Optreden onder invloed!?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
een flinke slok wodka net voor het optreden, tijdens het optreden meestal niets (of het moest toch al een "rot" optreden met een "stom" publiek zijn (zeer zelden)
na het optreden meestal ook niet veel ,omdat de "roadies" en andere "bekende en vrienden" meestal de ijskast al tijdens het optreden hadden leeggedronken! (authentiek!)

Origineel geplaatst door Arv
Of wat dacht je van Shane McGowan... die heeft alleen niet veel tanden meer (en hersens by the way)

Toen 'ie ze nog had was 't schijnbaar ook niet veel soeps... :D

young.jpg

Origineel geplaatst door cyan_circle
ja, net zoals Eric Clapton, Keith Richards en Pink Floyd. oh nee, kut, die leven nog! :duivels:
Clapton is al ergens in de jaren 70 al gestopt met drugs.
Keith is meer een imago, ik heb me ooit laten vertellen dat die eens per jaar een volledige bloedtransfusie krijgt. Maar heb je die kop weleens gezien.
Tja en Pink Floyd. Bestaan die nog?:D

Origineel geplaatst door trash
sorry arvke

....
het beste bewijs dat cannabis slecht is voor de geestelijke gezondheid''.
....

(Bron: Home.nieuws)

Sorry Trash, ik kan nu ook wel een heel verhaal gaan houden maar dat heeft toch geen zin. Ik wilde ook niet verkondigen dat blowen/wiet gezond is maar ik zet de gevaren tegen elkaar. Ik kan nu wel alle cijfers gaan opratelen wat ALCOHOL allemaal voor ellende geeft bij heel erg veel jongeren (en ouderen btw), maar dat kan iedereen zelf opzoeken. Alcohol heeft een erg groot verslavings effect en vernietigd je hersens en je lichaam sneller en AANTOONBAAR.. Tevens is alcohol als harddrugs ingeburgerd en wordt zelfs gepromoot bij de jongeren van zeg 14 jaar en ouder, ook heel fijn he? Ga is voor de gein naar een bejaarden opvangcentrum en vraag naar de mensen die door het zuipen Korsokov hebben gekregen.. Ook heel gezellig.

btw, die onderzoeken zijn al zo vaak gedaan en er zijn zat onderzoeken geweest die weer het tegendeel bewezen dan dat stukje wat jij quote. Dus echt geloofwaardig zijn ze niet.

gr
arv

Origineel geplaatst door Arv
Sorry Trash, ik kan nu ook wel een heel verhaal gaan houden maar dat heeft toch geen zin. Ik wilde ook niet verkondigen dat blowen/wiet gezond is maar ik zet de gevaren tegen elkaar. Ik kan nu wel alle cijfers gaan opratelen wat ALCOHOL allemaal voor ellende geeft bij heel erg veel jongeren (en ouderen btw), maar dat kan iedereen zelf opzoeken. Alcohol heeft een erg groot verslavings effect en vernietigd je hersens en je lichaam sneller en AANTOONBAAR.. Tevens is alcohol als harddrugs ingeburgerd en wordt zelfs gepromoot bij de jongeren van zeg 14 jaar en ouder, ook heel fijn he? Ga is voor de gein naar een bejaarden opvangcentrum en vraag naar de mensen die door het zuipen Korsokov hebben gekregen.. Ook heel gezellig.

btw, die onderzoeken zijn al zo vaak gedaan en er zijn zat onderzoeken geweest die weer het tegendeel bewezen dan dat stukje wat jij quote. Dus echt geloofwaardig zijn ze niet.

gr
arv

Nou nou. Volgens mij praat je dan van overmatig alcohol gebruik, mensen die 2, 3 glazen rode wijn drinken per dag drinken leven gemiddeld langer.
Gunstig effect op bloedvaten etc. Alcohol is helemaal niet slecht zolang je het met mate gebruikt.
Ook het soort alcohol is van invloed.
Mensen die roken krijgen minder snel Alzheimer.
Maar zou dat komen omdat ze geen hoge leeftijd bereiken?:D

Origineel geplaatst door Exzit
Clapton is al ergens in de jaren 70 al gestopt met drugs.
Keith is meer een imago, ik heb me ooit laten vertellen dat die eens per jaar een volledige bloedtransfusie krijgt. Maar heb je die kop weleens gezien.
Tja en Pink Floyd. Bestaan die nog?:D

ten eerste spreek je me hier niet tegen. jimi is ook in de jaren 70 gestopt met drugs.
keith richards leeft zeker in een zuurstoftank met gecastreerde apen die zijn hersenfuncties nauwkeurig observeren en hem stimulerende beelden inprenten via buitenaardse technologie?
en pink floyd loopt ook nog steeds rond (behalve syd barett dan)

ten tweede gaat het hier natuurlijk niet om namen.
ik noemde de eerste drie die in mijn hoofd opkwamen, want als je gaat beredeneren dat drugs slecht voor je zijn (wat ik niet tegenspreek) door middel van dode mensen aanwijzen (wat ik wel afkeur) dan kan ik er minstens 50 keer zoveel opnoemen die evenveel drugs hebben genomen en nog steeds leven.

drugs zijn slecht voor je, dat begrijp ik zelf ook wel. maar niet omdat Jimi Hendrix eraan dood is gegaan (wat op zich ook al weer betwijfeld wordt)

De vraagstelling is niet of drugs slecht zijn in het algemeen, zo ook alcohol, maar wat de relatie is tot het maken van muziek? Mijn verdrietige ervaringen heb ik hier boven al beschreven, en geen van hen is dood. Tragisch genoeg zijn de meesten, die ik in m'n leven van mijn eigen leeftijd heb zien wegvallen, nu juist volledige geheel onthouders, die de sporthallen, zwembaden en voetbalvelden meer betraden dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat bewijst toch ook niets? Slechts een persoonlijke ervaring.

