W2000 of toch beter XP?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Hi.. ik heb een PC (dell, 1ghz/512 mb ram) en draai W2000. Op dit moment is hij om een of andere vage reden traag...

dus...

In plaats van het probleem op te sporen doe ik het maar de easy way en gooi er een nieuw systeem op... zo is hij weer lekker vers.

Ik zat er aan te denken om er misschien Windows XP op te zetten in plaats van W2000.

Bied dit voor muziek maken betere mogelijkheden? Het gaat er dan om dat Cubase en softsynths lekker stabiel draaien en er geen timingsproblemen zijn..

volgens mij is XP alleenmaar slechter omdat er zoveel overbodige shit is ingebouwd die meedraait.

je kan beter het laatste servicepack installeren, voor windows 2000 is dat service pack 4

Zoek anders naar draadjes waar hier ea al eerder over gepost is. Misschien helpt dat ook.

Re: W2000 of toch beter XP?

Origineel geplaatst door Furious5
In plaats van het probleem op te sporen doe ik het maar de easy way en gooi er een nieuw systeem op... zo is hij weer lekker vers.

Eigenlijk bestrijd je hiermee enkel het symptoom, niet de oorzaak ervan. Ik zou toch eerst eens nagaan waarom jouw pc traag is.

Dat snap ik eigenlijk ook niet zo goed eerlijk gezegd.

Nu is Windows niet een van de meest fijne pakketten *kuch*.
Maar met een simpele uninstall of instelling van het een of ander kom je toch redelijk ver dacht ik zo.
Het tot in de puntjes uittweaken vind ik zelf zonde van de tijd.
Wat standaard dingen die je uit wilt zetten. (je wilt meestal al die 'handige' dingen uitzetten)
Niet dat je daar ook nog even mee bezig bent.

En als je Themes service van XP uitzet zie je toch niet of je XP of 2000 gebruikt.

En ga je dan eerst je systeem leegmaken of installeer je XP er gewoon overheen?
In dat laatste geval hoeft het probleem namelijk niet verholpen te zijn.

Ik draai zelf ook met windows 2000 en dat gaat prima..
Het is alleen jammer dat er straks steeds minder drivers voor geschreven worden.
Dus wordt je bijna verplicht om xp te gaan gebruiken :(

persoonlijk zweer ik bij xp. hier vind je ook tweaks voor xp om het beter geschikt te maken voor muziek produkties. verdere zaken die van belang zijn. GEEN overbodige rommel op je pc installeren. koop der dan een extra pc bij en gebruik die daar lekker voor. XP heeft echt handige features, zoals een uitgebreide system recovery, waarmee je naar een willekeurige datum terug kan gaan en alle programmateur die later geinstalleerd is verwijderd word. ik heb geruchten gehoord dat win2k stabieler zou zijn, maar wil dat wel eens zien dan. ikzelf ben iig heel erg tevreden over xp.

ik zou zeker voor XP kiezen, alleen al omdat het meer recent is, en omdat het meer een desktop OS is, waardoor de software en audio-hardware ontwikkelaars daar beter op testen dan op een server-OS..

Origineel geplaatst door Fatar
persoonlijk zweer ik bij xp. hier vind je ook tweaks voor xp om het beter geschikt te maken voor muziek produkties. verdere zaken die van belang zijn. GEEN overbodige rommel op je pc installeren. koop der dan een extra pc bij en gebruik die daar lekker voor. XP heeft echt handige features, zoals een uitgebreide system recovery, waarmee je naar een willekeurige datum terug kan gaan en alle programmateur die later geinstalleerd is verwijderd word. ik heb geruchten gehoord dat win2k stabieler zou zijn, maar wil dat wel eens zien dan. ikzelf ben iig heel erg tevreden over xp.

die system recovery is een noodoplossing, gebruik em niet te vaak. Ik heb bij iemand XP opnieuw moeten installeren omdat ie te vaak dat had gebruikt.

Windows 2000 is gewoon de opvolger van NT en XP ook.
ik neem dus aan dat de meeste, zoniet alle drivers van XP gewoon werken op win2000.
verder heb je bij 2000 geen code nodig als je intern een kaartje verwiiselt of andere hardware.
da bij XP wel het geval. Nu krijg je die code nog gratis, in de toekomst zullen ze er geld voor vragen denk ik.
Ik blijf lekker bij win2000 en ga eens een keer uitzoeken hoe ik windows programmas's op een Linux OS kan draaien.

system recovery hoor je sowieso uit te zetten op een audio systeem. Het neemt namelijk veel diskruimte in beslag en moet de hele tijd in de achtergrond draaien om het systeem te "monitoren".
2000 is in principe een goed OS maar XP is toch nieuwer dus ik zou daar gewoon voor gaan. Zoek dan idd even op internet naar een tweakguide voor XP op een audio pc want er zit idd een hoop onnodige shit op die in de achtergrond draait. Gelukkig kun je dit allemaal naar wens uitzetten. (mensen die XP hierdoor als een slecht OS zien zijn dus gewoon te lui om hun systeem behoorlijk te tweaken).

