementing "RELOADING FACTORY-PATTERNS" paragraph 2 (..bla bla..) or by replacing the existing ROM with the one in Group B.'
<--UnQuote service notes
"RELOADING FACTORY-PATTERNS" paragraph 2:
<--Quote service notes:
'RE-LOADING BANKs I, II, TRACK 4
(...bla bla..)
1) While depressing SHIFT, tap TRACK 4.
2) Tap ENTER.
3) Depress TRACK 4.
4) While depressing SHIFT, tap BANK II.
5) While depressing SHIFT, tap TRACK 4.
6) Tap ENTER.'
<--UnQuote service notes
Bovenstaande geld voor apparaten met een serienr. tussen 360100 en 393899.
Ik weet nu dus niet of dit het echt het probleem verhelpt of dat het alleen je vernaggelde geheugen weer enigzins herstelt, ik heb t zelf niet geprobeert. Ik gebruik nl. voornamelijk de pattern mode.
Maar als iemand een stapeltje "nieuwe versie" ROM's heeft liggen, wil ik er wel een
Disclaimer:"This stunt has been performed by professionals, do not try at home"
Heel erg bedankt voor het uitzoeken.

Volgens mij wel, ik denk dus ook dat ze dat bedoelden met [This can be avoided by implementing "RELOADING FACTORY-PATTERNS"]Zoals ik de eerste regel het lees doet het probleem zich alleen maar voor als ritme track 4 leeg is.
Als ik die dus vol programmeer zou het goed moeten gaan.
Ik kon ze niet online vinden, helaas. Een vriend van me heeft ze laten kopieëren in een muziekshop in australië waar ze er één hadden.Waar zijn die service notes trouwens te vinden ?