akai z4 voor weinig

o.k. heb maar ff een telefoontje aan gewaagd om uitsluitsel te krijgen
hier komt ie er zit 16 mb in een geen hard drive
de bezorgingslkosten zijn plaats gebonden als je in de regio amsterdam woont heb je mazzel i.v.m. de luchthaven
woon je verder dan viert de t.p.g feest of is het tnt?
het geheugen is niet het probleem maar de h.d. heeft iemand hier een goede tip ?
ik vermoed dat ik daarvoor niet bij mijn plaatselijke p.c. boer terecht kan zeker? { zal zeker een speciaaltje zijn }
de bestellingen komen in januari naar nederland die van mij dan

hebben ze in Engeland eigenlijk het zelfde voltage? of in ieder geval dezelfde stekkers?
en hoe los je dit anders op?
kan me herinneren dat de engelsen van die rare jongens zijn, en bijvoorbeeld ook aan de verkeerde kant rijden?
en wat is een linkshandig model?
een model in spiegelbeeld :confused: ??

240 Volt, drie platte strips aan stekkers. Afknippen en Nederlands geval erop. Werkt tenminste altijd zonder problemen met video beamers, monitors etc. dus hierbij ook geen probleem neem ik aan?

Een linkshandig model is hier een mooie Engelse meid die linkshandig is. Off Topic: Heb daar heel bijzondere herinneringen aan, mooier dan een Minimoog.

Laatst gewijzigd:
ben even gaan checken wat hd's kosten, en voor geen 80 euro heb je al een maxtor 7200rpm 80 gb hd.

168-pin SDRAM DIMMs (PC133/PC100, CL2, ECC/Non, 256MB max.) hadden ze daar niet (al wat ouder), maar kon ik in een gewone pc-winkel aan 50 à 60 euro per 256 mb krijgen.

Origineel geplaatst door feindbild
ben even gaan checken wat hd's kosten, en voor geen 80 euro heb je al een maxtor 7200rpm 80 gb hd.

168-pin SDRAM DIMMs (PC133/PC100, CL2, ECC/Non, 256MB max.) hadden ze daar niet (al wat ouder), maar kon ik in een gewone pc-winkel aan 50 à 60 euro per 256 mb krijgen.

o ..... gewone h.d. dus ga ff snel cheken als ik ze goedkoper zie geef ik je wel een link ik heb ze goedkoper gezien
zelfde type en groote
http://www.adata.nl/redir.cgi?page=index.html&what=ice.cgi&by=ice.cgi?a_ssrp=1&d_word=6Y080L0 dat is er een

Laatst gewijzigd:
wat er in ieder geval in kan is de western digital 80gb 7200rpm. deze schijf kreeg ik van akai nederland nadat de originele hd het had begeven (binnen een maand na aankoop!). aanrader: probeer zo´n rubber stoot-hoesje erbij te kopen. die doe je om de hd alvorens je hem inbouwt. kan erorm veel hardware ellende voorkomen. althans, voor de live gebruikers met flightcases op wielen en haastige roadies ...

wat ram betreft:

heb de z8-yahoogroup eens doorgenomen en daaruit blijkt dat je moet oppassen met ram.

deze werkt zeker volgens gebruikers op die yahoolist: http://www.crucial.com/eu/search/sr...&type=All&ANDOR=AND&rowcount=20&cv=Crucial+EU

enne, heb ook eens naar akaisupport in nl gemaild, na een paar minuten al antwoord!

Wat betreft de harddisk, moet je kijken naar een IDE drive van een goed merk, bij voorkeur Western Digital of Seagate. Het hangt overigens wel een beetje af van het productienummer van je Z4. Uit de eerste serie zijn er Z4's in omloop, die heel veel problemen hebben met de IDE schijven (schijf controler probleem). Ze worden hier en daar wel eens aangeboden, via andere wegen, en dan inderdaad meestal zonder harddisk... Maar je handelaar zal je ongewtijfeld verder kunnen helpen.

Wij raden voor optimale prestaties altijd de MUTEC DIMM's aan (256Mb). Die zijn getest met alle AKAI samplers. Ook die kan je handelaar je leveren.

ik denk dat ik sowieso voorlopig mijn macje gebruik om op te saven.
eerst ram...
heb een mailtje naar mutec gestuurd om te checken.
http://www.mutec-net.de/

Laatst gewijzigd:
Heb verschillende hd's en soorten/merken geheugen geprobeerd. Alles werkt PERFECT dus in feite is het meeste allemaal blabla........

gr. Mario

da's goed nieuws, mario!

heb hem nu voor mij staan en heb net de software ge-update. dat ging al zeer vlotjes.

en de stekker is er een zoals wij gebruiken, een andere powerkabel moet je al niet kopen.

nu eens kijken wat ie allemaal doet.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mario
Heb verschillende hd's en soorten/merken geheugen geprobeerd. Alles werkt PERFECT dus in feite is het meeste allemaal blabla........

gr. Mario

ai toch! mijn maxtor hd wil hij niet herkennen en de kingston ram modules wil maar voor half aanzien. hij denkt dat het 127 mb rams zijn ipv 256...

blijkbaar moet je pc100 sdrams nemen als je kingston geheugen koopt, zo vertellen ze me op de akai z8 yahoogroup.

die ram modules klopt, dat heeft te maken met single sided of double sided. De akai z4 kan alleen single sided en dus het oudere geheugen lezen. Ik heb daar zelf ook problemen mee gehad. Flink wat stampij met z'n computerwijneus staan maken, waarna ik wat verschillende modules geprobeerd heb. Je had z'n gezicht moeten zien :P De HD moet je even kijken of alle jumpers wel goedstaan achterop. Hij zou op single master drive moeten staan.

Origineel geplaatst door redje
die ram modules klopt, dat heeft te maken met single sided of double sided. De akai z4 kan alleen single sided en dus het oudere geheugen lezen. Ik heb daar zelf ook problemen mee gehad. Flink wat stampij met z'n computerwijneus staan maken, waarna ik wat verschillende modules geprobeerd heb. Je had z'n gezicht moeten zien :P De HD moet je even kijken of alle jumpers wel goedstaan achterop. Hij zou op single master drive moeten staan.

dat van die single sided heb ik net ook op de yahoogroup gehoord.

zal vanavond eens checken of ik de hd wel goed heb staan dan.

bedankt!

Toch blijf ik het een raar verhaal vinden dat de akai Z4 in engeland zoveel goedkoper is dan in nederland ?

Waar kan dat mee te maken hebben ?

Zou het binnenkort niet zo zijn dat ook in nederland of duitsland de Z4 goedkoper te krijgen is ?

Origineel geplaatst door C-Code
Toch blijf ik het een raar verhaal vinden dat de akai Z4 in engeland zoveel goedkoper is dan in nederland ?

Waar kan dat mee te maken hebben ?

Zou het binnenkort niet zo zijn dat ook in nederland of duitsland de Z4 goedkoper te krijgen is ?

't was alleen bij die ene winkel. in de andere engelse winkels kost hij meer dan op het vasteland.
gewoon een stockuitverkoop, denk ik. net zoals ze bij de musicstore nu de red sound darkstar v2 voor 179 verkopen, terwijl hij op de red sound website staat voor 3 x zoveel.

Back