Wie heeft er een Analog Solutions Vostok en wie een Moog MF104

G

Guest

Guest
Ik heb 2 MF104 delays van Moog en ik vroeg me af of er meer mensen op het forum zo'n ding hebben. (Misschien wil ik er 1 wegdoen, dat zou dan zijn om de aanschaf te financiëren van een:)

Analog Solutions Vostok. Wie kent hem? Heeft iemand hem?
Zeer nieuwsgierig. Ik vind het een leuk hebbeding!

Origineel geplaatst door koediman
slimme zet leo...

als je nou je vraagprijs er nog bij zet heb je nog je eigen verkoop/inruil thread waar mensen kunnen reageren!:D

dat durf ik niet zo goed. ik hoef er neit op te verdienen, maar ik moet er wel 800 voor vragen, als ik hem al wegdoe. als dat geen commentaar oplevert!

maar eh... zo had ik het (nog) niet bedoeld, eerlijk. ik schrijf wat ik denk en ik doe wat ik schrijf: ik was echt gewoon benieuwd: wie heeft er nog meer een mf104 en heb je er ook zo veel voor betaald (ik 1x750 en 1x800)?

en die vostok, daar ben ik benieuwd naar. hoewel: johnny busca, als je dit leest: 2000 euro is niet weinig. is er bij doepfer voor 1000 euro een leuk rekje samen te stellen voor dat geld, dat net zo veel kan (sequencer, joystick en lekkere vco's etc)? die vostok combineert wel leuke dingen, 2 vco's een wavetable, highpass en lowpass, sequencer.

ik heb geen dertiende maand, maar de meesten van jullie toch wel?! koop dan die nordlead en prophecy van mij, kan ik binnenkort een recensie van de vostok geven op het forum!werk toch eens mee!

Nou, ik heb toch links en rechts opgevangen dat die Vostok niet helemaal je van het is, zowel qua klank als qua afwerking en kwaliteit, dus misschien nog even goed nadenken en wat verdere reviews opscharrelen. Misschien de AH archieven @ hyperreal??
Je krijgt geen reet terug voor zo'n ding als je 'm kwijt wilt, want niemand wil 'm hebben...

Leo
Over die Vostok nog ff het volgende (ik overwoog 6 mnd terug idem; kon er voor 1300$ een kopen)

Lees even goed de SOS review, mn over de VCO's, de wave module en de EG;
Ik heb de man van ASol er over gemaild en hij zij dat ie het allemaal zou verbeteren, maar volgens mij verkoopt ie er niet echt veel van
Dat SY02 filter dat ook in de vostok zit heb ik hier (los) in m'n doepfer A-100 en dat is een prima ding; ook bouwkwaliteit is ok; over de rest van die vostok heb ik m'n twijffels. Ziet er wel geil uit, maat de demo's op de site vindt ik weinig overtuigend klinken
Verder denk ik dat die Vostok buiten de patch-matrix weinig toegevoegde waarde biedt boven een zelf samengesteld A-100 systeem; het is gewoon allemaal net iets te duur voor het geld

Doepfer A-100 voorstel dat zeker beter is dan een vostok:
110
111
112
109
140
142
145
155
156
en als je nog plek hebt, vooruit een ASol SY02 erbij
lege plekken opvullen met multples+switches+VCA's

groet
Joost

Ik ga me weer eens verdiepen in doepfer. Bedankt. Ben maar meteen begonnen met de aanschaf van een ms404.
Zal verder eens in de lijst met modules duiken.

Origineel geplaatst door levka
Dat SY02 filter dat ook in de vostok zit heb ik hier (los) in m'n doepfer A-100 en dat is een prima ding; ook bouwkwaliteit is ok; over de rest van die vostok heb ik m'n twijffels. Ziet er wel geil uit, maat de demo's op de site vindt ik weinig overtuigend klinken

ik zit nog te puzzelen en zo, maar de vostok samples 4 5 10 en 12 spreken mij wel aan. ik kan me de doepfer niet zo goed herinneren maar toentertijd was ik niet onder de indruk van de a110.

en zelf zo'n filter erbij zetten, is dat makkelijk te doen??

ik zag op de doepfer site zo'n aanvul systeem met allerlei leuke modules, dat leek me wel wat.

Ik zal eerst SOS eens goed lezen!

He Leo
Net ff geluisterd & volgens mijn zijn 4, 10 & 12 heel sterk op het filter gebaseerd en nauwelijks op de VCO's;
in 5 hoor ik ook op die wavetable module wel terug

Zo'n filter bijplaatsen is niet moeilijk; alle Europese modulars werken op -/+12 V en de passen in 3HE racks

De 110 is "kaal" idd niet de meest krachtige VCO, maar na enig schaven wel bruikbaar. Een 110/111/112 combi zou mij ideaal lijken.

voor jouw lijkt me handig om een tweedehands A-100 te zoeken en wat andere modules (ASol, ASys) bij te zoeken
Ik vind niet alle modules uit zo'n basissyteem even bruikbaar (ringmod, MidiCV en A120 filter vidn ik bv niet echt toppie)

groet
Joost

Origineel geplaatst door Leo
ik zit nog te puzzelen en zo, maar de vostok samples 4 5 10 en 12 spreken mij wel aan. ik kan me de doepfer niet zo goed herinneren maar toentertijd was ik niet onder de indruk van de a110.

en zelf zo'n filter erbij zetten, is dat makkelijk te doen??

ik zag op de doepfer site zo'n aanvul systeem met allerlei leuke modules, dat leek me wel wat.

