2 geluidskaarten? Kiezen of Delen???

Tech_A-

Muzeak-Freak
Tja dit wordt vast een pijnlijk onderwerp voor de echte geluidsfreakz...

Ik wil een nieuwe relatief goede geluidskaart gaan kopen, want ik zit momenteel met een Soundblaster Live... Wat ik oa nodig heb zijn wat meer in's / out's en uiteraard een betere geluidskwaliteit en lagere latency.
Ik zit te denken aan een M-Audio...

Nu mijn probleem: Ik houd er ook af en toe weleens van om een spelletje te spelen en gezien mijn lage budget gebeurt dit op dezelfde computer als waarop ik muziek maak.
Gaat het conflicten geven als ik een soundblaster Live en een professionele geluidskaart bij elkaar prop? Zo ja, welke alternatieven zijn er? Wat kan ik het beste doen?
(Vertel me niet dat ik een andere computer moet kopen om spelletjes op te spelen...)

Als het echt niet kan kies ik toch voor mijn muziek, maar ik hoop dat er een alternatief is...

later,
T_A-

Re: 2 geluidskaarten? Kiezen of Delen???

Origineel geplaatst door Tech_A-

(Vertel me niet dat ik een andere computer moet kopen om spelletjes op te spelen...)

Ik stond eigenlijk op het punt om dat TOCH te doen........

Maar anders:
2 geluidskaarten in 1 pc zou geen problemen op hoeven leveren.
Mijn ervaring is echter dat een SB samen met 'n andere kaart nog wel eens voor conflicten kan zorgen.
Of dit ook bij de combinatie SB live - M-Audio het geval is, durf ik niet te zeggen.
Een SB live samen met 'n terratec EWS64XL werkt iig niet. (en ja, dit ligt helaas aan de SB, de EWS werkt wel in combi met andere kaarten)

veel suk6

Re: 2 geluidskaarten? Kiezen of Delen???

Origineel geplaatst door Tech_A-
Tja dit wordt vast een pijnlijk onderwerp voor de echte geluidsfreakz...

Ik wil een nieuwe relatief goede geluidskaart gaan kopen, want ik zit momenteel met een Soundblaster Live... Wat ik oa nodig heb zijn wat meer in's / out's en uiteraard een betere geluidskwaliteit en lagere latency.
Ik zit te denken aan een M-Audio...

Nu mijn probleem: Ik houd er ook af en toe weleens van om een spelletje te spelen en gezien mijn lage budget gebeurt dit op dezelfde computer als waarop ik muziek maak.
Gaat het conflicten geven als ik een soundblaster Live en een professionele geluidskaart bij elkaar prop? Zo ja, welke alternatieven zijn er? Wat kan ik het beste doen?

Als het echt niet kan kies ik toch voor mijn muziek, maar ik hoop dat er een alternatief is...

later,
T_A-

is geen enkel probleem.
ik heb 3 geluidskaarten in mijn computer. werken naadloos naast elkaar.

- soumdblaster audigy 2
- creamware pulsar 2
- tascam us-428

Dus ga gewoon je gang. En als je je niet zeker voelt over de stabiliteit van je muziekomgeving en een gameomgeving maakt je toch gewooon een dual boot machine. dan disable je gewoon de geluidskaarten in je muziekomgeving die je niet nodig hebt.

dus nieuwe computer is echt niet nodig. :biertje:

terratec heeft nieuwe phase kaarten waar je ook multi i/o's bij heb misschien is dat wat,zijn ook nog wel te betalen en mijn terratec (hoewel geen phase,namelijk een ewx24/96) werkt in ieder geval goed samen met mijn onboard,een maat van me draait een terratec ews 88mt samen met een soundblaster live,dus dat moet lukken,ik geloof wel dat je bepaalde kaarten eerder dan de andere moet installeren om problemen te verkomen...

Waarom ?

Waarom ?

Waarom 2 geluidskaarten ?

Het mag geen probleem zijn om 1 en dezelfde kaart te gebruiken voor games én audio-toepassingen. Maar dan wel geen soundblastertje want die is niet ASIO natuurlijk.
Ik gebruik zelf 2 verschillende kaarten op 2 verschillende PC's . 1tje met een M-audio Delta 1010 (studio) en 1tje met de Terratec DMX6 fire (home). Beiden kaarten en PC's draaien perfect met games én audio-toepassingen.

Kijk gewoon even welke drivers zijn meegeleverd als je een kaart koopt. Naast Asio mag er dan ook EAX3, 5.1, en weet ik wat nog allemaal bijzitten. Hoe meer ze ondersteunen hoe makkelijker je diverse games zal kunnen spelen.

Back