su700 SCSI problem

Origineel geplaatst door mindtwist
de su700 knipt niks.

je originele hele sample is er nog steeds, pas als je de sample -> trim functie gebruikt knip je er echt wat af.

als je een loopje sampled ze de su700 alleen de begintijd op 't moment dat't eerste geluid komt (laat voorgaande stitle weg)..

vergeef me mijn vreselijke fout

de SU700 gebruikt start en eindpunten voor het hoorbare gedeelte van de sample
de start en eindpunten worden door de SU700 gekozen op de punten waar de overgang is met stilte

dus als het ware knipt de SU700 zelf de stiltes eraf (en pas echt als je de trim functie gebruikt)

Origineel geplaatst door matt second
vergeef me mijn vreselijke fout
de SU700 gebruikt start en eindpunten voor het hoorbare gedeelte van de sample
de start en eindpunten worden door de SU700 gekozen op de punten waar de overgang is met stilte
dus als het ware knipt de SU700 zelf de stiltes eraf (en pas echt als je de trim functie gebruikt)

well, excuuuuuuuuuuuse me :) tering zeg.. mag je tegenwoordig niet eens meer wat verduidelijken/verbeteren hier zonder een sarcastische reactie terug :stupid

maar eeh - stel - ik gooi het toch uit het raam... welke andere sampler zou ik dan kunnen aanschaffen als vervanger voor de su? (ik zoek zelfde soort concept) - hij moet wat betreft geluidsbewerking hetzelfde kunnen, makkelijk in gebruik, geschikt voor live setup

sp 808 misschien (vind roland de laatste jaren geen goede apparaten uitbrengen)
Asr 10 (leest de asr ook zip uit de computer?) - heyboard is geen probleem
rs 7000 ? misscihen zonde om die alleen voor de sampler te gebruiken
?

Origineel geplaatst door mindtwist
wat is er relevant aan of het een rex is of niet? :erm:
ja tuurlijk ...
hoe meer losse stukjes hoe meer je moet trimmen
klote werk zalk je vertellen
op me mpc heb ik in een minuut een loop uit me pc
als losse samples in me mpc

en wat dat trimmen betreft
koop dan helemaal geen sp1200
de samples oversturen via midi
gaat alleen in blokken van 2,5 seconden
dus als je een hit hebt van 0,2 seconden krijg je die 2,3 leegte er gratis bij
hopeloos .. maar ja gelukkig valt dat met 10 seconden sample tijd te overzien

met de asr 10 kan je via software van chickensystems je samples converten ..
maar geloof niet dat er totaal geen oplossing voor is
speedy en secret cinema moeten toch ook hun samples overpompen ?

Origineel geplaatst door MadR
ja tuurlijk ...
hoe meer losse stukjes hoe meer je moet trimmen
klote werk zalk je vertellen
op me mpc heb ik in een minuut een loop uit me pc
als losse samples in me mpc

dat is kut jah :P , ik waag me d'r zelf niet aan,ik sample maar hele loopjes :(

hoe time jij je rex loop dan met su700.. althans.. hoe speel je ze in ?

ik heb geen verstand van de SU700, maar wel van SCSI en samplers.

Is het niet veel makkelijker om via de PC (SCSI kaartje) rechtstreeks samples in het geheugen van de SU te pompen, en dan vanuit je SU op te slaan op ZIP? Dan hoeft de ZIP met jouw PC helemaal niks te doen namelijk.

Of kun je niet rechtstreeks samples naar je SU pompen?

met de asr 10 kan je via software van chickensystems je samples converten ..
maar geloof niet dat er totaal geen oplossing voor is
speedy en secret cinema moeten toch ook hun samples overpompen ?

ik denk dat secret cinema de su voornamelijk echt als sample player gebruikt - de geluiden worden dan door effx bewerst op de naar de mixer. De su wordt volgens mij als slaaf gebruikt bij een software seq.
Speedy j werkt eigenlijk alleen uit achterelkaar afspelende loops (als je goed luistert) - hij kan dan op zich - voor een live set loop voor loop de hele live set via d auido in opnemen - en dan saven - dan hoeft ie het maareen keer te doen.
Mijn muziek is toch niet zo loop gebaseerd. Ik vind de bewerking mogelijkheden van geluiden bij de su echt handig.

Origineel geplaatst door Pjotr G

Is het niet veel makkelijker om via de PC (SCSI kaartje) rechtstreeks samples in het geheugen van de SU te pompen, en dan vanuit je SU op te slaan op ZIP? Dan hoeft de ZIP met jouw PC helemaal niks te doen namelijk.

nee dat kan niet :)
jammer is dat ,
het is het grootste nadeel van de SU 700

Origineel geplaatst door Pjotr G

volgens mij kan dit niet met de su - anders had ik het al wel ergens gelezen of gehoord. de su is behoorlijk middeleeuws apparaat denk ik. Maar als het wel kan - hoorik dat graag.

en wat betreft de rex file
je wilt niet een drumloop opknippen in 8 kleine sampletjes , want het aantal sample-plaatsen is maar beperkt in de SU 700.
het inspelen van een drumloop wordt op die manier ook nog eens een vreselijke opgave.