Wat me op een grappig voorval brengt. Tijdens m'n HBS jaren (tja, zo oud alweer) was er een leerling die wat meer experimenteerde met drugs dan de rest. Later werd me dan ook verteld dat hij aan een overdosis was overleden, want dat was toch wel te verwachten, toch? (Nog ooit samen stoned geweest op het Kralingen festival, met inderdaad PINK FLOYD! :)
Later kwam ik Frans, waarover het hier gaat, tegen op een reunie van de Padvinderij (Ja, Jezus, ik kom uit de jaren vijftig! :)
"Jongen, maar jij bent dood, volgens iedereen. Zouden dat leugenaars zijn?"
"Beslist niet, want die mensen deugen toch veel meer dan wij?", antwoordde Frans...
"Dan is het logisch dat ik dus ook dood moet zijn, al heb ik het moment even gemist. Wij staan dus hier in het hiernamaals met elkaar te praten."

Groet van gene zijde,

Wout
(Oh, nee... jullie zijn dus ook allemaal dood! Of zou het InterNet...)

paar biertjes vooraf, meestal een koppie koffie nog daarvoor.......daarna gaan we natuurlijk wel los ;)

ik heb gemerkt (vnl bij het DJ'en) dat je je eigen fouten niet meer opmerkt als je (te) aangeschoten/dronken wordt, je denkt dat je strak bezig bent maar het is niet echt strak zeg maar...en je gehoor stompt er ook sneller van af waardoor je de boel ook nog es een keer flink overstuurd qua geluid....... allemaal niet zo ok dus...maaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr...........elke medaille heeft z'n keerzijde..... als er een hele goede band/vibe tussen jou en het publiek is kan het juist heel vet zijn om samen dezelfde route te nemen omdat je het zelfde voelt......klinkt vaag maar de mensen die het hebben meegemaakt snappen dat wel denk ik...overigens hoef je daar helemaal geen drank of drugs voor te gebruiken, de muziek kan een nog veel grotere roes/kick veroorzaken....

ik kan me nog van een tijdje geleden herinneren dat ikzelf een box in wilde klimmen vanwege de uiterst vette muziek, en de DJ de dansvloer oprende en iedereen begon te omhelzen......mooi moment ;)

The Greatful Dead pakte het goed aan in de sixties.
Zij deelden LSD uit in limonade aan het publiek zodat zowel band als publiek op de zelfde golflengte zaten.

En het werkte uitstekend! Helaas ben ik er nooit bij geweest.

ik zal me toch wel altijd blijven afcragen in hoeverre het jouw eigen ding is die je aan het doen bent en waar de stimulerende middelen ?

helaas ben ik n.l. noch niemand tegengekomen die onder invloed geen andere persoonlijkheid werd .

Dat geloof ik niet. Een andere persoonlijkheid? Het kan bepaalde facetten van de persoonlijkheid vergroten of terugdringen, maar er komt niet iets anders voor in de plaats. Misschien is het duiden van iemands persoonlijkheid een moeilijke kwestie en dan kan het lijken of iemand verandert, maar wat er niet is, dat komt er echt niet uit.

Wout

Origineel geplaatst door d.b.1
ik zal me toch wel altijd blijven afcragen in hoeverre het jouw eigen ding is die je aan het doen bent en waar de stimulerende middelen ?

helaas ben ik n.l. noch niemand tegengekomen die onder invloed geen andere persoonlijkheid werd .

Defenieer persoonlijkheid.

Het is altijd je eigen ding.

Jij kan onder invloed van stimulerende dingen doen, de stimulerende dingen kunnen niks doen zonder jou.

ja wout je hebt gelijk bij deze was het niet goed geformuleerd.

wat ik bedoel is: dat de meeste mensen die ik ken onder invloed van drugs zich totaal anders gedragen en meestal niet in hun voordeel :(

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door demian
Defenieer persoonlijkheid.

Het is altijd je eigen ding.

Jij kan onder invloed van stimulerende dingen doen, de stimulerende dingen kunnen niks doen zonder jou.

@ demian zie hierboven jeeeezus wat kunnen jullie vallen over een woord zeg8o) 8o) 8o)

ja wout je hebt gelijk bij deze was het niet goed geformuleerd.

wat ik bedoel is dat ik velen onder invloed zich totaal anders gedragen en meestal niet in hun voordeel :(

laagje "uberich" wordt een stuk minder als er verdovende/stimulerende middelen in het spel zijn

Wat wil je! Ik ben onder invloed :D

@ demian zie hierboven jeeeezus wat kunnen jullie vallen over een woord zeg8o) 8o) 8o)

Origineel geplaatst door olafmol
laagje "uberich" wordt een stuk minder als er verdovende/stimulerende middelen in het spel zijn

Bedoel je dat superioriteitsgevoelens en narcisme onderdrukt worden?
MAN, dat zou een medische doorbraak zijn.
Helaas is het tegendeel waar!
Al hoewel... Volledige narcose bestaat ook en gedurende dat heb je nooit last van ze :)

Wout

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back