..heb ik al die drugs discussies gemist

...
Het valt me op dat er op dit forum in het algemeen negatief gedaan wordt over het gebruik van drugs. Er rust duidelijk een taboe op het gebruik ervan. Ik zie daar een grote contradictie:
Is het niet gewoon een gegeven dat kunst/muziek/expirimenteren onlosmakelijk verbonden zijn aan het gebruik van drugs??
Baanbrekende kunstenaars en muzikanten lijken ALTIJD wel drugs op een of andere manier te gebruiken voor hun inspiratie. Talloze voorbeelden zijn alvoorbij gerold. Meestal ook met een negatiefe afloop. Maar het valt niet te ontkennen dat drugs, muziek, spiritualiteit, en creativiteit toch enige overlapping vertonen!
Verder kan ik me geen beter cliché voorstellen dan "het coke gebruik op het podium". Hoe vaak hoor je niet dat het in de "artiestenwereld" (alsin: optredende mensen). (let op: dit overlapt, maar is niet hetzelfde als "muziekanten" of "kunstenaars") redelijk normaal is om coke te gebruiken voordat je optreedt? Let wel, dit heeft duidelijk NIETS te maken met creativiteit, maar vooral met het boosten van je zelfvertrouwen wanneer je daar op de planken staat.
Een derde bekend gegeven is het drugsgebruik binnen de "dance-scene"; Er zijn veel vooroordelen over het drugsgebruik in het housewereldje, maar of je het nou wilt of niet, drugs wordt in dit circuit redelijk algemeen geaccepteerd. Sterker nog, drugs, en dan met name XTC, was in de begin jaren van de dance één van de ONDERDELEN van de opkomst van deze stroming muziek. Waarom heet acid dan acid? En ja, niet vergeten de gabbers
Tja.... en wie van onze leden vindt zichzelf niet in één of meer van deze beelden??