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
ik denk dat secret cinema de su voornamelijk echt als sample player gebruikt - de geluiden worden dan door effx bewerst op de naar de mixer. De su wordt volgens mij als slaaf gebruikt bij een software seq.
Speedy j werkt eigenlijk alleen uit achterelkaar afspelende loops (als je goed luistert) - hij kan dan op zich - voor een live set loop voor loop de hele live set via d auido in opnemen - en dan saven - dan hoeft ie het maareen keer te doen.
Mijn muziek is toch niet zo loop gebaseerd. Ik vind de bewerking mogelijkheden van geluiden bij de su echt handig.

volgens mij werkt in de studio met FL
en dan die loopjes overpompt naar ableton live
en misschien naar de su 700 via een truukje

kan me niet voorstellen dat ze allemal opnieuw moet samplen
dat is een hels karwei ...

volgens mij werkt in de studio met FL
en dan die loopjes overpompt naar ableton live
en misschien naar de su 700 via een truukje

kan me niet voorstellen dat ze allemal opnieuw moet samplen
dat is een hels karwei ...

heeft ie speedy jochem een email adres? Ik zal eeens een bericht plaatsen op de forum op zijn site - mocht hij replyen - plaats ik de link hiero.
Tzelfde voor secret cinema

heeft ie speedy jochem een email adres? Ik zal eeens een bericht plaatsen op de forum op zijn site - mocht hij replyen - plaats ik de link hiero.
Tzelfde voor secret cinema

ok - ik heb het bericht geplaatst - maar volgens mij is die site gehacked (speedy j.com) want de tekst klopot niet met wat ik had getyped:(
ik typte:

hey jochem,

since you seem to be the su 700 wizard - maybe you could find a minutes to answer my problem with the su 700.
Me as a starting techno musician have bought the thingie. But the thing is that:

I have sampled a lot of mb in small sounds from my computer (sample cd's) on to a scsi zip. The sounds are in a .aif format. But when trying to load them into the su, the su doesnt recognize it, the only thing i can do i to format the disk for su700. Then the disk is empty (after formatting), but if i want to put thesamples on the disks again in my computer it wont work. The drive doesnt recognize the disk (and wants to fromat it for the computer,so basically i m starting over and over again). So i cannot exchange files from my computer into the su700 via one amd the same scsi disk (just like i can with my mpc).
do you maybe know the answer to this problem? The su is not manufactured anymore so there is little info about problems on the net. I cannot find any transalator of files just like the "chicken systems" one. So, if its not a strategic secret - i wanted to know how you upload your loops and samples into the su, are your recording all the samples or loops into the audio in, and use the su as a sort of a multitracker (with one minute loops recorded and played live one after another?), are you uploading all sounds by floppy disk and then save to su scsi (time consuming)? or is there an alternative way to upload computer files into su without formatting it?

please tell me if you have the time cause i want to throw the little fucker out of the window.:) and that would be a shame, since it is a nice machine

thanx in advance:
mensch - maschine

----------------------------------------------------------

anyway - ik plaats het nog een keer als het hackervrij is ofzo;

ok - ik heb het bericht geplaatst - maar volgens mij is die site gehacked (speedy j.com) want de tekst klopot niet met wat ik had getyped:(
ik typte:

hey jochem,

since you seem to be the su 700 wizard - maybe you could find a minutes to answer my problem with the su 700.
Me as a starting techno musician have bought the thingie. But the thing is that:

I have sampled a lot of mb in small sounds from my computer (sample cd's) on to a scsi zip. The sounds are in a .aif format. But when trying to load them into the su, the su doesnt recognize it, the only thing i can do i to format the disk for su700. Then the disk is empty (after formatting), but if i want to put thesamples on the disks again in my computer it wont work. The drive doesnt recognize the disk (and wants to fromat it for the computer,so basically i m starting over and over again). So i cannot exchange files from my computer into the su700 via one amd the same scsi disk (just like i can with my mpc).
do you maybe know the answer to this problem? The su is not manufactured anymore so there is little info about problems on the net. I cannot find any transalator of files just like the "chicken systems" one. So, if its not a strategic secret - i wanted to know how you upload your loops and samples into the su, are your recording all the samples or loops into the audio in, and use the su as a sort of a multitracker (with one minute loops recorded and played live one after another?), are you uploading all sounds by floppy disk and then save to su scsi (time consuming)? or is there an alternative way to upload computer files into su without formatting it?

please tell me if you have the time cause i want to throw the little fucker out of the window.:) and that would be a shame, since it is a nice machine

thanx in advance:
mensch - maschine

er staat nu dit:

http://speedyj.com/newsite/phorum/read.php?f=1&i=609&t=609

geloof je toch niet?

Riemen vast en daar gaan we:

1- Paasei, Jochem Paap is gewoon een Niederlander, dus waarom schrijf je engels? :)

2- Zie aan het programma Translator van Chickensys te komen. Met dit programma kan je zelf Akai discs op een Zip-flop maken. Deel de flop in b.v 3 partities en dan gewoon .wav samples naar die akai partitie slepen en hoppa! Su leest dan netjes die samples van Zipdisc. 1 klein nadeeltje waar ik nog tegen vecht is het feit dat hij alleen mono samples leest van Akai disc.

suc6

je tekst staat er gewoon.. alleen worden daar automatisch woorden vervangen

you = everyone in the universe
su700 = su909 XL
enz..

kweenie wat de bedoeling er allemaal van is :P

Back