Origineel geplaatst door Phase
di
verder heb je bij 2000 geen code nodig als je intern een kaartje verwiiselt of andere hardware.
da bij XP wel het geval. Nu krijg je die code nog gratis, in de toekomst zullen ze er geld voor vragen denk ik.

eeeeeuh, mag ik vragen waar je het over hebt ?????
Ik draai ook XP (prof nog wel), schop om de haverklap de inhoud van m'n kast ondersteboven en heb NOG NOOIT iets met 'n code te maken gehad........
(het kan bij ook niet zo zijn dat die code automatisch van internet afgehaald wordt, dat systeem heeft nl geen verbinding met internet)

Origineel geplaatst door olafmol
ik zou zeker voor XP kiezen, alleen al omdat het meer recent is, en omdat het meer een desktop OS is, waardoor de software en audio-hardware ontwikkelaars daar beter op testen dan op een server-OS..

Xp is gewoon een (grafisch) verbeterde Windows 2000.
Het is allebei gebaseerd op NT.

En dat alle Xp drivers op 2000 zouden werken is echt een fabeltje, ik ben al meer hardware tegen gekomen die gewoon niet gaat werken onder 2000..

Origineel geplaatst door Kenny
Xp is gewoon een (grafisch) verbeterde Windows 2000.
Het is allebei gebaseerd op NT.

En dat alle Xp drivers op 2000 zouden werken is echt een fabeltje, ik ben al meer hardware tegen gekomen die gewoon niet gaat werken onder 2000..

eerst zeg je dat het allebei gebaseerd is op NT en dat het dus hetzelfde is? en dan dat drivers die op XP wel werken onder w2000 niet werken? ehhhhhhh????????

sinds wanneer betekent "gebaseerd op" hetzelfde als "gelijk aan" dan?

Toch is het waar dat de meeste drivers voor XP ook op 2000 werken. Meestal geeft een fabrikant één driver uit voor 2000 en XP. Natuurlijk kunnen er altijd uitzonderingen zijn.
Van een code om kaarten te verwisselen in XP heb ik ook nog nooit gehoord. Ik denk dan ook dat Phase een levendige fantasie heeft over een OS waar hij zelf niet bekend mee is.

Origineel geplaatst door Phase

Waar haal je die onzin vandaan? Een Code voor een kaart te verwisselen. Hebben ze je dat verteld toen je
een Packard Bell pc ofzo kocht.

Origineel geplaatst door sander
Waar haal je die onzin vandaan? Een Code voor een kaart te verwisselen. Hebben ze je dat verteld toen je
een Packard Bell pc ofzo kocht.

volgens mij heeft ie het over de business uitvoering van xp of 2000
waar je dus geen key voor nodig hebt..
XP is ook mijn fav ..... en ik draai zekers system restore ... super handig

groot voordeel van xp vind ik de standaard en recente drivers die er al bij zitten
gekut met service packs moet ik niet .. me amd is daar namelijk niet zo blij mee ...
heeft me al eens een installatie gekost ...

nee geef mij maar xp ...
draait hier op 5 bakken ...

SINDS IK MET XP WERK HEB IK GEEN COMPUTER PROBLEMEN MEER... (IK SNAP HAAST NIET WAAROM T ZO TABIEL IS)
IK HEB NOOIT 2000 GEPROBEERD DUS KAN IK NIET ZEGGEN OF HET MINDER IS OF NIET, MAAR XP = ZEKER PRIMA!

kijk eens daar heb je gast ' uit het verre oosten ' weer

hehehehehe ...
maar ik denk ook dat ervaring met computers meespeelt
vroeger instaleerde ik alles klakkeloos zonder na te denken

doe ik nu ook nog op een test partitie
maar de productie partitie ben ik erg zuinig op ...

het heeft dus ook erg met beleid te maken
ook progs over meerdere machines verspreiden
is voor mij een uitkomst ... dedicated stuff

Euhm.. ik heb al het een en ander gezocht via de zoekfunctie op de site.. kon geen bevredigend antwoord vinden..

Ik wil gewoon mn harde schrijf formateren en XP erop knallen. Ik ken XP niet zo.. het ziet er een beetje kleuterig uit.. inloggen met kikkers en puppy hondjes enzo. Ik he bhet idee dat het grafisch onnodig zwaar is. Windows hoeft er wat mij betreft niet blits uit zien... alsie het maar goed stabiel en snel doet.

Ik ga maar eens XP proberen.. is het kut, dan gooi ik het eraf en gooi de install cd's weg vanaf mn balkon.....

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back