Ik zal eerst SOS eens goed lezen!

ok puzzel puzzel puzzel

ik ben van de vostok af en heb de a100 modules doorgespit.

ik kom op deze lijst van modules die ik leuk vind en/of nodig denk te hebben.
de a100 zou ik een beetje als standalone synthg gebruiken, maar toch ook om mijn andere analoge spullen (macbeth, de moogerfoogers met veel cv in/uit lfo's etc) in te passen.

doe ik domme dingen? vergeet ik modules, staan er overbodige dingen in?

a110 vco
a111 vco
a112 sampler/wavetable
a115 audio divider
a117 noise/808
a118 noise/random
a119 ext in (nodig?)
a121 multimode filter
a124 wasp filter
a130 lin vca
a131 exp vca
a140 adsr (x2?)
a145 lfo
a155 sequencer
a156 quantizer
a170 slew limiter
a174 joystick (x2)
a180 multi
a190 midi interface
a198 ribbon

graag je verdere advies (is johnny busca op vakantie of zo?? heb je hem 's nodig!)

Dag Leo,
Hieronder mijn persoonlijke, subjectieve commentaar op de modules

a110 vco > als je al VCO's hebt (MacBeth !) kun je daar ook mee beginnen en hier nog ff mee wachten
a111 vco > idem
a112 sampler/wavetable >idem
a115 audio divider > IMO kun je beter een A-160 clock divider nemen, kan je ook zowel VCO's als clock pulses mee bewerken
a117 noise/808 > ken ik niet; vraag me af in hoeverre die 808 source echt boeit
a118 noise/random > voor random CV's kun je beter de nieuwe A-149-1 nemen
a119 ext in (nodig?) > In principe niet nodig als je een A190 + A140 hebt, tenzij je echt audiomateriaal wilt bewerken wel handig om digitale polysynths mee door een filter te halen
a121 multimode filter > mooi filter
a124 wasp filter > erg lekker filter !
a130 lin vca > handiger om een dual VCA te nemen denk ik, hoewel de A130 als VCO mixer handig is
a131 exp vca > essentieel tenzij je al een VCF met ingeb VCA hebt (A109, SY02)
a140 adsr (x2?) > Ik zou een 140 en een A142 nemen, vooral als je al een A170 hebt
a145 lfo > Altijd handig, maar met een A-160 + A170 heb je gelijk een clocked LFO
a155 sequencer > Ik vind dit echt een super seq.
a156 quantizer > superhandige module (ik heb het jumoertje intern omgezet zodat beide secties hetzelfde reageren
a170 slew limiter > ook als AR envelope heel handig
a174 joystick (x2) > heb ik persoonlijk nx mee
a180 multi > handig
a190 midi interface > Als je al een goede midi-CV coverter hebt (Kenton, Ph. Rees etc), of alles vanuit de A-155 gat doen is deze eigenlijk niet nodig)
a198 ribbon > heb ik persoonlijk nx mee

Verder raad ik je aan om ff de MS-Excel template van Doepfer te downloaden, om te zien of je je max rackbreedte van 168 HP niet overschrijdt; Mijn ervaring is dat je in je 1e systeem beter een paar lege plekken kunt hebben om later te vullen met dingen die je echt wilt, dan beginnen met een te vol systeem waar je later ongebruikte modules uit moet gooien (tenzij je meteen voor een tweede of derde kast wil gaan)
Als je 2de hands een gaaf BS1 of 2 systeem kunt kopen ziou ik dat ook zeker doen; de modules die je dan niet wilt raak je op ebay wel weer kwijt

Johnny B en Mark II ken ik als grote Doepfer A-100 experts hier, wellicht hebben zij nog tips ?

groet
Joost

Origineel geplaatst door Leo
ok puzzel puzzel puzzel

ik ben van de vostok af en heb de a100 modules doorgespit.

ik kom op deze lijst van modules die ik leuk vind en/of nodig denk te hebben.
de a100 zou ik een beetje als standalone synthg gebruiken, maar toch ook om mijn andere analoge spullen (macbeth, de moogerfoogers met veel cv in/uit lfo's etc) in te passen.

doe ik domme dingen? vergeet ik modules, staan er overbodige dingen in?

a110 vco
a111 vco
a112 sampler/wavetable
a115 audio divider
a117 noise/808
a118 noise/random
a119 ext in (nodig?)
a121 multimode filter
a124 wasp filter
a130 lin vca
a131 exp vca
a140 adsr (x2?)
a145 lfo
a155 sequencer
a156 quantizer
a170 slew limiter
a174 joystick (x2)
a180 multi
a190 midi interface
a198 ribbon

graag je verdere advies (is johnny busca op vakantie of zo?? heb je hem 's nodig!)

Back