CoolEditPro plus SMPTE

Raymond

Stamgast
Heel veel doorgespit, niet gevonden.

CoolEditPro in Multitrack mode. Dus meerdere tracks kunnen onafhankelijk worden inserted of opgenomen.
Sequencer programma Midi Maestro leest Midi-files en stuurt SMPTE codes. Werkt ook als slaaf of als master.

Nu dacht ik zo, dat als ik in CoolEditPro aangeef dat ie slaaf is en SMPTE codes moet ontvangen van
Midi Maestro (die dus de Master is) dat ik dan synchroon de individuele tracks binnen CoolEdit kan opnemen.
Maar... natuurlijk anders zou de vraag niet stellen... werkt het niet.

Ook niet als CoolEditPro de master is en die sequencer de slaaf. Mis ik wat in mijn begrip over SMPTE codes?
Of is het een foutje in een van de programma's? Ik denk dat het een foutje in mijn gedachtengang is, maar welke?

Raymond

Schop!!

ik ben ook wel benieuwd, ik weet nog niet zo goed wat smpte inhoudt, ben benieuwd..
Kenners!! laat je horen

SMPTE is de standaard syncronisatie-code, gebrukt om aparte video-apparatuur (bv Betacam players) te kunnen syncen aan de computer of een andere syncbron. Het werkt in de schaal: HH:MM:SS:FF:SF (hours, minutes, seconds, frames, subframes). De europese video-standaard is PAL 25 frames.
Het is in principe hetzelfde als Midi Time Code, maar dit wordt dan specifiek gebruikt om midi-apparaten te syncroniseren. dit signaal wordt via een midikabel verstuurd. SMPTE werkt normaal met een ander protocol (bv rs422).
Bij jou werkt het niet omdat je geen poort hebt gemaakt waarlangs je signaal van het ene naar het andere programmaatje leidt. Hiervoor heb je MidiYoke nodig, gratis te downloaden voor pc.

Origineel geplaatst door nick nova
......Bij jou werkt het niet omdat je geen poort hebt gemaakt waarlangs je signaal van het ene naar het andere programmaatje leidt. Hiervoor heb je MidiYoke nodig, gratis te downloaden voor pc.

Het kostte enig gepruts, maar HET WERKT!!!!

Voor de nieuwsgierigen onder ons: (denk eraan ik werk met W2k)

CoolEditPro in multitrack mode. In de Devices:

a. Wave out --> soundcard
b. Wave in --> soundcard
c. Midi Out --> Yoke NT2 (doet er eigenlijk niet toe, maar is voor de aardigheid)
d. SMPTE out: Yoke Nt2
e. Midi In --> SMTPE slave device:Yoke Nt1

Ik koos voor Format: SMPTE DROP.
Zet Slave enable aan (moet je doen bij iedere opstart van een nieuwe song)
Zet het kleine rode recordknopje in de op te nemen track aan.

Je sequencer programma (in mijn geval MidiMaestro)

a. Midi Out: Yoke Nt1 met JV1010 patches
b. Midi In: Yoke Nt2
Synchronization: Master
Ports to use: Midi Yoke Nt1
Protocol: MTC/SMPTE
30 Drop-frames

Het werkt overigens ook met Non-Drop.

Dan start ik het afspelen van de midi-file in Midi maestro en CoolEditPro reageert daarop en gaat beginnen.
Ik heb het met twee tracks geprobeerd en ze lopen synchroon.
Alleen, en dat hebben alleen de JV1010 gebruikers, heb je wel eens last van BFL fout in de JV1010 (dus een klein hikje, dat je noodzaakt om die track opnieuw op te nemen).

Nick, ik ben je dankbaar voor de tip.
Scheelt een hoop gepruts met metronoom tikjes of gedonder met Midi2Wave die alleen maar GM aankan.

Iedereen prettige kerstdagen en een heerlijk technisch en muzikaal nieuw jaar.

Raymond

mag ik een hele stomme vraag stellen?

Op mijn MPC heb ik ook 2 SMPTE outputs, maar die zien er uit als Jackplug ingangen en niet als MIDI connectors...heb je hiervoor speciale kabels nodig?? Ik begrijp de term nu wel een beetje (thx voor het uitleggen!!), maar hoe zit het dan met de kabels?? en de connectors?

Origineel geplaatst door Javascript
mag ik een hele stomme vraag stellen?

Op mijn MPC heb ik ook 2 SMPTE outputs, maar die zien er uit als Jackplug ingangen en niet als MIDI connectors...heb je hiervoor speciale kabels nodig?? Ik begrijp de term nu wel een beetje (thx voor het uitleggen!!), maar hoe zit het dan met de kabels?? en de connectors?

Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden. Ik hoop dat dit er geen is.
Ik heb nog nooit een PC gezien met SMTPE uitgangen. Zouden het geen SPDIF uit-, ingangen zijn?
In mijn geval heb ik alleen 2 SPDIF (dus digitale in-, uitgangen) en op de geluidskaart (Audiophile 2496) ook.

Dit gaat iets anders. Ik heb geen enkel kabeltje getrokken en geen enkele connector aangesloten.
Het zijn gewoon twee programma's in het geheugen van de PC en ze hebben allebei iets van SMTPE (of Midi Time Code) protocollen om iets als master of als slave uit te voeren. Ik dacht dat dat intern wel geregeld zou zijn, het ene programma stuurt iets naar het andere. Maar dat was dus niet waar. Ik had daarvoor een programma-kabeltje nodig.

Oftewel een driver (MIDI Yoke) die het signaal van de sequencer (=programma) oppakt en dat doorgeeft via een geprogrammeerd kanaaltje (=virtueel draadje) naar CoolEditPro. Dus er is niets aan kabels bijgekomen, goddank.
De verbinding zit intern als programmacode.

Was dit een stom antwoord? Ik hoop van niet.
Raymond

Hee heren,

Javascript had het over een mpc en geen pc. Zelf heb ik een MPC2000XL deze beschikt wel degelijk over een SMPTE IN- en uitgang. Ik heb echter (netals Javascript) geen id welke kables gebrukt moeten worden.:confused:

Als iemand het weet; teach me!:geslaagd:

Origineel geplaatst door Qman
Hee heren,

Javascript had het over een mpc en geen pc. Zelf heb ik een MPC2000XL deze beschikt wel degelijk over een SMPTE IN- en uitgang. Ik heb echter (netals Javascript) geen id welke kables gebrukt moeten worden.:confused:

Als iemand het weet; teach me!:geslaagd:

Dus toch een stom antwoord.... verkeerd gelezen.

Raymond

Back